• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • annlu748
    Stargirl skrev 2009-09-09 16:53:51 följande:
    Ska passa båda. Smidig och enkel att ta på. Ska bli levererad inom ett par veckor till butikerna.
    Tack
    Skulle du vänta med att köpa en bräda då...och köpa den nya? Är det fler fördelar med den nya? Finns det några prisuppgifter? Bilder? 
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-09 14:55:58 följande:
    Vilka mått har en bugga ihopfälld på ett ungefär? Har försökt hitta men det verkar vara svårt.
    Återkom senare så ska jag mäta (påminn mig!) om ingen annan har svaret.
  • Stargirl
    annlu748 skrev 2009-09-09 17:00:45 följande:
    TackSkulle du vänta med att köpa en bräda då...och köpa den nya? Är det fler fördelar med den nya? Finns det några prisuppgifter? Bilder? 
    Vet inte....kan svara nästa vecka efter att ha sett den på mässan. Har redan lovat att lägga in bilder på den nya Bee i bloggen på torsdag! Så håll utkik. Jag fotar även brädan och om det finns andra nyheter. Brukar göra det varje år
  • Kavat
    Asereht skrev 2009-09-09 14:55:58 följande:
    Vilka mått har en bugga ihopfälld på ett ungefär? Har försökt hitta men det verkar vara svårt.
    Mått:
    Vagn:91,5-104x60x97-113
    Ihopfälld: 84x50x24-28,5 cm
    Sits: 90 cm
    Lastkorg: 24 l
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-09-09 18:12:08 följande:
    Vet inte....kan svara nästa vecka efter att ha sett den på mässan. Har redan lovat att lägga in bilder på den nya Bee i bloggen på torsdag! Så håll utkik. Jag fotar även brädan och om det finns andra nyheter. Brukar göra det varje år
    Jag vill haaa nya Been! Osedd Så mycket litar jag på att Bugaboo inte kan misslyckas .
    Nä, men jag funderar verkligen på en, större sits vore ju grymt bra!
    Jo just det!
  • fru  e

Frågar efter lite experthjälp här innan jag kontaktar min återförsäljare för reklamation. Har startat en tråd om detta men tror jag får mer svar här. Min Bugaboo knarrar och gnisslar nämligen och det känns inte som att den borde göra det. Knarret kommer från "mittenleden" på vagnen och gnisslet från framhjulen. Är dessa missljud något man bör åtgärda själv eller är det reklamation som gäller? Jag har haft vagnen sedan månadsskiftet maj-juni i år.

Jättetacksam för hjälp!

• modestyclara

fru e skrev 2009-09-09 21:44:59 följande:

Frågar efter lite experthjälp här innan jag kontaktar min återförsäljare för reklamation. Har startat en tråd om detta men tror jag får mer svar här. Min Bugaboo knarrar och gnisslar nämligen och det känns inte som att den borde göra det. Knarret kommer från "mittenleden" på vagnen och gnisslet från framhjulen. Är dessa missljud något man bör åtgärda själv eller är det reklamation som gäller? Jag har haft vagnen sedan månadsskiftet maj-juni i år.Jättetacksam för hjälp!
    har du provat att smörja den med silikonspray?
  • Preggie
    Stargirl skrev 2009-09-09 16:55:08 följande:
    Jag tycker det är lite snålt för en såpass gammal vagn. Men tillgång och efterfrågan är ju det som styr. Så är kunden villig att betala så är det ju ett bra pris. Jag hade dock skickat med lite fler tillbehör.....
    Nja, vet inte om jag håller med om att det är snålt. Det är i alla fall vad jag satte ut min för och blev nerringd. Det kom en kille och hämtade den dagen efter och han försökte inte pruta. Hade han försökt pruta hade han fått det, det räknar jag med när jag sätter ut en Blocket-annons. Man kan ju kolla lite i området där man bor vilket pris de brukar ligga på. Som sagt, det är tillgång och efterfrågan som styr. Hur som helst kommer det inte bli några problem att få den såld.
  • Lalalong

Hej på er!
    Kikar in och frågar om någon kan berätta vad skillnaden mellan en Cameleon och en Frog är?
    Kanske någon som har bra bilder på båda vagnarna så man kan jämföra...

Jag har hittat en frog på blocket, som jag tycker är bra pris (med mycket tillbehör). Men varför ligger Frog så pass lågt i pris jämfört med Cam? Är det endast p.g.a att den inte säljs i sverige längre? Eller finns det andra nackdelar?

• Fröken Småland
    Lalalong skrev 2009-09-10 07:07:47 följande:
    Hej på er!Kikar in och frågar om någon kan berätta vad skillnaden mellan en Cameleon och en Frog är?Kanske någon som har bra bilder på båda vagnarna så man kan jämföra...Jag har hittat en frog på blocket, som jag tycker är bra pris (med mycket tillbehör). Men varför ligger Frog så pass lågt i pris jämfört med Cam? Är det endast p.g.a att den inte säljs i sverige längre? Eller finns det andra nackdelar?
    Hej! Kolla i bloggen för FAQ, adressen finns i TS. De frågor du inte får svar på ställer du här sedan
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19