• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Firstandhappy
    MyPlace skrev 2009-09-07 11:10:35 följande:
    Nu skriver ja rätt som inloggare ... Ja de är skönt fast våra är ju bara sittande i vagn, el Arvid kan man ju släppa på gräset så han kan fara omkring...De större barnen är med pappa hos farmor och farfar för de ville hellre cykla mm där... valla har de varit i så mkt när vi bodde i stan så de har tröttnat på de lite...
    första gången idag som vi åker dit, wille har vart där en gång innan med mormor..
  • MyPlace
    Firstandhappy skrev 2009-09-07 11:47:04 följande:
    första gången idag som vi åker dit, wille har vart där en gång innan med mormor..
    Ok, mysigt är de där iallafall. hoppas ni fick en trevlig stund där då.. Sj tog vi bara en runda i lambohov på gatorna eftersom vädret inte riktigt kan bestäma sig hur de kan vara...
  • Firstandhappy

ja men lambohov är fint att strosa runt i med...

• LittleMee

Åh, vi har fått två erbjudanden från Stångåstaden idag. En i Lambohov och en här i Johannelund så när sambon kommer hem ska vi också strosa runt lite i Lambohov.

• Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-07 16:28:04 följande:
    Åh, vi har fått två erbjudanden från Stångåstaden idag. En i Lambohov och en här i Johannelund så när sambon kommer hem ska vi också strosa runt lite i Lambohov.
    lambohov är toppenområde.jag skulle lätt välja lamobov framför johannelund
    Firstandhappy skrev 2009-09-07 16:19:52 följande:
    ja men lambohov är fint att strosa runt i med...
    kan bara hålla med.lantmannagatn är ett bra område.jag bodde där för ca 14 år sedan
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-07 16:52:03 följande:
    lambohov är toppenområde.jag skulle lätt välja lamobov framför johannelund

kan bara hålla med.lantmannagatn är ett bra område.jag bodde där för ca 14 år sedan
    Det är Lantmannagatan vi ska till. A ska ringa tjejen som bor där nu. Inte säkert att hon vill visa lägenheten med så kort varsel men i värsta fall får vi titta hur det ser ut utvändigt men grönområde och ev lekplatser.

Du bor i Skäggetorp va? Vad tycker du om Fogdegatan (om du vet vart det ligger)?
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-07 16:57:37 följande:
    Det är Lantmannagatan vi ska till. A ska ringa tjejen som bor där nu. Inte säkert att hon vill visa lägenheten med så kort varsel men i värsta fall får vi titta hur det ser ut utvändigt men grönområde och ev lekplatser. Du bor i Skäggetorp va? Vad tycker du om Fogdegatan (om du vet vart det ligger)?
    vi har bott på 3 olika nr på fogdegatan.
    tyvärr gillade vi inte fogdegatan då det var mycket otrevligt när vi bodde där.men som det är i alla områden så finns det bra och dåliga områden
    nu bor vi på en annan gata och vi stormtrivs,tyst och lugnt.tyvärr inte så många barn på gården.men vi har ekdungen bara några sekunder härifrån så det är perfekt
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-07 17:01:53 följande:
    vi har bott på 3 olika nr på fogdegatan.tyvärr gillade vi inte fogdegatan då det var mycket otrevligt när vi bodde där.men som det är i alla områden så finns det bra och dåliga områdennu bor vi på en annan gata och vi stormtrivs,tyst och lugnt.tyvärr inte så många barn på gården.men vi har ekdungen bara några sekunder härifrån så det är perfekt
    Va menar du med mycket otrevligt ?? va det otäckt folk dom sprang runt eller vad ?
  • annca

Hejsan!
    Jag bor i Lambohov sedan 10 år. Trivs toppen. Bodde först på Storskiftesgatan som tekniskt sett hr til lilla Mjärdevi, och nu på Brukaregatan, och här ärhur lungt som helst :) (Och promenadavstånd till jobbet i Mjärdevi...)
    Har två barn, en tjej på 4,5 och en kille på 8 mån.
    Hon går på ett toppendagis, och har bara hört gott om de andra i området också!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-07 17:03:49 följande:
    Va menar du med mycket otrevligt ?? va det otäckt folk dom sprang runt eller vad ?
    det var studenter som festade dygnet runt,de bodde över oss.de skrek på engelska att barnen skulle hålla käften osc.sen var det nynassar huset mittemot mm
Svar på tråden vi i linköping 1