• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • LittleMee
    dinana skrev 2009-09-23 22:27:44 följande:
    Ja det kanske det var. Köpte massa kläder till Molly i somras. Nu vet jag inte riktigt vad de kostar, men har kläder både från Villervalla, Katvig, Molo, Dunnis och ja vad de nu heter alla de där märkena.... minnet är kort...
    Skulle tro det. Kan väl annars inte skilja så mycket mellan nätbutik och vanliga butiker? Var i Linköping hittar man Molo ?

Har nyligen upptäckt Villervalla. Köpte en toppluva men då var det inte lätt att hitta något i deras hemsida då alla produkter var tecknade. Man vill ju veta hur de ser ut i verkligheten och vad för material de är gjorda av.
  • Marayah

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-23 20:46:09 följande:

Ska ni ses på måndag? Då skulle jag oxå kunna ses! Om jag får..
    Vi ska åka till Norrköping med min vagn, men du får ju haka på om du vill. Vi ska vara där kl 11 senast och jag hämtar ju mina pojkar senast 15.
    Vagnen har ju blivit alldeles upp ruggad på flera ställen.. Är som små strån som sticker ut från den limegröna färgen. Å då har vi ju liksom vart rätt snälla med vagnen då den kostar rätt mkt. Så vi ska in med den så får dom bedömma om ja kan få ny klädsel. Kände att det var lite långt att åka till Sundsvall för detta så jag ringde Barnens Hus där och dom har tydligen samarbete med Babyland, så då slapp man åka långt för att fixa allt. Närmaste Barnens Hus är ju i Västerås.
  • Marayah
    Marayah skrev 2009-09-23 22:39:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-23 20:46:09 följande:
    Vi ska åka till Norrköping med min vagn, men du får ju haka på om du vill. Vi ska vara där kl 11 senast och jag hämtar ju mina pojkar senast 15. Vagnen har ju blivit alldeles upp ruggad på flera ställen.. Är som små strån som sticker ut från den limegröna färgen. Å då har vi ju liksom vart rätt snälla med vagnen då den kostar rätt mkt. Så vi ska in med den så får dom bedömma om ja kan få ny klädsel. Kände att det var lite långt att åka till Sundsvall för detta så jag ringde Barnens Hus där och dom har tydligen samarbete med Babyland, så då slapp man åka långt för att fixa allt. Närmaste Barnens Hus är ju i Västerås.
    Annars om du inte vill åka till Peking så kan man ju alltid träffas efter vi vart där. Kan ju inte ta allt för lång tid kan ja tänka mig.
  • dinana
    LittleMee skrev 2009-09-23 22:36:13 följande:
    Skulle tro det. Kan väl annars inte skilja så mycket mellan nätbutik och vanliga butiker? Var i Linköping hittar man Molo ? Har nyligen upptäckt Villervalla. Köpte en toppluva men då var det inte lätt att hitta något i deras hemsida då alla produkter var tecknade. Man vill ju veta hur de ser ut i verkligheten och vad för material de är gjorda av.
    Butiken nere vid Trädgårdstorget har väl Molo om jag inte minns fel, om de nu finns kvar där. Humm,. kommer inte ihåg vad den heter dock.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Marayah skrev 2009-09-23 22:41:39 följande:
    Annars om du inte vill åka till Peking så kan man ju alltid träffas efter vi vart där. Kan ju inte ta allt för lång tid kan ja tänka mig.
    Kanske kan hänga på men bara om jag har fått min vagn tills dess... ser dock inte så lovande ut just nu. Jag skulle höra av mig på tisdag om min vagn inte kommit då.
  • Lucille
    dinana skrev 2009-09-23 22:42:23 följande:
    Butiken nere vid Trädgårdstorget har väl Molo om jag inte minns fel, om de nu finns kvar där. Humm,. kommer inte ihåg vad den heter dock.
    Menar du Batinki? Den finns kvar. Jag har faktiskt inte varit där på hundra år ungefär. Rätt dyrt, väll?

Någon annan som gillar affären Unni?
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • dinana
    AllieF skrev 2009-09-23 22:52:08 följande:
    Menar du Batinki? Den finns kvar. Jag har faktiskt inte varit där på hundra år ungefär. Rätt dyrt, väll? Någon annan som gillar affären Unni?
    Ja precis, så var det nog den hette. Brukar smyga in där när de har rea. De brukar ju ha lite kläder hängandes ute på en klädhängare i alla fall sommartid. Jo det är ju inga lågpriser på dem direkt.
  • Lucille
    dinana skrev 2009-09-23 23:12:27 följande:
    Ja precis, så var det nog den hette. Brukar smyga in där när de har rea. De brukar ju ha lite kläder hängandes ute på en klädhängare i alla fall sommartid. Jo det är ju inga lågpriser på dem direkt.
    Kollade precis deras webshop och såg en jättesnygg body/heldräckt i gult med zebror på. Lite sugen. Men först Ullared. :) 30/9 drar det iväg.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • dinana
    AllieF skrev 2009-09-23 23:43:33 följande:
    Kollade precis deras webshop och såg en jättesnygg body/heldräckt i gult med zebror på. Lite sugen. Men först Ullared. :) 30/9 drar det iväg.
    Haha, ja visst... bättre låta bli att gå in där..
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-23 22:42:23 följande:
    tror den affären heter batinki
    AllieF skrev 2009-09-23 22:52:08 följande:
    Menar du Batinki? Den finns kvar. Jag har faktiskt inte varit där på hundra år ungefär. Rätt dyrt, väll? Någon annan som gillar affären Unni?
    är det den som ligger ovanför the phonehouse inne i stan

Dinana jag kollar upp när ikanohuset öppnar.sms dig sen när vi går hemmefrån
Svar på tråden vi i linköping 1