• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-24 12:42:51 följande:
    va det enda som fungerade på wille, han är fortfarande likadan, så fort det kliar lite i munnen på han nu med de sista tänderna springer han till toa o hämtar sin tandborste..
    Låter logiskt...

Sitter nu och drar tandborsten i munnen på honom. Han tuggar på den och sjunger högt så jag antar att han är nöjd
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-24 12:46:27 följande:
    Låter logiskt... Sitter nu och drar tandborsten i munnen på honom. Han tuggar på den och sjunger högt så jag antar att han är nöjd
    ja sen att det blir ett plus att barnet vänjer sig vid tandborsten o ser den som en naturlig sak med är ju bra.. sen är det ju kanske inte toppen heller att de tror det är en tuggleksak, men men det får man fixa sen.. bara de är nöjda..

skönt att det verkar fungera..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-24 12:49:27 följande:
    ja sen att det blir ett plus att barnet vänjer sig vid tandborsten o ser den som en naturlig sak med är ju bra.. sen är det ju kanske inte toppen heller att de tror det är en tuggleksak, men men det får man fixa sen.. bara de är nöjda..skönt att det verkar fungera..
    Jag bli 26 och tror fortfarande att det är en bitleksak. Tuggar på allt jag kommer åt.
  • MyPlace

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 09:38:00 följande:

Jag skulle kanske kunna följa med Åker ni bil eller tåg? Kommer ni vara där hela dagen eller åker ni hem så fort ni är klara?
    Vi åker bil med maria, nej tror vi åker hem på en gång. men kan höra med maria..
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-24 12:31:23 följande:
    Min plutt har fått sin första tand . Han har varit gnällig de sista dagarna så jag funderar på om det kan vara p ga tanden. Han har fått suppar men verkar inte hjälpa. Några andra tips ? Han vill inte ta bitringen heller.
    Flytande alvedon/ipren på tandköttet, får bort den värsta värken
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-24 13:12:08 följande:
    Flytande alvedon/ipren på tandköttet, får bort den värsta värken
    Får nog inhandla lite flytande Alvedon. Är nog inte så jätte bra att gnugga mot tandköttet hela tiden heller.

Tack
  • Leos och Vincents mamma
    MyPlace skrev 2009-09-24 13:05:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-24 09:38:00 följande: Vi åker bil med maria, nej tror vi åker hem på en gång. men kan höra med maria..
    Men då kanske jag kan följa med Om jag får o det finns plats i bilen?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • dinana

Tack Cicci för trevligt sällskap. Blev lite snabbt avslut, men sicket väder det blev. Nu däremot så ser det rätt fint ut ute.... typiskt! Vi har precis ätit lunch och nu ligger ungarna och sover... nästan så man funderat på att göra detsamma.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Jag skulle också vilja åka med till Norrköping någon gång, men helst på en lördag och med tåget eller nått... lite jobbigt med barnvagn om man skall åka bil. Så tjoa bara till om ni vill ha sällskap in någon gång. Har typ varit i Norrköping två gånger i hela mitt liv så det är ju kul om man hänger på någon som hittar i den stan =) Skulle ju följa med till Myrorna någon gång.... och det har jag ju ingen aning om vart det ligger...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-24 13:21:51 följande:
    Får nog inhandla lite flytande Alvedon. Är nog inte så jätte bra att gnugga mot tandköttet hela tiden heller. Tack
    Nej, men på kvällar innan sängen, funkar de bra.
Svar på tråden vi i linköping 1