• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Halmstadmamma skrev 2009-10-05 10:05:52 följande:
    försöker hitta lite info om vad som händer på Bugaboo-fronten, men shit vad det svamlas i den här tråden, haha.... Ni har ju en svammeltråd ;)Vad händer, nåt kul på gång? Syskonvagn, förbättringar på Bee... Ny vagn? Nåt?
    japp, det kommer en ny bee och en syskonvagn, kolla i faq så får du läsa mer
  • Vickan I
    Halmstadmamma skrev 2009-10-05 10:05:52 följande:
    försöker hitta lite info om vad som händer på Bugaboo-fronten, men shit vad det svamlas i den här tråden, haha.... Ni har ju en svammeltråd ;)Vad händer, nåt kul på gång? Syskonvagn, förbättringar på Bee... Ny vagn? Nåt?
    I FAQ:en står det om nytt buggagodis .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Miss Boring
    Vickan I skrev 2009-10-05 10:07:35 följande:
    Hahaha tycker det börjar låta som kärlek för något annat än Buggan här *skäms på er* .Intervention time tror jag. Alla säger Bugaboo högt 10 ggr och känner den inre friden lägga sig .
    Hehe, jag vägrar tycka att buggan är bra till allt. Jag är så känslig för köregenskaper. Det får se ut hur det vill bara det är superskönt att köra! Därför har min Cam flyttat fast den är rätt underbar att byta färg på (vilket jag gjort X antal gånger). Nu står ett par halvtrista froggar här.... Som jag älskar att köra!
    Tycker buggan är extra intressant ihop med en annan vagn faktiskt, då kommer den verkligen till sin rätt! Var sak på sin plats Därför jag lätt halkar in på komplementen... Sorry!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • rackar2

Det kanske är lite så att är man "vagnälskare" så blir det lätt lite annat vagnprat också? Vet att det finns svammeltråd! Älskar vår bugga och den används dagligen! Inte många vagnar som har stannat över ett år hemma hos oss...... Det har buggan gjort!

Vad skaffar man för intresse sedan när yngste sonen inte längre åker vagn? I och för sig är han bara 13 månader och kommer åka vagn läääääänge än. Men sedan? Några fler barn blir det inte, tre små killar räcker!!

• Vickan I
    rackar2 skrev 2009-10-05 10:19:38 följande:
    Det kanske är lite så att är man "vagnälskare" så blir det lätt lite annat vagnprat också? Vet att det finns svammeltråd! Älskar vår bugga och den används dagligen! Inte många vagnar som har stannat över ett år hemma hos oss...... Det har buggan gjort! Vad skaffar man för intresse sedan när yngste sonen inte längre åker vagn? I och för sig är han bara 13 månader och kommer åka vagn läääääänge än. Men sedan? Några fler barn blir det inte, tre små killar räcker!!
    Du får skaffa en liten hund och köra där i . Eller som de där tokiga damerna på TV, den där dokumentären för en tid sedan, där de köpte dyyyyyra "verkliga" dockor och körde runt .
    (¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rackar2

Det vore en idé, tror mera på en docka än på att skaffa hund, hi hi. Undrar om jag skulle bli idiotförklarad!!

Skämt å sido, två år till kan jag nog om jag har tur få köra runt minstingen. Vem vet, tänk om intresset bara försvinner en vacker dag!!

• Miss Boring

Mina små grodisar!!! Lägg märke till att ena froggen lutar lite bakåt pga Cameleonhjulensvivelhjulen som är lite högre.
  • Miss Boring
    straw2008 skrev 2009-10-05 09:33:42 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-05 09:26:20 följande: Så fort man nämner att ens barn över 2 år åker vagn så kommer det alltid ett par st i denna tråden o ifrågasätter VARFÖR i hela friden en 2 åring åker vagn?? Tja tex för att barnet behöver en sovplats om man är ute hela dagen (eller då ska man väl helst bära den i sjaaaaal men men)För at man inte kan gå på stan med en nyfödd o en tvååring om 2åringen ska springa lös (fast då ska man väl allra helst åka till ikea o släppa lös dom, shoppa gör man på internet)kanske man tar vagn för att man ska ha med sig matsäck filt osv....Låt folk göra som de vill... Mitt barn får åka vagn om det vill, han älskar det :O)
    Skönt vi är flera här med liknande inställning
    Då kan vi gott strunta i om det kommer upp såna konstiga kommentarer i fortsättningen

Har förresten fin orange fleece på min vagn va
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-10-05 13:56:17 följande:

Mina små grodisar!!! Lägg märke till att ena froggen lutar lite bakåt pga Cameleonhjulensvivelhjulen som är lite högre.
    blir den inte mer svårkörd med cam-hjul?
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-10-05 14:02:28 följande:
    Miss Boring skrev 2009-10-05 13:56:17 följande: blir den inte mer svårkörd med cam-hjul?
    Jag ska utvärdera det där... Har ett par helt nya Froghjul i garderoben annars, men drar mig nästan för att skita ner dem {#lang_emotions_sunny}.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19