Anonym (Nyfiken) skrev 2009-09-16 11:06:21 följande:
Anonym (jag med) skrev 2009-09-16 09:51:49 följande: Ok.När jag skulle sys efter första förlossningen funkade inte bedövningen så jag har lite traumatiska minnen av att ligga i gynställning och bli sydd i tre timmar, därför vill jag nog sövas om det går. Fast skönt att personalen var så noga med att du inte skulle känna någonting!Hur lång tid blir du sjukskriven tror du?
Hehe... Baara 3 timmar.

(skoooojar)
vet precis hur det känns.
Själv låg jag från Torsdag kväll till söndag morgon kl 8.02 innan dottern behagade komma ut.
Det var en förlossning som inte var av denna värld.
Låg i gynställningen i 18timmar i sträck & hade så ont så det går inte att förklara.
Tack gode gud för lustgas & epidural & smärtstillande piller säger jag.
Men så kunde jag inte gå normalt efter 1 vecka efter det.
Efter förlossningen svällde mina ben upp till dubbelt så stora ben så jag fick ta sprutor i flera dagar så jag inte skulle få en blodpropp.
Blev "bara" sydd med 10stygn men utan smärtstillande det enda jag hade var lustgasen (gissa om jag var arg på den Bm)

.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu sa dom att man får vara sjukskriven 1 vecka & behöver man vara längre sjukskriven så var det bara säga till.
Igår var jag in på kontroll Då jag har så ont när jag har kissat och enligt läkaren så kan man ha detta i några veckor.
Jag hoppas dock att det släpper innan dess.
Känns faktiskt lite bättre idag.
hihihi... Och framfallet känns inte alls.

supernöjd jag (önskar jag hade gjort detta tidigare)