Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

daphniamagna skrev 2009-11-26 22:00:20 följande:
    Måste man få en inbjudan till NK för att få gå dit imorgon?
    Nej, det är bara att gå.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-11-28 16:52:59 följande:
    Jag ska in till city imorgon men då lär de ju vara slut.
    Jag hörde att de portionerar ut det bästa lite för varje dag. Men det KAN ju vara slut imorgon. Who knows.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-11-28 17:24:04 följande:
    *lystrar* Tja, det ju på vägen hem från spa
    Man kan ju vinna en Adored Bee.....men du har ju redan en sådan Kanske en till hahahhahaha.....
  • Stargirl
    Nikas skrev 2009-11-29 18:48:10 följande:
    Jag har fått tipset om att ifall man nu MÅSTE dra vagnen upp för trappor eller ner, så ska man fälla ut styret helt, så att det inte finns nåt som kan glida/glappa.
    Eller hålla nedanför "fästena" på sidan av handtaget.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-12-02 16:01:40 följande:
    BabyD: Såhär kan man hänga den
    Älskar helbrunt! Ser att du svidat om din Frog med cam tyger. Mycket fint.
  • Stargirl
    SödeSara skrev 2009-12-02 22:15:55 följande:
    På tal om detta med skötväskor. Vi har en red edition denim vagn som väntar på bebbeliten, och jag har nyss budat hem ett rosa fleece (gammla) toppsett på tradera. Nu till dilemmat, jag är sugen på en svart sadle bag, de verkar så smidiga. Men räcker dom som enda skötväska? Eller ska satsa på en liten nättare varriant av annat slag? Jag behöver tipps och ideer! :P Vill absolut inte ha en stor klumpig sak som ska hängas på styret... Snacka om i-lands bekymmer. Men ACK så viktigt!
    Jag tycker inte att saddle bag räcker långa vägar som en skötväska. Ska du ha extra set med kläder, din egen plånbok, telefon, blöjor, nappar, våtservetter och ngn kräkhandduk som är det man MÅSTE ha med sig räcker inte Saddle bagen. Sedan när barnet behöver ha med sig en banan, haklapp, matburk osv behövs en ganska stor väska. Särskilt om man är iväg en hel dag på kanske öppnis eller hos ngn väninna.
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-12-03 15:12:57 följande:
    Det är nog inte bättre på Cam tyvärr, dock är den ju större. Men inte lättare att komma åt. Man kan knäppa upp kardborrarna på sidorna så vippar den lite mer.
    Eller ta loss ena "stabiliserings pinnen" i liggdelen så är det bara att trycka upp när det behövs.
  • Stargirl
    Katjan skrev 2009-12-04 01:40:44 följande:
    Jag har inte heller använt liggdelen så länge. Allt blev mkt smidigare när man bytte till sittdelen tycker jag.Är det ngn som vet när Bugaboos syskonvagn kommer? Har hört att den skall komma nästa år.Funderar på att köpa Mima Kobi syskonvagnen till sommaren . Tycker om designen sedan passar den till bloom matstolarna här hemma.
    Sent nästa år isåfall. De ska visa den på hösten. Då brukar inte lanseringen bli förr än senare samma år eller året därpå.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-12-03 20:03:36 följande:
    Å andra sidan så använder jag liggdelen i 2 månader och sittdelen i 2 år så...
    Håller med Kajsan....den första månaden gör man dessutom inga större utflykter (inte jag iaf) vi hade ingaproblem med varukorgen. Minns inte att jag tänkte på det så mycket iaf. Det gick att klicka av liggdelen om man skulle ner med en stor matkasse annars gick det bra med småsaker.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-12-04 18:52:34 följande:
    Har lagt undan en Bugaboo Cameleon nu =) Affärens sista denim 007 edition.Ska kika på den imorgon och då blir det troligtvis köp =)
    Åååååh vad spännande Att ngn har kvar dem Tur du har.

Jag såg en RED denim här i våran förort igår. Jag gissar på att det var ngn besökare från stan....eller kan trenden ha spridit sig även hit? Förut har vi bara varit jag, en röd frog en helröd Cameleon, brun/sand Cameleoj och en svart Frog.....oj, det var visst en hel del hihihihi.... Men en RED Denim är stort för våran förort.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-12-04 20:33:02 följande:
    ja, och jag fick den till samma pris som de "vanliga" eftersom det var den sista kvar. Förstår inte logiken i det eftersom det inte var något visningsex eller nåt, men jag klagar inte!
