• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Senap
    Lalalong skrev 2009-09-10 07:07:47 följande:
    Hej på er! Kikar in och frågar om någon kan berätta vad skillnaden mellan en Cameleon och en Frog är? Kanske någon som har bra bilder på båda vagnarna så man kan jämföra... Jag har hittat en frog på blocket, som jag tycker är bra pris (med mycket tillbehör). Men varför ligger Frog så pass lågt i pris jämfört med Cam? Är det endast p.g.a att den inte säljs i sverige längre? Eller finns det andra nackdelar?
    Den är oftast lite äldre och den säljs som sagt inte längre.
    Sedan är Cam populärare vilket så klart påverkar priset. Inga andra nackdelar än de skillnader som finns. (om man nu upplever de som nackdelar är ju subjektivt) Den är lite mindre än Cam och har inte ställbar längd på handtaget.

Men Frog är en bra vagn och jag vet många som föredrar Frog.
    My sugar is raw
  • Lalalong

Fröken Småland skrev 2009-09-10 07:11:07 följande:

Hej! Kolla i bloggen för FAQ, adressen finns i TS. De frågor du inte får svar på ställer du här sedan
    Okej. Det var minsann avancerat
    Får se om jag återkommer då...
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2009-09-09 18:12:08 följande:
    Vet inte....kan svara nästa vecka efter att ha sett den på mässan. Har redan lovat att lägga in bilder på den nya Bee i bloggen på torsdag! Så håll utkik. Jag fotar även brädan och om det finns andra nyheter. Brukar göra det varje år
    Stargirl är vår egen pressfotograf *trånar efter bilder*
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-09-10 07:13:13 följande:
    Stargirl är vår egen pressfotograf *trånar efter bilder*
    *trummar otåligt*
    Ska hon inte åka snart! *skickar iväg*
    My sugar is raw
  • Lalalong
    Shoegirl skrev 2009-09-10 07:12:18 följande:
    Den är oftast lite äldre och den säljs som sagt inte längre. Sedan är Cam populärare vilket så klart påverkar priset. Inga andra nackdelar än de skillnader som finns. (om man nu upplever de som nackdelar är ju subjektivt) Den är lite mindre än Cam och har inte ställbar längd på handtaget. Men Frog är en bra vagn och jag vet många som föredrar Frog.
    Fick nu lite svar på vad som skiljer vagnarna åt. Men vad innebär det att Frog saknar "Adjustable Swivel Wheels".
    Förstår ju att det har något med hjulen att göra, men vad?

Skönt att höra att det inte finns andra nackdelar. Jag tyckte inte heller det fanns så stora skillnader att det skulle påverka vagnens pris så pass.
    När slutade Frog säljas i sverige? (Vad jag kunde se stod det inte på FAQ).
    I annonsen står det att vagnen är 2 år gammal. Kan det stämma?
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-09-09 21:29:20 följande:
    Jag vill haaa nya Been! Osedd Så mycket litar jag på att Bugaboo inte kan misslyckas .Nä, men jag funderar verkligen på en, större sits vore ju grymt bra!
    Jag VET att jag vill ha den. Allt är förbättrat förutom att jag hade velat ha en bygel.
    Men ni får vänta till Torsdag. Då lovar jag lägga upp bilder.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-09-09 20:26:16 följande:
    Mått: Vagn:91,5-104x60x97-113 Ihopfälld: 84x50x24-28,5 cm Sits: 90 cm Lastkorg: 24 l
    Tack.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Lalalong skrev 2009-09-10 07:22:39 följande:
    Fick nu lite svar på vad som skiljer vagnarna åt. Men vad innebär det att Frog saknar "Adjustable Swivel Wheels". Förstår ju att det har något med hjulen att göra, men vad?Skönt att höra att det inte finns andra nackdelar. Jag tyckte inte heller det fanns så stora skillnader att det skulle påverka vagnens pris så pass. När slutade Frog säljas i sverige? (Vad jag kunde se stod det inte på FAQ). I annonsen står det att vagnen är 2 år gammal. Kan det stämma?
    Det är de små framhjulens justerbara fjädring som åsyftas, onödig detalj om du frågar mig.

