• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • versan

Ohhh shit! vad mycket mat.
    Våran 4åring äter  mindre än hälften än vad en 2-5åring äter. {#lang_emotions_surprised}
    Och jag själ äter samma som en 2-5åring.
    Håller med det var stora portioner.
    jag skulle då aldrig tvinga dottern att äta allt det.
    hellre får hon äta flera måltider än tvinga henne äta upp en bauta måltid.
    Men så är det olika från olika barn hur mycket dom äter.

• Mylla

Min treåring brukar äta mer än det där. Fast han kanske äter sex fiskpinnar och bara en potatis. Lillasyster äter mest bara potatis och grönsaker men jag tjatar inte om det, för det ska vara roligt att äta och trevligt vid bordet det tror jag är bra för aptiten. massa tjat verka ha motsatt effekt.

• Alisa

Lågstadiebildens portion (6-9) var för stor, skulle inte lägga upp så mycket till min son för jag vet att han inte äter det. Tyckte att bilden för 2-5åringen var mer lik så mycket som sonen äter, han fyller 9 i år.
    Själv äter jag ungefär så mycket som visades i bilden för 6-9åringar.. {#lang_emotions_undecided}

Men vi kanske är lite konstiga 

• mamma2kids

de där e ju portioner för en stor hund eller någe..

• Helle333

Coming Soon skrev 2009-08-21 13:12:05 följande:

Om ni kikar in här: www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.... Hoppas nu länken fungerar!Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
    Det är det här som är problemet med när folk använder ordet normal. Normal för mig behöver inte betyda att det är normalt för dig. Jag som vuxen äter ungefär den mängden mat som var på tallrik nr 2. Fast jag äter bättre grönsaker och mer.
    Den mängden mat som var på tallriksbilderna är inte normalt för dina barn men kanske normalt för den personen som gjorde reportaget
  • Gurkan
    Kyanita skrev 2009-08-22 23:51:31 följande:
    Nej, inte mina barn för de har båda specialkost. Då görs tex sås efter vad de tycker ska räcka och hur gott är det att äta potatis utan sås? Knäckebröd får de ett av för det är "dyrt" med specialkost.
    Det är ju tråkigt att det är så och något ni kanske ska ta upp med skolan?
    För det är klart att maten bara får kosta en viss summa per portion (drygt åtta kronor) och proteinet är ju det dyraste och därför ofta i begränsad mängd. Men grönsaker, sås och potatis/pasta/ris ska ju finnas så de kan äta sig mätta.
  • Coming Soon
    Helle333 skrev 2009-08-23 14:21:23 följande:
    Coming Soon skrev 2009-08-21 13:12:05 följande: Det är det här som är problemet med när folk använder ordet normal. Normal för mig behöver inte betyda att det är normalt för dig. Jag som vuxen äter ungefär den mängden mat som var på tallrik nr 2. Fast jag äter bättre grönsaker och mer. Den mängden mat som var på tallriksbilderna är inte normalt för dina barn men kanske normalt för den personen som gjorde reportaget
    Är det nu jag ska be om ursäkt då?

*GÄSPAR*
    Cocker är livet!
  • Missimo84
    Coming Soon skrev 2009-08-23 20:40:52 följande:
    Är det nu jag ska be om ursäkt då?*GÄSPAR*
    Jupp på alla fyra och tre pussar på varje fot
  • Lorina

Mina äter nog ungefär så och ibland lite mer och ibland lite mindre men på ett ungefär!

5 barns mamma!!
  • Coming Soon
    Missimo84 skrev 2009-08-23 20:43:04 följande:
    Jupp på alla fyra och tre pussar på varje fot
    Nöjer mej med 2 på varje... {#lang_emotions_innocent}
    Cocker är livet!
  • Skogsrå

Min 3.5-åring gör absolut det, men hon är väldigt matglad (och förbränner allt, för hon är aldrig stilla). Men de flesta grönsakerna skulle hon nog hoppa över tyvärr.

Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..