• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 15:11:24 följande:
    usch vad trist. jo, jag märkte då det.. helt plötsligt så sken solen. men det betyder kansek atrt man kan gå ut en sväng snart och gå till lekparken eller nått. jobbigt när det skall vara sådär... du får ringa och kolla med dem.ja om jag kan och du har lust så kanske vi kan ta en sväng dit. är det trappor å tjafs där eller funkar det bra om man tar med Leonard. Molly blir kanske lite jobbigt att dra runt med, men L borde ju inte göra så mycket om man hade med.
    affären är jättestor ,de har hiss som man kan använda.deras affär är 4-5 gånger större mot våran myroraffär.
    de andra affärerna ligger i utkanterna i norrköping,där inga bussar åker typiskt nog.fast om man orkar gå ca 5-6 km så kan man besöka 2 till second hand affärer
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-24 15:15:59 följande:
    affären är jättestor ,de har hiss som man kan använda.deras affär är 4-5 gånger större mot våran myroraffär. de andra affärerna ligger i utkanterna i norrköping,där inga bussar åker typiskt nog.fast om man orkar gå ca 5-6 km så kan man besöka 2 till second hand affärer
    ojdå, det låter spännande...

5-6 kilometer är väl inte så farligt....  fast man vill kanske ha bilen då... men men jag kan inte köra bil,.... fattar inte hur fan jag fuick kör kort för jag får panik så fort jag sätter mig bakom ratten.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

cicci, du som är kunnig.. hur fasen tvättar man sufletten på en brio barnvagn? har spolat upp massa vatten nu med tvättmedel i och trökat ner sufletten i.. funkar det tro??? blir det något rent på så vis eller... har du något annat tips?

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-24 14:15:19 följande:
    Skelle vilja ha lite hjälp. Olivia och Arvid fyller år i början av november och nu ska man hitta på saker att köpa till dom.. men de står ju hur still som helst och så är de jul på de så mkt kan de ju inte få när de fyller år..fasiken vilken jobbig sits
    till söte arvid kan ju en läragåbil,duplolego,byggklossar,leksaker som låter,snurrar osv vara skoj
    till olivia kan ju dockor,böcker som man stavar,räknar i vara kul
    dinana skrev 2009-09-24 15:25:15 följande:
    ojdå, det låter spännande...5-6 kilometer är väl inte så farligt....  fast man vill kanske ha bilen då... men men jag kan inte köra bil,.... fattar inte hur fan jag fuick kör kort för jag får panik så fort jag sätter mig bakom ratten.
    jag ska se om maken kan ta lillan på lördag.för hon orkar inte gå en hel dag
    dinana skrev 2009-09-24 15:28:11 följande:
    cicci, du som är kunnig.. hur fasen tvättar man sufletten på en brio barnvagn? har spolat upp massa vatten nu med tvättmedel i och trökat ner sufletten i.. funkar det tro??? blir det något rent på så vis eller... har du något annat tips?
    nackdelen är att det kan bli vita ränder på sufletten om det blir tvättmedel kvar.enklast är att fälla upp sufletten,ställa den i badkaret och sen gnugga in den rikligt med ljummet vatten blandat med såpa/diskmedel.sen skölja och göra om allt tills vattnet är rent.sen får man fälla ihopp sufletten och ta ur så mycket vatten som möjligt.det viktigaste är att sufletten står uppfälld och får dropptorka,helst i torkskåp,för annars möglar den
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-24 15:33:48 följande:
    nackdelen är att det kan bli vita ränder på sufletten om det blir tvättmedel kvar.enklast är att fälla upp sufletten,ställa den i badkaret och sen gnugga in den rikligt med ljummet vatten blandat med såpa/diskmedel.sen skölja och göra om allt tills vattnet är rent.sen får man fälla ihopp sufletten och ta ur så mycket vatten som möjligt.det viktigaste är att sufletten står uppfälld och får dropptorka,helst i torkskåp,för annars möglar den
    usch då.. har inget torkskåp.. bara torktumlare.. och där i går den ju inte.. men man kan ju köra torktumlaren och stänga dörren så blir det sååå varmt i badrummet.. kanske kan funka det med.. =) *haha* Jaja, skit samma... får se om det blir rent.. den får ligga i vattnet så länge... får väl slänga skiten annars
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-09-24 15:40:55 följande:
    usch då.. har inget torkskåp.. bara torktumlare.. och där i går den ju inte.. men man kan ju köra torktumlaren och stänga dörren så blir det sååå varmt i badrummet.. kanske kan funka det med.. =) *haha* Jaja, skit samma... får se om det blir rent.. den får ligga i vattnet så länge... får väl slänga skiten annars
    du kan ställa sufletten uppställd på torkställningen och köra torktumlaren så torkar sufletten snabbt om det blir som bastu av torktumlaren

hoppas du får din nya vagn snart.gisses så söta era barn är.töserna gillade att busa ihopp.vi får ta en fika hos oss nån dag så barnen kan leka längre
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-09-24 15:46:09 följande:
    du kan ställa sufletten uppställd på torkställningen och köra torktumlaren så torkar sufletten snabbt om det blir som bastu av torktumlaren hoppas du får din nya vagn snart.gisses så söta era barn är.töserna gillade att busa ihopp.vi får ta en fika hos oss nån dag så barnen kan leka längre
    ja precis.. jag får väl ta å testa det.. behöver nog köra en maskin tvätt snart så kan ju passa på att torka sufletten då när jag använder torktumlaren
  • dinana
    dinana skrev 2009-09-24 16:43:50 följande:
    ja precis.. jag får väl ta å testa det.. behöver nog köra en maskin tvätt snart så kan ju passa på att torka sufletten då när jag använder torktumlaren
    Vet inte om den blev så mycket renare, men lite kanske.... det var bara det att jag körde resten av prylarna i maskinen och de blev ju så rena och fina.. och ja då såg ju sufletten lagom rolig ut i jämförelse... den är ju rätt solblekt och innetyget är smålortigt i ytterkanterna... mm... jaja... lite bättre i alla fall.

Jag hänger gärna på till Norrköping om du vill. Skulle vara så roligt. Får ta med shoppingkorgen =) *hehe*
  • Marayah

Becka: Klart du ska med. Hade ju vart trevligt med fler i bilen men ja tror inte att ja har plats för så mkt mer. Med en sedan så e de trångt värre. Min barnvagn tar ju upp hela bagagen, sen har ja bilstol i framsätet med.

• Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-09-24 19:28:20 följande:
    Becka: Klart du ska med. Hade ju vart trevligt med fler i bilen men ja tror inte att ja har plats för så mkt mer. Med en sedan så e de trångt värre. Min barnvagn tar ju upp hela bagagen, sen har ja bilstol i framsätet med.
    Vad kul Hur dags åker ni?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden vi i linköping 1