Tror att de slutade säljas 2005 men det kan ju ha funnits butiker som haft kvar enstaka exemplar och sålt senare. Det står för övrigt (oftast) på chassit när vagnen är tillverkad men det är ganska ointressant eftersom det är skicket som avgör värdet, modellerna har inte ändrats alls från år till år så det "syns" inte vilken årsmodell det är och påverkar heller inte kompabiliteten med tillbehör, reservdelar osv.

I utlandet har Frog sålts längre, i USA säljs den fortfarande så det kan ju förstås vara en import. Då skall du vara uppmärksam på att selen sitter annorlunda vilket kan ställa till det med tillbehör såsom åkpåse eller om du skulle vilja pimpa vagnen med en Cameleon-topp.
  • Lalalong

Fröken Småland skrev 2009-09-10 07:29:45 följande:

Det är de små framhjulens justerbara fjädring som åsyftas, onödig detalj om du frågar mig. Tror att de slutade säljas 2005 men det kan ju ha funnits butiker som haft kvar enstaka exemplar och sålt senare. Det står för övrigt (oftast) på chassit när vagnen är tillverkad men det är ganska ointressant eftersom det är skicket som avgör värdet, modellerna har inte ändrats alls från år till år så det "syns" inte vilken årsmodell det är och påverkar heller inte kompabiliteten med tillbehör, reservdelar osv. I utlandet har Frog sålts längre, i USA säljs den fortfarande så det kan ju förstås vara en import. Då skall du vara uppmärksam på att selen sitter annorlunda vilket kan ställa till det med tillbehör såsom åkpåse eller om du skulle vilja pimpa vagnen med en Cameleon-topp.
    Tack så hemskt mycket för värdefulla råd!!

När du säger att selen sitter annorlunda... hur då? Jag vet ju inte hur den ska sitta i en svensksåld frog, så jag har inget att jämföra med
    Hur som helst så ingår det åkpåse... men jag vet inte, det är kanske ingen riktigt vinteråkpåse?
    Pimpa vagnen är nog inte aktuellt... har knappt fått med mannen på Bugaboo-tåget för han tycker den är ful ( ), han hade slått bakut om jag dessutom skulle börja byta toppar o.s.v.
    Så det är mest det med åkpåsen som gör det ev "felet" till ett problem...
  • Asereht
    Lalalong skrev 2009-09-10 07:33:17 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-09-10 07:29:45 följande: Tack så hemskt mycket för värdefulla råd!! När du säger att selen sitter annorlunda... hur då? Jag vet ju inte hur den ska sitta i en svensksåld frog, så jag har inget att jämföra med Hur som helst så ingår det åkpåse... men jag vet inte, det är kanske ingen riktigt vinteråkpåse? Pimpa vagnen är nog inte aktuellt... har knappt fått med mannen på Bugaboo-tåget för han tycker den är ful ( ), han hade slått bakut om jag dessutom skulle börja byta toppar o.s.v. Så det är mest det med åkpåsen som gör det ev "felet" till ett problem...
    *s* Min man tycker också den är ful, till och med så pass att han säger att det är det fulaste han sett i vagnväg och han har sett några genom åren. *fnissar*

Därför bestämde jag mig för att det blir en bugga här utan att konsultera honom, det är nämligen så att när väl vagnen är hemma så brukar han inte bry sig ett dugg för då är liksom diskussionen över. Så sen kan jag greja och pimpa hur mkt jag vill utan att han bryr sig det minsta. Fast han kommer fortfarande att tycka att vagnen är ful men det bryr jag mig inte om.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Sladdens Mamma ♥ Min pyssliga blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19