• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • rackar2

Men nog måste buggans åkpåse räcka även på vintern om barnet har ordentligt med ytterkläder på sig? Min plutt är nu 14 månader och när det blir kallt så har vi POP vinteroveraller. En filt kan man förstås alltid lägga över också om det blir extremt kallt.

Sådant här ska man egentligen inte fundera över när det är tredje barnet..... Men har inte haft bugga till de äldre barnen. Har inte orkat prova OTH påsen i vagnen än heller, den är tjockare.

• Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 07:10:19 följande:
    Oj, den frågan måste jag passa över till "kollegorna". Jag har nämligen bara haft en silverfärgad och den är ju lite sträv i ytskiktet eller vad man skall säga, men den är mjuk och foglig för övrigt. Gissar att den är som OTH-påsen.
    Men för f-n människa, åk på utbildning!!!
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Fröken Småland
    Miss Boring skrev 2009-10-28 07:53:04 följande:
    Men för f-n människa, åk på utbildning!!!
    *skäms i min otillräcklighet*

• Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 08:03:43 följande:
    *skäms i min otillräcklighet*
    *Håller Nomadkurs under dagen*
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara
    rackar2 skrev 2009-10-28 07:53:02 följande:
    Men nog måste buggans åkpåse räcka även på vintern om barnet har ordentligt med ytterkläder på sig? Min plutt är nu 14 månader och när det blir kallt så har vi POP vinteroveraller. En filt kan man förstås alltid lägga över också om det blir extremt kallt.Sådant här ska man egentligen inte fundera över när det är tredje barnet..... Men har inte haft bugga till de äldre barnen. Har inte orkat prova OTH påsen i vagnen än heller, den är tjockare.
    jag tror på den och en filt samt vinterkläder när det är kallt...
  • Bellbox

Eftersom jag hängt här ibland med alla ni andra med så god smak så tänkte jag rådfråga er; nu kommer det förhoppningsvis en bebis i vår (& jag kommer inte köpa något än på bra länge men klart man vill börja kolla runt) och det jag undrar är:
    Eftersom dubbelvagnen från Bugaboo inte lär komma till i vår och jag då har en nyss fylld 2-åring: VAD skulle ni köpa för dubbelvagn och varför?
    OCH: visst hade ni väl behållt er bugga som kompletteringsvagn?!

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Asereht
    Champagne77 skrev 2009-10-28 07:47:53 följande:
    Tack för svar. Då har du alltså fårskinn OCH ÅKPÅSE?? När vi köpte åkpåsen fick vi veta att vi absolut INTE kunde ha både och... Det är något man har typ när det är -25 grader annars är det ALLDELES för vamrt för bebisen, eftersom fårskinnet är så pass varmt i sig... Jag tyckte det lät konstigt när expediten sa så, men valde ändå att köpa åkpåsen (även om vi även hade beställt ett fårkinn ). Nu har jag faktiskt satt i åkpåsen ovanpå fårskinnet inför dagens promenad. FÅr se om det blir för varmt, men SÅÅÅ himla tjock är ju inte buggans påse och det är väl bara att öppna i så fall? Varför finns det förresten två håll upptill för axelremmarna? Kan man justera dem? Trodde bara det fanns ett läge på dem...
    Låter som dåligt påläst personal tycker jag. En lammfäll är ju det bästa isolerande underlag man kan ha då det transporterar fukt och värmer/svalkar beroende på väderlek. Annars skulle ju lamm dö av värmeslag.

Lammfäll är lika användbart som underlag på sommaren som på vintern eftersom det andas och som sagt transporterar fukt.

Vi har alltid använd lammfäll som underlag även om vi haft åkpåse på vintern och hittills har det inte gjort att det varit för varmt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • straw2008
    rackar2 skrev 2009-10-28 07:53:02 följande:
    Men nog måste buggans åkpåse räcka även på vintern om barnet har ordentligt med ytterkläder på sig? Min plutt är nu 14 månader och när det blir kallt så har vi POP vinteroveraller. En filt kan man förstås alltid lägga över också om det blir extremt kallt.Sådant här ska man egentligen inte fundera över när det är tredje barnet..... Men har inte haft bugga till de äldre barnen. Har inte orkat prova OTH påsen i vagnen än heller, den är tjockare.
    Fast vi har inte alltid overall på barnet, tex om man åker bil o sen ska i vagnen.
    Vill absolut helst slippa filtar o dylikt då man inte har någonstanns att göra av de när de inte används o jag vill helt enkelt bara kunna ha vagn o åkpåse precis som de är (är personligen inte mkt för lager på lager) blir så bökigt knöligt o konstigt.

Nu har vi dock bara vår bee kvar men tycker väl det är samma sak för bees åkpåse är ju samma som bbs.
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-10-28 08:31:59 följande:
    Fast vi har inte alltid overall på barnet, tex om man åker bil o sen ska i vagnen. Vill absolut helst slippa filtar o dylikt då man inte har någonstanns att göra av de när de inte används o jag vill helt enkelt bara kunna ha vagn o åkpåse precis som de är (är personligen inte mkt för lager på lager) blir så bökigt knöligt o konstigt. Nu har vi dock bara vår bee kvar men tycker väl det är samma sak för bees åkpåse är ju samma som bbs.
    Och jag håller med men tycker ändå tvärtom . Dvs jag har inte heller alltid ytterkläder på barnet eftersom vi alltid åker bil för att överhuvudtaget ta oss till civilisationen . Men jag gillar lager på lager jättemycket eftersom man då totalt kan variera sig eftersom vädret t o m kan skifta rejält under en och samma dag.

I varukorgen är det 24 liter plats för filtar, mössor och tossor som inte används  *tipsar straw2008*
  • Champagne77

Tack för alla kommentarer . Expediten menade att åkpåsen i kombination med fårskinnet skulle bli ALLDELES FÖR VARMT... Sonen har även vindfleeceoverallen från PoP så jag tror att fårskinn+åkpåse+overall räcker just nu i alla fall. Svärmor var med den ggn jag fick höra att vi ej kunde ha båda o hon tror nu att det är så bara för att expediten sa det... Tur att jag stod på mig så att vi ändå fick båda i doppresent . Kan tänka mig det räcker med det i vinter också om jag tar extra på hans fötter o en tjock filt. Fårskinnet SKA väl också delvis reglera värmen, d v s hjälpa till om det är kallt o tvärtom...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19