• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Asereht
    Champagne77 skrev 2009-10-28 09:00:24 följande:
    Tack för alla kommentarer . Expediten menade att åkpåsen i kombination med fårskinnet skulle bli ALLDELES FÖR VARMT... Sonen har även vindfleeceoverallen från PoP så jag tror att fårskinn+åkpåse+overall räcker just nu i alla fall. Svärmor var med den ggn jag fick höra att vi ej kunde ha båda o hon tror nu att det är så bara för att expediten sa det... Tur att jag stod på mig så att vi ändå fick båda i doppresent . Kan tänka mig det räcker med det i vinter också om jag tar extra på hans fötter o en tjock filt. Fårskinnet SKA väl också delvis reglera värmen, d v s hjälpa till om det är kallt o tvärtom...
    Fårskinnet reglerar ja.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Fast under barnet kan det väl knappast bli för varmt Jag tycker absolut inte att det är overkill med en Bugaboo åkpåse ovanpå ett fårskinn, bara man knäpper upp ordentligt när man går inomhus eller om solen oväntat tittar fram.

• straw2008

Fröken Småland skrev 2009-10-28 08:50:48 följande:

Och jag håller med men tycker ändå tvärtom . Dvs jag har inte heller alltid ytterkläder på barnet eftersom vi alltid åker bil för att överhuvudtaget ta oss till civilisationen . Men jag gillar lager på lager jättemycket eftersom man då totalt kan variera sig eftersom vädret t o m kan skifta rejält under en och samma dag. I varukorgen är det 24 liter plats för filtar, mössor och tossor som inte används  *tipsar straw2008*
    Fast vi kan inte ta upp vagnen i lägh o gravid i 7 mån o en ettåring så fixar jag inte att bära upp son plus 24 liter av filtar osv o jag vill knappast lämna de i vagnen.

i sthlm skiftar inte vädret rejält, ett par grader kanske o sol/regn men det kan man ju lösa med regnskyddet som inte väger mkt.

Kan inte heller fälla been med 24 liter i varukorgen :O( så då är bilåkning uteblivet.
  • 0709

Tänkte bara kolla när ni här inne bytt till sittdelen på era bugaboo? Hur gamla var era små? :)

• Candra
    0709 skrev 2009-10-28 14:05:04 följande:
    Tänkte bara kolla när ni här inne bytt till sittdelen på era bugaboo? Hur gamla var era små? :)
    Vi ska byta i helgen. Dottern blir fyra månader på onsdag.
  • Kajsan
    0709 skrev 2009-10-28 14:05:04 följande:
    8 veckor.
    Jo just det!
  • Asereht

Har frågat förut men frågar igen, är det någon som vet något ställe där man kan få tag i en frogklädsel?

Kidzshop har inte på sidan längre och när jag frågade sist hade de bara en aubergine och det vill jag inte ha.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kajsan
    Asereht skrev 2009-10-28 14:56:35 följande:
    Har frågat förut men frågar igen, är det någon som vet något ställe där man kan få tag i en frogklädsel? Kidzshop har inte på sidan längre och när jag frågade sist hade de bara en aubergine och det vill jag inte ha.
    Toppklädsel eller hela?
    Jo just det!
  • Asereht
    Kajsan skrev 2009-10-28 14:57:17 följande:
    Toppklädsel eller hela?
    Typ hela, topklädslar vet jag ju att man kan ha som det är men jag är ute efter en komplett klädsel.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19