    De ville säkert bli av med den. Så kan det ju vara med äldre grejer. Fast det finns efterfrågan så vill man bli av med sista exet oftast. Det är alltid svårt att sälja modeller som gått ut.
  • Stargirl
    jean1 skrev 2009-12-04 22:07:35 följande:
    Hej!Har en fråga till er "proffs" ;). Beställde en Bugaboo cameleon i slutet av juli (i en butik), den skulle komma 1/11 men den har ännu inte kommit. Först var alla leveranser från bugaboo försenade enligt försäljaren, sedan hade den kommit till Sverige men till fel stad. Där skulle den packas om och skickas hit. Detta var två veckor sedan. Vagnen är nu totalt fem veckor sen. Någon som vet om det är nåt generellt med förseningar från Bugaboo just nu eller är det nåt skumt med beställningen från butiken tro?? Har svårt att tro det men börjar undra vad som händer...
    Något skumt med butiken. Bugaboo har inte sena leveranser. Du kan maila till Bugaboo och fråga när din butik beställt din vagn. Om de har leveranser som väntar eller om de generellt har ngt som är restat. Då får du veta hur det ligger till. Jag skulle se mig om en annan butik. Det finns gott om butiker som har vagnar på lager. Kidzshop är en och Kopbarnvagn en annan (om det nu inte är en av dessa du beställt ifrån)
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-12-04 22:13:08 följande:
    Var inne i en barnbutik och frågade om ståbräda, om de hade fått den nya ståbrädan och isf vilket pris den låg på. Expedien sa att den info de fått av Bb var att det var den nya brädan de skulle ha på lager och priset låg på 880kr. Hon verkade dock högst osäker så därför tänkte jag fråga här om det kan stämma? Har dessa ståbrädor börjat säljas och stämmer priset?
    Ja priset är 880 och de finns i butikerna sedan ett par månader.
  • Stargirl
    Nikas skrev 2009-12-05 08:11:18 följande:
    I somras hade iofs Bugaboo väldigt försenade leveranser pga. personalnedskärning. Har detta åtgärdats?
    Så var det inte direkt. Men de har gjort en omorganisation i företaget för att få effektivare rutiner vilket de lyckats med då just nu är der 2 veckors lev tid förutsatt att kunden som beställer inte har obetalda fakturor lr liknande.
  • Stargirl
    jean1 skrev 2009-12-05 09:10:17 följande:
    Tack för tipset, jag ska maila Bugaboo definitivt. Nu är det ingen panik med vagnen då vi inte har bf förrän i januari men det är så sjukt irriterande att vagnen är 5 veckor sen och att vi får nya anledningar till det hela tiden. Hur lång tid ska man ge det liksom? Vi har beställt vagnen från en "fysisk" butik på vår ort. Ska ta och nysta i detta i helgen, känner mig lite på krigsstigen nu !
    Butiker kan lätt skylla på leverantören. Du kan även höra med andra butiker för att få en objektiv informationskälla. Bara fråga dem rakt ut om Bugaboo haft svårt att leverera senaste tiden. Då vet du också om det är ngt specifikt problem din butik har så som obetalda fakturor, indragen kredit eller om det blivit ngt mänskligt misstag att ngn faktiskt missat att beställa din vagn eller sålt den till ngn annan pga missförstånd.
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-12-06 00:00:23 följande:
    Kollade upp lite och såg ju på bilden på nya ståbrädan att den såg annorlunda ut så detta var då äldre versionen. Men då ytterligare en följdfråga, då måste hon ha monterat den fel för när hon visade mig den så klickade hon liksom bara av och på två svarta fästen på var sida av brädan (som i sin tur var fästa på stången). Hur ska man egentligen göra då???
    Det är två set med adaptrar med i paketet på den nya brädan. De sätter man ihop på stången nertill A+B A+B och sedan kiclar av och på med brädan. Adaptrarna kan sitta kvar och man ser dem inte alls.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19