• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • LR75
    Champagne77 skrev 2009-10-27 22:20:28 följande:
    Hur har ni andra gjort som har fårskinn i sittdelen? Idag tyckte jag sonen blev lite kall om fötterna även om jag hade overall som man "viket över fötterna" och även filt över... Har ni både skinn+åkpåse???
    kör med raggiasr, åkpåse och kompletterar med filt om det behövs.

tycker för övrigt att åkpåse är svårt att vara utan...undrar bara om jag kommer att klara mig på buggans hela vintern eller om jag får ta och fixa så nomaden sitter bra i buggan.
  • Fröken Småland

Bugaboos åkpåse är absolut bäst, de kallaste dagarna kan man komplettera med en filt i åkpåsen. Men Nomad är även den en ruggigt trevlig åkpåse som tål kyla lite bättre och har man plats/råd/lust med flera åkpåsar så är en kombination av dessa två inte dumt alls

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-10-28 06:37:47 följande:
    Bugaboos åkpåse är absolut bäst, de kallaste dagarna kan man komplettera med en filt i åkpåsen. Men Nomad är även den en ruggigt trevlig åkpåse som tål kyla lite bättre och har man plats/råd/lust med flera åkpåsar så är en kombination av dessa två inte dumt alls
    En liten fråga om nomaden, är den mjuk som typ oth påsen eller stelare?
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-10-28 06:59:15 följande:
    Oj, den frågan måste jag passa över till "kollegorna". Jag har nämligen bara haft en silverfärgad och den är ju lite sträv i ytskiktet eller vad man skall säga, men den är mjuk och foglig för övrigt. Gissar att den är som OTH-påsen.
  • Miss Boring
    Asereht skrev 2009-10-28 06:59:15 följande:
    De är jättemjuka! Lite silkiga. Bara silver som väl är aningen stadigare/gummiaktigare i strukturen om jag minns rätt.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Asereht
    Miss Boring skrev 2009-10-28 07:11:13 följande:
    De är jättemjuka! Lite silkiga. Bara silver som väl är aningen stadigare/gummiaktigare i strukturen om jag minns rätt.
    Ok för jag gillar oth påsarnas mjukhet och vill gärna ha nåt som är likvärdigt. Gillar inte stela åkpåsar till bebis. kanske man ska kika på Nomad då, synd bara att de inte säljs här i stan så man kan kolla med händerna.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • modestyclara
    Glädje08 skrev 2009-10-27 22:13:52 följande:
    Hej Bugaboo-experter!Funderar på att köpa en begagnad Cameleon 2007. Är de bra? Vad är ett bra begagnat pris för en sådan?
    vilket chassi? snapfästen eller vingmuttrar? pris beror på skick och vilka tillbehör du få med?
  • Champagne77
    LR75 skrev 2009-10-27 22:50:51 följande:
    kör med raggiasr, åkpåse och kompletterar med filt om det behövs.tycker för övrigt att åkpåse är svårt att vara utan...undrar bara om jag kommer att klara mig på buggans hela vintern eller om jag får ta och fixa så nomaden sitter bra i buggan.
    Tack för svar. Då har du alltså fårskinn OCH ÅKPÅSE?? När vi köpte åkpåsen fick vi veta att vi absolut INTE kunde ha både och... Det är något man har typ när det är -25 grader annars är det ALLDELES för vamrt för bebisen, eftersom fårskinnet är så pass varmt i sig... Jag tyckte det lät konstigt när expediten sa så, men valde ändå att köpa åkpåsen (även om vi även hade beställt ett fårkinn ).

Nu har jag faktiskt satt i åkpåsen ovanpå fårskinnet inför dagens promenad. FÅr se om det blir för varmt, men SÅÅÅ himla tjock är ju inte buggans påse och det är väl bara att öppna i så fall?

Varför finns det förresten två håll upptill för axelremmarna? Kan man justera dem? Trodde bara det fanns ett läge på dem...
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-10-28 07:47:53 följande:
    Tack för svar. Då har du alltså fårskinn OCH ÅKPÅSE?? När vi köpte åkpåsen fick vi veta att vi absolut INTE kunde ha både och... Det är något man har typ när det är -25 grader annars är det ALLDELES för vamrt för bebisen, eftersom fårskinnet är så pass varmt i sig... Jag tyckte det lät konstigt när expediten sa så, men valde ändå att köpa åkpåsen (även om vi även hade beställt ett fårkinn ).Nu har jag faktiskt satt i åkpåsen ovanpå fårskinnet inför dagens promenad. FÅr se om det blir för varmt, men SÅÅÅ himla tjock är ju inte buggans påse och det är väl bara att öppna i så fall?Varför finns det förresten två håll upptill för axelremmarna? Kan man justera dem? Trodde bara det fanns ett läge på dem...
    va!? är det buggans åkpåse?! 25 minus!? vilket skämt! den är ju en höst och vårpåse ju!
  • straw2008
    Champagne77 skrev 2009-10-28 07:47:53 följande:
    Tack för svar. Då har du alltså fårskinn OCH ÅKPÅSE?? När vi köpte åkpåsen fick vi veta att vi absolut INTE kunde ha både och... Det är något man har typ när det är -25 grader annars är det ALLDELES för vamrt för bebisen, eftersom fårskinnet är så pass varmt i sig... Jag tyckte det lät konstigt när expediten sa så, men valde ändå att köpa åkpåsen (även om vi även hade beställt ett fårkinn ).Nu har jag faktiskt satt i åkpåsen ovanpå fårskinnet inför dagens promenad. FÅr se om det blir för varmt, men SÅÅÅ himla tjock är ju inte buggans påse och det är väl bara att öppna i så fall?Varför finns det förresten två håll upptill för axelremmarna? Kan man justera dem? Trodde bara det fanns ett läge på dem...
    Gud vad konstigt att du fick det svaret? BBs egna är ju jätte jättetunn o liksom så himla stor i öppningen, helt omöljigt att få en omstoppande känsla med den.

Jag skulle dock köra med två åkpåsar, en som är ombonad o bbs egna :O)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19