• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • cloudberry79

Gud nej, min tvååring äter typ en fiskpinne och en potatis. Däremot äter han nog den där mängden kokta grönsaker. Han älskar blomkål och ärtor

If you love me - please don't feed me!
  • hennmau

Jag skulle vara glad om min tjej får i sig så där mycket! nono, kanske hälften av den minsta portionen (på bilden) som hon får i sig, å då ska jag ha "tur". Och trots de lilla hon får i sig så tillhör hon dom "större" i sin ålder, alltså en lång tjej. Mao så länge hon mår bra å går upp i vikt och växer så bryr jag faktiskt mig inte ett dugg!! matlust går i vågor...

• Missimo84

Oj hjälp vilka bamseportioner! Alltså inget fel om barn äter så mycket.
    OCh fördelningen också.. Haha vilken dålig mamma jag måste vara som inte tänker på sånt. Jag bara lägger upp och låter honom äta nästan som han vill. Huvudsaken är väl att han blir mätt?

• Missimo84

Fast jag såg ingen sås på tallriken

• kråkanbråkan

oj herregud, tycker då inte alls dom där tallriksmodellerna verkar stämma. för isåfall äter ja som en 5 åring.

• Mrs Elly

Visst min son på 2,5 år äter nog 3 fiskpinnar men ingen potatis eller grönsaker! Sonen har en tendens till att han äter det han tycker om på tallriken... så beroende på vad som serveras riktar han in sig på det han tycker bäst om. Försöker alltinera maten så att det ena dagen blir det nån typ av kött han tycker om, andra dagen nån grönsak å tredje dagen blir det pasta. Jag resonerar lite som så att huvudsaken han äter nått...

• Queen70

Uj....vet det 17 om ens jag själv skulle få i mig de två sista portionerna.

• Jo  anna

Min son är 1½, han äter nog som tallriken för 2-5 år. Hans dagmamma blev jätteförvånad första gången han åt där. =p Han äter lika mycket som mej.

• Mopsan

vi gillar mat mkt här min 5åring skulle med lite vilja trycka i sig tonåring maten han äter som en häst. och det första han skulle hugga in på var grönsakerna sen fiskpinnarna och sist potatis. iofs blir han lite sur på fusk pinnar säger han fördet är egentligen inte riktig fisk och han vill ha riktig fisk

Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..