• Coming Soon

Normal portion? INTE enligt mej..

Om ni kikar in här: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5672179.ab?service=galleryFlash 

Hoppas nu länken fungerar!

Enligt mej är detta STORA portioner.. Äter era barn i respektive ålder dessa mängder? Mina äter kanske en tredjedel av det och växer och mår toppen! Behöver man oroa sej om barnen inte äter såna mängder?

Cocker är livet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-21 13:19
    Vill bara påpeka att jag inte tycker det är FEL om barn äter sådär mycket, jag tycker bara att det är väldigt stora portioner jämfört med vad Mina barn äter.
  • Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..
  • Cimarron
    Kyanita skrev 2009-08-21 13:22:32 följande:
    Ni som också har barn som äter "mycket"? Är era också väldigt aktiva som mina?
    Ja, de rör mycket på sig. Så jag antar att de behöver energin från sina stora portioner.
  • Javah
    Kyanita skrev 2009-08-21 13:22:32 följande:
    Ni som också har barn som äter "mycket"? Är era också väldigt aktiva som mina?
    njae, de är nog inte mer aktiva än andra barn...
  • Kyanita
    ebben skrev 2009-08-21 13:23:18 följande:
    mina är otroligt aktiva-men äter inte alls så där mycket!
    Tänkte bara om det hade ett samband. Min lille äter för 3 jämngamla (säger de på dagis iaf) och han är väldigt aktiv (de har satt av en personal till att jaga honom).
  • THEA och Grodan
    THEA och Grodan skrev 2009-08-21 13:21:21 följande:
    Mina barn äter dom mängderna båda två.
    Och smala som stickor båda två

2-åringen är väldigt aktiv medan min 11-åring aldrig har varit aktiv
    Tilde 980430 och Alexander 070818 och nu satsar vi på en liten 2010
  • Åsa med 3

OJ! Min dotter (snart 13) äter ungefär som förskole portionen. Ingen av mina barn skulle äta 2st. potatisar iaf... Jag tycker det ser ut som jättemycket mat!

Mamma till Mathilda 12år, Anton 7 år & Johannes född 080417
  • Coming Soon

Men barn som äter låt säga, Frukost, Mellanmål, Lunch (lagad), mellanmål, middag, mellanmål/kvällsfika/välling... Kan de verkligen ha behov av denna mängd mat? Ingen av mina 3 barn skulle få i sej denna mängd vid respektive ålder.. ALDRIG. Inte ens min 13-åriga dotter skulle få i sej en portion liknande den till 6-9 åringar..

Cocker är livet!
  • Bonanza

Coming Soon skrev 2009-08-21 13:32:30 följande:

Men barn som äter låt säga, Frukost, Mellanmål, Lunch (lagad), mellanmål, middag, mellanmål/kvällsfika/välling... Kan de verkligen ha behov av denna mängd mat? Ingen av mina 3 barn skulle få i sej denna mängd vid respektive ålder.. ALDRIG. Inte ens min 13-åriga dotter skulle få i sej en portion liknande den till 6-9 åringar..
    Fast det är väl inte särskilt vanligt att äta kvällsfika/mellanmål efter middagen?

Våra ungar äter typ 1-2 mackor till frukost. En frukt vid nio. Lagad mat till lunch. Mellanmål vid tretiden. Middag vid 18. En dag då de äter ordentligt äter de då som i "förskolebarnsexemplet" i länken. De är 2 och 4 år.

Oftast äter de dock mindre, men ibland mer.
  • fru Ingeborg
    hade vart jätteglad om min son åt den mängden
  • flyhigh

Tycker att det var väldigt stora portioner! Hmm, jag äter alltså som en 2-5 åring... Min 2 åring äter max 1 fiskpinne och en liten potatis. Och han är absolut inte mager, och väldigt aktiv ändå.

Svar på tråden Normal portion? INTE enligt mej..