• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • Lavish

Eh jag tycker portionen för förskolebarnet ser ut som en normal vuxenportion för en som inte tränar. Jag äter ungefär så mycket, kanske tillochmed mindre. Och jag har aldrig tyckt att jag äter lite. Men således äter jag som en 2 åring.

• Koloraturell

Haha, min lillkille på snart 3 sätter lätt i sig den portionen avsedd för hans ålder :D Han älskar mat men är smal som en sticka! Han är lång för att vara snart 3 men väger fortfarande 15 kg. Å andra sidan, vissa dagar passar inte maten och han kan gå utan mat hela dagen utan att visa en bekymrad min, hur mycket man än bönar och ber om några tuggor. Antar att det jämnar ut sig ;)

Däremot, tonårsportionerna tycker jag såg jättestora ut?? Nog för att jag åt mycket i den åldern men ärligt talat så åt jag nog inte sådär stora portioner.

Allt är ju relativt, man får tänka på att grönsakerna på tallrikarna i bildspelet inte mättar spec mycket.

• linhen

Nu har jag bara barn i den första bildens ålder. Två av tre äter den mängden. Tredje gör det ibland - för det mesta inte.

• StarkMamma

Min dotter som är 4 äter mer än 2-5 års portionen

• cicci85

min 4-åring äter ibland mer än sin pappa och nästan alltid lika mycket som mig.
    Sex fiskpinnar och 2-3 potatisar går lätt i, det är normalt för honom! men grönsakerna är det lite sämre med...
    1-åringen har altid ätit jättlite tycker jag, men på dagis tycker de att han äter bra! Jagär nog bara van med min första storätare

• Dr Mupp

min på gränsen övervikiga och storätande tjej äter den första portionen. Hon är 6 år. Resten av barnen äter mindre.

• Ejin

de var dom grymmaste portionerna jag har sett på länge... jag äter typ den minsta och jag är vuxen... Tonnårs portionen var ju enorm minst sagt..

• Rockbraud

haha min son på 13 månader äter ungefär som 2-5 åringen....han är nog rätt stor i maten :)

• Lalalong

Nu äter Klara (3 år) visserligen alldeles för lite.
    Men nä, hon skulle inte äta något överhuvudtaget om en sån portion kom på hennes tallrik. Det hade blivit övermäktigt bara att titta på det.
    En halv fiskpinne och en väldigt liten potatis hade det nog blivit. Grönsakerna tror jag hon hade ätit mer av, men inte alls så mycket som fanns på den där bilden!

• såffan

Då äter jag tydligen som en 2-åring tycker d va jätte stora potioner

Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..