• maggan75

    För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

    Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

    Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

    Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Marty1980

    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter.
    Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.

  • Pillis1975
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter. Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
    Om du har kvittot så är det deras skyldighet att byta ut jackan mot en ny. O att de ska skicka iväg den på lagning är ju självklart.
  • Marty1980

    problemet är bara att jag har byxor som passar till och han behöver ju en jacka.
    Jag har inget kvitto eftersom jag köpte den förra året. De kan ge mig en jacka som kostar 399 men den motsvarar ju inte en från Fix då får jag betala mellanskilnaden.

  • Moonis
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:53:46 följande:
    problemet är bara att jag har byxor som passar till och han behöver ju en jacka. Jag har inget kvitto eftersom jag köpte den förra året. De kan ge mig en jacka som kostar 399 men den motsvarar ju inte en från Fix då får jag betala mellanskilnaden.
    Fast jag kan tycka att dom är rätt generösa ändå med tanke på att du köpt den föra året och inte har kvitto.
  • Pillis1975
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:53:46 följande:
    problemet är bara att jag har byxor som passar till och han behöver ju en jacka. Jag har inget kvitto eftersom jag köpte den förra året. De kan ge mig en jacka som kostar 399 men den motsvarar ju inte en från Fix då får jag betala mellanskilnaden.
    Aha, om du inte har kvitto ska du vara glad om du ens får hälften av vad den kostade ny. Men som jag sa så borde de skicka den på lagning även utan kvitto.
  • Trolletmilla

    Men vad betalade du för den på rean då? Man kan ju inte få ordpris om man köpt på rea. Någonstans måste dom ha fått 399 kr ifrån så troligtvis är den sortens jacka såld för det sist dom reade dom.

  • Tindrisen03
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter.Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
    Men det är väl en jättebra deal! Varför skulle de ge dig en dyrare jacka än den du betalat för. Får du 100 kr tillbaka och får behålla jackan kan du ju lämna jackan till skräddare och få det fixat. De gav dig ju massor av valmöjligheter. Tycker att de var ovanligt schyssta med tanke på att du ej hade kvitto
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • BebeonBoard
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter.Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
    Men hur mycket gav du för jackan? 399:- i handen skulle jag tagit utan att blinka.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Simons mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9