MyPlace skrev 2009-09-24 14:15:19 följande:
Skelle vilja ha lite hjälp. Olivia och Arvid fyller år i början av november och nu ska man hitta på saker att köpa till dom.. men de står ju hur still som helst och så är de jul på de så mkt kan de ju inte få när de fyller år..fasiken vilken jobbig sits
till söte arvid kan ju en läragåbil,duplolego,byggklossar,leksaker som låter,snurrar osv vara skoj
till olivia kan ju dockor,böcker som man stavar,räknar i vara kul
dinana skrev 2009-09-24 15:25:15 följande:
ojdå, det låter spännande...5-6 kilometer är väl inte så farligt.... fast man vill kanske ha bilen då... men men jag kan inte köra bil,.... fattar inte hur fan jag fuick kör kort för jag får panik så fort jag sätter mig bakom ratten.
jag ska se om maken kan ta lillan på lördag.för hon orkar inte gå en hel dag
dinana skrev 2009-09-24 15:28:11 följande:
cicci, du som är kunnig.. hur fasen tvättar man sufletten på en brio barnvagn? har spolat upp massa vatten nu med tvättmedel i och trökat ner sufletten i.. funkar det tro??? blir det något rent på så vis eller... har du något annat tips?
nackdelen är att det kan bli vita ränder på sufletten om det blir tvättmedel kvar.enklast är att fälla upp sufletten,ställa den i badkaret och sen gnugga in den rikligt med ljummet vatten blandat med såpa/diskmedel.sen skölja och göra om allt tills vattnet är rent.sen får man fälla ihopp sufletten och ta ur så mycket vatten som möjligt.det viktigaste är att sufletten står uppfälld och får dropptorka,helst i torkskåp,för annars möglar den