idiblon skrev 2009-08-30 09:50:59 följande:
Jag kan inte uttala mig om vad det är för människor som kommer in för att göra dessa operationer, men det jag kan säga är att ingen människa smäller upp 100 kg extra om de mår bra. Det är inte friskt. Däremot så borde de givetvis erbjudas adekvat hjälp att gå ner på rätt sätt, och att lättvindigt operera anser jag vara ett sätt att slippa erbjuda den andra hjälpen. Det handlar inte alls om självdisciplin, det är djupare än så, och jag tycker din inställning är skrämmande om du inte förstår varför en människa missbrukar och gör så mot sin egen kropp.
Ursäkta men va fan vet du om mig och mitt liv om jag får fråga? Jag har haft problem med mat hela mitt liv så jag om någon VET att det handlar om självdisciplin!!
Vill man inte vara överviktig, så får man ta ett eget ansvar och göra något åt det. Och det du säger att ingen människa går upp i vikt med vilja för att bli beviljad operation?? det kanske du inte ska uttala dig om när du inte vet vilka människor som gör operationen. Jag kan säga att det finns MÅNGA som ligger på gränsvärde i BMI för att få göra operationen och därför äter upp sig med vilja för att de ska bli godkända.
Om det är någons åsikt som är skrämmande här så är det din. Du tycker på fullt allvar att det är bättre att lägga sig på ett operationsbord, bli sövd (vilket är livsfarligt för kraftigt överviktiga personer), genomgå en livsfarlig operation och sedan få det OTROLIGT tufft efter operationen, istället för att försöka bli av med vikten på ett naturligt sätt.