• maggan75

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  
    Även andra märken/kedjor är helt OK att diskutera!!!

Lindex hemsida: www.lindex.com/se/StartPage/StartPage.aspx

Rabattkods tråden LISTAN : www.familjeliv.se/Forum-3-96/m45355281.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-02 20:00
    Länk till bildtråden www.familjeliv.se/Forum-3-96/m46926142.html

• Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9
  • Finesse

2 små prinsessor skrev 2009-10-29 16:41:07 följande:

haha, hade jag varit din sambo så hade jag nog också blivit lite sur Jag tycker inte rean var ngt vidare. Beställde förra veckan på 25% på hela köpet, 20% på valfri vara och 30% på valfritt bebisplagg. Ska hämta det idag
    ja jag vet.. jag är tragisk..
  • Tvillingmamma2007

Men man ska inte behöva ha kvitto för att reklamera!! Jag tycker gott att du (Marty) skulle få byta till en ny jacka av samma motsvarighet dvs FIX! speciellt om den var så lite använd! Reklmaerade själv fix skaljackan från i våras då dragkedjan gick sönder typ direkt, då hade de dock sålt slut på alla i rätt storlek här i stan men jag blev erbjuden byte utan kvitto iaf.

• Lejån
    Marty1980 skrev 2009-10-28 21:42:18 följande:
    Idag blev jag så förbannad rent ut sagt på Lindex. Måste bara fråga vad ni tycker och vad ni har för erfarenheter.Jag köpte en FIX vinterjacka förra året på rean för att min stora kille skulle kunna ha den detta året. När han har använt den kanske 5 gånger(ej tvättad) går limningen upp i det spänne som finns längst ner på ärmen. Det är av gummi och det delas i två delar så att en del hänger och dinglar och min kille bli irriterad på det. Jag försöker limma med textillim/superlim men det fäster inte och går upp igen. Jag försöker reklamera det i butik och då blir jag erbjuden att antingen behålla jackan och få 100 kr att köpa något annat för eller att få köpa en annan jacka för 399 kr och om jag vill ha en likadan från Fix får jag lägga mellanskilnaden. Eller att lämna tillbaka jackan och få 399 kr i handen. Jag blev så irriterad att jag tog jackan igen och gick rasande från butiken och sa att jag ville fundera på hur jag skulle göra. Jag tog sedan kontakt med butikschefen och hon sa likadant. Jag tycker det är dålig service eller vad tycker ni? Det kan ju inte vara rimligt att jag ska behöva betala flera hundra extra för att få en ny likadan jacka när den jag har köpt tidigare har gått sönder. Det minsta de kunde göra är väl att erbjuda sig att laga den men de tyckte att jag själv kunde göra det och ställde inte ens frågan om de skulle ta på sig att göra det. Hur hade ni gjort? Nu tycker jag nästan att det är så pinsamt så att jag knappt vill gå tillbaka till butiken. Hur gör de i andra butiker? Typ KappAhl och Polarn? En sak är klart nästa år blir det ingen jacka från Lindex i alla fall.
    Tycker faktiskt det var ett ganska schysst erbjudande.

Vi reklamerade vår FIX-jacka utan kvitto och fick då antingen 199 kr eller pris vad en skräddare skulle ta för att laga dragkedjan.
    längtar efter sommar & sol
  • Stina0

En till som har reklammerat FIX skaljacka. Jag köpte den i våras, dottern hade den under våren samt nu i höstas. Dragkedjan började ge upp, så i onsdags tog jag med mig jackan till Lindex och fick tillbaka pengarna utan problem!! (Sen att jag köpte den med en 30% rabatt är det ingen som vet...) Här behövdes alltså inget kvitto!!

• charmmiss
    Lejån skrev 2009-10-29 22:13:33 följande:
    Tycker faktiskt det var ett ganska schysst erbjudande. Vi reklamerade vår FIX-jacka utan kvitto och fick då antingen 199 kr eller pris vad en skräddare skulle ta för att laga dragkedjan.
    håller med. tycker oxå det var ett schysst erbjudande.
    Du skrev ju själv att du köpt den på rean, då kan du ju inte få fullpris på jackan såklart.
    de flesta butiker gör faktiskt så. Jag reklamerade en overall på polarn förra vecka, hade ej kvitto, hon sa att jag skulle få det sista pris som den såldes för, ord pris var 1195kr och reapriset var 795kr, vilket jag accepterade, frågade om de kunde laga den vilket de inte gjorde, antar att det inte lönar sig för dem, skräddare är inte billiga.
  • sarismaris

Jag ska på bröllop på nyårsafton och måste såklart ha en fin klänning.. Jag är dock ingen klänning- och kjolmänniska.. VAD i hela världen ska jag titta efter för klänning?? På inbjudan står det "klädsel vårdad", så det är väl valfritt vilken sorts klänning man vill ha.
    Alla tips tages tacksamt emot!! Jag vill helst ha nånting enkelt och hyfsat billigt, med tanke på att jag med all säkerhet inte kommer använda den mer än på just bröllopet..
    Har tittat lite på den här:
    http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=6724625

Towa 051125 & Ella 080413
  • Bobbenn
    sarismaris skrev 2009-10-30 14:45:29 följande:
    Jag ska på bröllop på nyårsafton och måste såklart ha en fin klänning.. Jag är dock ingen klänning- och kjolmänniska.. VAD i hela världen ska jag titta efter för klänning?? På inbjudan står det "klädsel vårdad", så det är väl valfritt vilken sorts klänning man vill ha.Alla tips tages tacksamt emot!! Jag vill helst ha nånting enkelt och hyfsat billigt, med tanke på att jag med all säkerhet inte kommer använda den mer än på just bröllopet..Har tittat lite på den här:www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=6...
    Den va väl supersöt!

Passar ju på alla andra fester oxå
    Jag är för ärlig för att vara omtyckt
  • milla   1982
    sarismaris skrev 2009-10-30 14:45:29 följande:
    Jag ska på bröllop på nyårsafton och måste såklart ha en fin klänning.. Jag är dock ingen klänning- och kjolmänniska.. VAD i hela världen ska jag titta efter för klänning?? På inbjudan står det "klädsel vårdad", så det är väl valfritt vilken sorts klänning man vill ha. Alla tips tages tacksamt emot!! Jag vill helst ha nånting enkelt och hyfsat billigt, med tanke på att jag med all säkerhet inte kommer använda den mer än på just bröllopet.. Har tittat lite på den här: www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=6...
    den är jättefin! Den tycker jag asolut man kan ha på ett bröllop. Men även användbar vid fler tillfällen.
    Felix - 20080618 ~*~ Meya 20090930
  • sarismaris

Tack, tack! Ska iaf prova den nästa gång jag är på Lindex, så får vi se.. Så svårt när man aldrig använder klänning annars.. Å vad ska man ha för skor till?? Å strumpbyxor; svarta eller hudfärgade? Ojojoj, jag är inte bra på sånt här! {#lang_emotions_wink}

Towa 051125 & Ella 080413
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9