• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Mamma Kråkan
    modestyclara skrev 2009-10-05 09:01:21 följande:
    min fyraåring går att klämma ner i trillinvagnen (uj) vid behov, ja hon åker vagn när vi går långa promenader...
    hehe jag skrev så bara för sist jag nämde att Nelly åkte syskonvagn ( då hon var 4) blev folk helt crazy {#lang_emotions_yell} Däremot nu varenda gång vi tar tunnelbanan in till stan lääängtar jag efter en syskonvagn att sätta henne i
    Nu bloggar jag här igen :)
  • Miss Boring
    JuliaochNelly skrev 2009-10-05 08:57:50 följande:
    Slänger mig in i disskutionen och säger att min 4 1/2 åring på 15 kg & 103 cm sitter toppen i den perfekt faktiskt. ( tillägger att nej hon åker inte vagn)
    Låter jättebra ju

Har inga synpunkter på vid vilken ålder barnen åker vagn. Har aldrig fattat varför det ska räknas efter ÅLDER  Behov, avstånd, barnets storlek, mognad, trötthet etc betyder mer!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Miss Boring

Min tydligen skadade sambo sa längtansfullt igår:
    "Å, nästa helg kanske vi kan ut och provköra nya vagnen!?"
     "Jag gillade ju den andra trehjulingen vi hade." (En UJ-kopia, RIKTIGT lik för 800 kr köpt på Ebay, Alpine Explorer, helt okej{#lang_emotions_surprised}) Kopian köpte jag för att testa om UJ var ngt för mig och jag kom ju tyvärr fram till att det inte var det eftersom de blir så stora i bilen. Därför hoppas jag nu på Swiften!

Borde fota mina grodor idag! Nu har jag ju en utan reflexer ÖVERALLT

• thj
    Miss Boring skrev 2009-10-05 09:26:20 följande:
    Låter jättebra ju Har inga synpunkter på vid vilken ålder barnen åker vagn. Har aldrig fattat varför det ska räknas efter ÅLDER  Behov, avstånd, barnets storlek, mognad, trötthet etc betyder mer!
    Håller totalt med dig ...
    Min lilla strumpa 5år(är lika liten som en3-4åring)orkar inte gå så långt
    Hon har varit en liten tröttis pga av olika omständigheter med lillans hälsan..
    men nu verkar vi fått rätsida på det hela ...

Kram
  • Mamma Kråkan
    Låter jättebra ju Har inga synpunkter på vid vilken ålder barnen åker vagn. Har aldrig fattat varför det ska räknas efter ÅLDER  Behov, avstånd, barnets storlek, mognad, trötthet etc betyder mer!
    hehe eller hur, nää det var någon tråd då en tjej undrade om hon skulle behöva syskonvagn. Nej Nelly är snart 5 och här har vi nu ingen syskonvagn = inga långpromenader eller utflykter med tunnelbana/buss så ofta. Det funkar helt enkelt inte.
    Nu bloggar jag här igen :)
  • straw2008

Så fort man nämner att ens barn över 2 år åker vagn så kommer det alltid ett par st i denna tråden o ifrågasätter VARFÖR i hela friden en 2 åring åker vagn??

Tja tex för att barnet behöver en sovplats om man är ute hela dagen (eller då ska man väl helst bära den i sjaaaaal men men)
    För at man inte kan gå på stan med en nyfödd o en tvååring om 2åringen ska springa lös (fast då ska man väl allra helst åka till ikea o släppa lös dom, shoppa gör man på internet)
    kanske man tar vagn för att man ska ha med sig matsäck filt osv....

Låt folk göra som de vill...

Mitt barn får åka vagn om det vill, han älskar det :O)
  • Miss Boring
    JuliaochNelly skrev 2009-10-05 09:32:07 följande:
    hehe eller hur, nää det var någon tråd då en tjej undrade om hon skulle behöva syskonvagn. Nej Nelly är snart 5 och här har vi nu ingen syskonvagn = inga långpromenader eller utflykter med tunnelbana/buss så ofta. Det funkar helt enkelt inte.
    Jag har just sålt syskonvagnen som jag hade till långpromenader eller då det var bråttom, alt mycket packning. Min mellankille fyllde 5 år i maj. Tog ut honom på en test-långpromenad nu i höst (5,5 km) och det gick riktigt bra så nyss fick vagnen flytta

När vi är två vuxna med får han ibland åka i min gamla älsklingsmaclaren, en ful, spräcklig, beg sak från typ 1992, men ack så bra!

Har tre favoritvagnar som jag skulle ha i mitt stall om jag inte fick ha fler än tre:
    Brio Relaxie -01, Bugaboo Frog och den där Maclaren.... Ibland undrar jag om utvecklingen går framåt!? *mumlar nåt om "bättre förr"...*
  • rackar2

Jag blir också sugen på en Swift när jag läser här.... Har "bara" två vagnar nu, en cam och en P&T. Minstingen är 1 år och mellan är 4 år. Har ibland tänkt tanken att man kan klara sig utan P&T. Men nja....... ibland behöver mellan åka vagn. Även om det inte är ofta! Till vardags så går han och han är jätteduktig! Tycker också att P&T är så bra om man är ute på heldagsutflykter, går att packa massor i den!

Provkörde Swiften för någon vecka sedan, den var underbar. Är annars en gammal UJ fantast!

• Halmstadmamma

försöker hitta lite info om vad som händer på Bugaboo-fronten, men shit vad det svamlas i den här tråden, haha.... Ni har ju en svammeltråd ;)

Vad händer, nåt kul på gång? Syskonvagn, förbättringar på Bee... Ny vagn? Nåt?

• Vickan I

Hahaha tycker det börjar låta som kärlek för något annat än Buggan här *skäms på er* .

Intervention time tror jag. Alla säger Bugaboo högt 10 ggr och känner den inre friden lägga sig .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19