• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-10-05 14:05:31 följande:

Jag ska utvärdera det där... Har ett par helt nya Froghjul i garderoben annars, men drar mig nästan för att skita ner dem .
    ja gör det och återkom med rapport
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-05 14:08:45 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-05 14:05:31 följande: ja gör det och återkom med rapport
    Det är ju dels att själva hjulkonstruktionen skiljer, dels att tyngdpunkten förskjuts av att det lutar...
    Själva hjulet är ju mer lättsvängt på cam pga kullagret som Froghjulet saknar. Men kan kanske kännas lite sladdrigt i fjädringen å andra sidan. Kullager+den simplare Frogfjädringen hade kanske varit det bästa?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-05 10:13:09 följande:
    Hehe, jag vägrar tycka att buggan är bra till allt. Jag är så känslig för köregenskaper. Det får se ut hur det vill bara det är superskönt att köra! Därför har min Cam flyttat fast den är rätt underbar att byta färg på (vilket jag gjort X antal gånger). Nu står ett par halvtrista froggar här.... Som jag älskar att köra! Tycker buggan är extra intressant ihop med en annan vagn faktiskt, då kommer den verkligen till sin rätt! Var sak på sin plats Därför jag lätt halkar in på komplementen... Sorry!
    Gör 10 ave Bugaboo så är du förlåten. *nådig*
    My sugar is raw
  • modestyclara
    Shoegirl skrev 2009-10-05 14:25:27 följande:
    hur är det med sambon? fått diagnos än?
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-05 14:26:32 följande:
    hur är det med sambon? fått diagnos än?
    jupp *inboxar*
    My sugar is raw
  • Fröken Småland

Miss Boring: Vad snygg landskapssufflan är Först tyckte jag det var något konstigt med suffletterna men sen insåg jag att den är fälld annorlunda än vad jag brukar göra, jag brukrar alltid fälla den främre mot den mellersta.

• Miss Boring
    Shoegirl skrev 2009-10-05 14:25:27 följande:
    Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie {#lang_emotions_innocent} 

Kan tänka mig FrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrog också, annars blir jag väl abuseanmäld {#lang_emotions_dreamer}
  • Sogu

Miss Boring skrev 2009-10-04 22:53:53 följande:

Hur gammal är lilleman nu egentligen? Tycker du Bee är skönare att köra än Cam?
    Lilleman är redan 5 månader om en vecka!! Ja Bee är skönare att köra tycker jag för den liksom flyter fram så lätt. Det gör ju Camen jämfört med andra vagnar oxå men bee är ju en liten sulky så den är mkt smidig. Men det är camen jag använder främst till lillen nu. Tar Bee om jag ska iväg en snabbis eller nåt sånt men den är framåtvänd eftersom jag har den till den store.. o då känns det så meckigt att byta håll på den, även om det går ganska snabbt när man vet hur man ska göra...

Miss Boring skrev 2009-10-05 07:36:47 följande:
    Jag funderar på hur länge man kan ha Swiften? Tycker den är rätt liten under suffletten? Nån som vet?Sååå stor är han ju inte pajken?
    Min tvååring provsatte en swift och han är 92 cm o han fick gott o väl plats under sufletten. Dock på camen är hans huvud upptryckt i sufletten om han skule åka i den.. så swiften är högre i ryggen!
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-05 14:27:51 följande:
    Miss Boring: Vad snygg landskapssufflan är Först tyckte jag det var något konstigt med suffletterna men sen insåg jag att den är fälld annorlunda än vad jag brukar göra, jag brukrar alltid fälla den främre mot den mellersta.
    Japp, jag vet att du brukar fälla den andra {#lang_emotions_kiss}. Svårt på den oranga fleecen tex, den är så TJOCK, ramlar typ ner som en rullgardin . På Frog händer det att jag fäller bak alltihop om jag har canvas så en våd hänger löst där bak. Rätt fult, men ger mkt plats under sufflan.

Ja, landskapssufflan är riktigt fin!
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-05 14:31:01 följande:
    Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie Brio Relaxie   Kan tänka mig FrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrogFrog också, annars blir jag väl abuseanmäld
    *anmäler* {#lang_emotions_demon}
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19