• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • Boktokig

Då äter även jag som ett barn i 2-5 årsåldern. Lilleplutt (3½) kan sätta i sig de mängderna när det gäller viss mat, men långt ifrån ofta. Mannen äter som mest som en 10-12åring. Så JA, jag tycker det var riktigt stora portioner. Men allt beror väl på hur man är som person och viket behov man har av energi.

• nano

Min dotter på 2 äter lätt portionen för hennes ålder OM hon tycker om maten. På dagis så skämtar dom och säger att hon äter som en hel karl

• Ofir1

öh, den första bilden (2-5 år) är på så mycket jag äter. Vissa perioder har jag ätit 5 firrepinnar, men oftast 3.

Våra tvååringar skulle kunna äta den mängden men då äter de inte från alla delar utan bara t.ex. fiskpinnarna, grönsakerna eller potatisen. De är tyvärr väldigt selektiva och äter gärna en sak per måltid men kan byta till det andra nästa mål.

• Tant Green

Min dotter (4 år) kan absolut äta så där mycket (förutom att hon inte äter så mycket grönsaker), fast tvärtom... 3 potatisar och 1 fiskpinne typ. Fast bara när det är hon mat hon gillar, så det är ungefär varannan dag hon äter mycket.

• JsN

Alltså min pytte (2 år) är liten i maten, men äter hen bra en dag så nog klämmer hen 2 fiskpinnar och två potatisar till middag.

Själv äter jag fem om jag ska bli mätt.

• Ts Mamma

Ha, ha, min tjej på 5½ äter nog alla grönsakerna, § potatis och me dlite tur en av fiskpinnarna, men då ska det vara MYCKET pressad citron och gräddfil på, annars hoppa hon nog den...

~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • Ts Mamma
    Ts Mamma skrev 2009-08-21 21:54:04 följande:
    Ha, ha, min tjej på 5½ äter nog alla grönsakerna, § potatis och me dlite tur en av fiskpinnarna, men då ska det vara MYCKET pressad citron och gräddfil på, annars hoppa hon nog den...
    ½ potatis skulle de stå...
    ~ Mamma till världens underbaraste prinsessa ~ * ~ ciccilin.blogspot.com ~
  • Lussekatten87

Min son på 19 mån kan äta 3 fiskpinnar 1 potatis och lite grönsaker(bild nr 1),sen är han proppmätt...och inte är han tjock för det.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..