• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • modestyclara
    Bzzz skrev 2009-10-08 20:02:22 följande:
    Åhh, jag har Sveriges värsta beslutångest...Har en UJ som vi behöver köpa liggdel till om vi ska behålla som 1:a vagn....MEN jag är sååå sugen på en Bugga.... Vet inte hur min kära make ska kunna bli lika sugen då...hahaNåja, min fråga, hur 17 fäster man en skötväska på vagnen, jag vet att jag behöver en och har en skip hop sen innan, den vanliga modellen utan locka, går den att fästa? Någon som har en och vet?Min fasa med Buggan är att den blir liten fort, är det så? Och att liggdelen gör varukorgen svåråtkomlig....Kan ni experter hjälpa?
    skip hop går att hänga på styret om den har såna där fästremmar men det har de väl alltid?

första argumentet för bugga är att man inte vill vända barnet framåt vid 4-6 mån som man måste i uj dock ska du behålla uj som komplement när det är snöstorm eller du ska uti skogen Buggan blir inte liten fort, jag får ner min långa fyraåring i den vid behov. Liggdelen gör varukorgen svåråtkomlig MEN man får snabbt in snitsen på att ta loss liggdelen om man ska ha i en matkasse annars kan man lirka upp grejjorna och fördelen med varukorgen är ju at tman kan ha massa småsaker lösa utan att oroa sig för att de ramlar ur eller blir skitiga...och det är trots allt rätt kort period man har liggdel under vagnsperioden...
  • Kajsan
    modestyclara skrev 2009-10-08 16:25:14 följande:
    det räcker inte! jag har fleeceoverall på min 7-månaders i åkpåse nu, och hon är kall om fötterna trots yllesockor och vindtossor. Jag kommer ha riktig vinteroverall och en flecatalonfilt i åkpåsen när det är som kallast (bor också i stlm

Å jösses! Mina barn har legat i vagnen med Buggaåkpåse och pyjamas när det vart som kallast och de har vart ruskigt varma.
    Jo just det!
  • Stargirl
    Bzzz skrev 2009-10-08 20:02:22 följande:
    Åhh, jag har Sveriges värsta beslutångest...Har en UJ som vi behöver köpa liggdel till om vi ska behålla som 1:a vagn....MEN jag är sååå sugen på en Bugga.... Vet inte hur min kära make ska kunna bli lika sugen då...hahaNåja, min fråga, hur 17 fäster man en skötväska på vagnen, jag vet att jag behöver en och har en skip hop sen innan, den vanliga modellen utan locka, går den att fästa? Någon som har en och vet?Min fasa med Buggan är att den blir liten fort, är det så? Och att liggdelen gör varukorgen svåråtkomlig....Kan ni experter hjälpa?
    Man fästen en skötväska som på alla andra vagnar....på styret? Eller hur tänkte du?
    Bugaboo blir inte lite snabbt. De är stora, min 5 åring har utan problem fått plats i en Cameleon....inte för att han åker vagn iaf.
    Jep, liggdelen gör varukorgen lite svåråtkomlig. Men inte så det är ett problem. Sen använder man ju bara liggdelen ett par månader. Man yter ju till sittdelen runt 4 mån ålder iaf.
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-10-09 08:13:10 följande:
    Man fästen en skötväska som på alla andra vagnar....på styret? Eller hur tänkte du?Bugaboo blir inte lite snabbt. De är stora, min 5 åring har utan problem fått plats i en Cameleon....inte för att han åker vagn iaf.Jep, liggdelen gör varukorgen lite svåråtkomlig. Men inte så det är ett problem. Sen använder man ju bara liggdelen ett par månader. Man yter ju till sittdelen runt 4 mån ålder iaf.
    Har knappt använt liggdel till bugga, men gissar att man kan lossa de två kardborrarna på sidan så att att korgen kan vippas fram och tillbaka för att få i saker?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    Miss Boring skrev 2009-10-09 08:24:19 följande:
    Har knappt använt liggdel till bugga, men gissar att man kan lossa de två kardborrarna på sidan så att att korgen kan vippas fram och tillbaka för att få i saker?
    Man kan ta ur en av stödje pinnarna och trycka upp nderdelen av liggdelen och därmed få mer utrymme.
  • Bzzz

Tack för era svar! Det låter inte som mina farhågor stämmer alls vilket gör mig glad! När jag menar skötväskan och hur man fäster den så tänker jag på att handtaget inte har någon "böj" vilket gör att den skulle glida ned-förstår du hur jag menar??

• Senap
    Bzzz skrev 2009-10-09 08:45:45 följande:
    Tack för era svar! Det låter inte som mina farhågor stämmer alls vilket gör mig glad! När jag menar skötväskan och hur man fäster den så tänker jag på att handtaget inte har någon "böj" vilket gör att den skulle glida ned-förstår du hur jag menar??
    Jag har haft en Skip Hop Expo på Bugaboo och det fungerar utmärkt.
    My sugar is raw
  • Stargirl

En skip*Hop på en Bugga.....OBS denna bild är nästan 5 år gammal....bara så ni vet att jag inte går omkring med en camo väska *s*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19