Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Så bra, funderade just om nr 19 inte skulle dyka upp. Tänk att jag hängt här sedan tråd nr 1

• Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-09-05 14:06:55 följande:
    Det är därför du är vår guru
    Hahahaa.....det var inte jag som startade första tråden. Det var en tjej från Göteborg....vad hette hon? Ngn som minns?
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-09-05 14:14:40 följande:
    Snysop?
    Ja hette hon så....kommer du ihåg eller använde du sökfunktionen?
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-09-05 14:16:07 följande:
    Det är det äldsta nicket jag minns. Men jag vet inte om det är rätt.
    Det kan vara hon. Helt OT iofs....men minns vad glad jag blev över den första tråden. Äntligen likasinnade
  • Stargirl
    Asereht skrev 2009-09-05 15:50:21 följande:
    Hej! Jag har en fråga till er bugabookunniga. Om man ska kolla på en begagnad frog eller gecko vad ska man vara extra uppmärksam på?
    Inget speciellt. Det finns inga speciella problem med dessa vagnar. Kolla så vagnen är vårdad och så passa gamla vagnar kan vara lite solblekta i tygerna.
    Bara så helheten ser ok ut.
  • Stargirl
    miracle maker skrev 2009-09-05 18:36:25 följande:
    Hej,någon som vet om Bugaboos åkpåse får plats i liggdelen eller om den bara funkar till sittvagnen? Om den får plats i liggdelen, är den i så fall tillräckligt varm för en nyfödd i vinter?Skulle även vilja höra om era erfarenheter av Takata babyskydd. Jag är mån om att köpa ett babyskydd som är dokumenterat säkert, men har inte hittat något test där Takata recenserats. Tycker inte heller att det ser så särskilt "ombonat" ut på bilder, men har inte känt och klämt på det i verkligheten... Det som talar för är att det så snyggt och smidigt att det kan sättas på vagnchassit, men som sagt: säkerhet och komfort måste ändå gå i första hand. Tacksam för alla tips och erfarenheter, positiva såväl som negativa.
    Bugaboo avslutade samarbetet med Takata pga en tvist. Så de säljs inte längre. Men enligt tester så är de på måna sätt säkrare än både Maxi cosi och Akta Graco. Den bilstolen har testats av samma testlabb som alla andra stolar men den har väl inte svenska tidningar valt att publicera.
  • Stargirl
    Acelise skrev 2009-09-05 19:17:20 följande:
    Hej!Vet inte om denna fråga diskuterats i tråden förut, men hoppas på er hjälp!Vi väntar vårt första barn, en kille, och funderar på en Bugaboo Cameleon. Var och kollade i butik idag, men vi reagerade på att VARUKORGEN under liggdelen verkade så svåråtkomlig och trång?Någon annan som upplevt samma sak?Fattar inte hur man ska få in någonting där utan att vika sig dubbelt och i sådant fall bara något platt.Vore toppen med lite feedback på detta så vi kan välja! Tack snälla!
    Varukorgen är otroligt rymlig och praktisk då man kan dra åt den så grejerna man har där i inte ramalr ur när man går upp för en trottoar eller när det snöar så snöar det inte ner på det man har i korgen. Sen tycker jag om att kunna ha mina inköp privata. Jag vill lixom inte berätta för halva bussen att jag har köpt tamponger så skönt att kunna stänga korgen. Om du ofta behöver komma åt varukorgen kan du plocka bort ena pinnen som stabiliserar liggdelen och på det viset kan du bara peta upp de och ta ur grejerna ur varukorgen.

Jag gillar inte varukorgar som är för öppna med dåliga kanter. Ska lägga in bilder snart på varukorgen och dess innehåll som jag tagit för länge sen.
  • Stargirl

Detta är vad som är i påsen.

Glöm inte att viktbegränsningen är den samma i alla varukorgar för alla vagnar.
    Halva varukorgen är fylld, den andra halvan är tom.
  • Stargirl
    Acelise skrev 2009-09-05 20:53:18 följande:
    Tusen tack ni snälla! Bilder t.o.m., jag är imponerad! :)Hur länge har man egentligen liggdelen? När är det ok att barnet inte ligger helt platt när han ska sova? För visst kan man inte sträcka ut sittdelen till fullt liggläge?
    Barnen använder liggdelen olika länge. Vissa 7 månader andra 3 månader. Sittdelen är ergonomiskt utformad och fler och fler märken tar efter då detta är det bästa sättet för att barn att ligga/sitta efter att de blivit lite stabila i ryggen. Oftast sitter barn som en säck potatis i en "vanligt" utformad sittdel.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19