• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • annlu748
    Joddan skrev 2009-11-10 09:41:10 följande:
    Hej hopp! Nu ska jag ut på resa igen(ska överaska maken med att röva bort honom till Arlanda)! Denna gången blir det inte så långt utan till Turkiet.... I sommras var vi till USA med vår Cameleon men nu när vi har Bee så tänkte vi ta den. Grejen är den att jag inte har någon väska till Been (och till Cammen lånade jag en)... Får man ha med sig vagnen in på flyget och fälla den där? Been blir ju så pass liten? Jag har sett folk som slänger in vagnen det sista dem gör innan de går på planet, hur gör man så man slipper att checka in vagnen redan vid inpassering på flygplatsen??? Och finns det någon slags skydd för vagnen på Arlanda om man inte har en egen väska(om jag inte får ta med den som handbaggage)?
    Kolla vilket flygbolag du ska flyga med, för olika flygbolag har olika regler för om man får ta med sig vagnen efter incheckningen eller inte. När vi flög fanns inget att låna iaf, men vi fick en stor plastpåse att lägga vagnen i (hade en billig sulky då).

Trevlig resa
  • 3småttingar

Skrev i tråden för några dagar sen att ryggstödet var i fel färg.. Jag har grå bas och rosa topp, men förtillfället har jag bara en rosa sufflet och resten grått och de stämmer ju inte?? Har kollat igenom påsen där liggdelen låg i och där finns inget rosa förutom locket till liggdelen.

Så hoppas att butiken löser detta??

• modestyclara
    3småttingar skrev 2009-11-10 11:32:17 följande:
    Skrev i tråden för några dagar sen att ryggstödet var i fel färg.. Jag har grå bas och rosa topp, men förtillfället har jag bara en rosa sufflet och resten grått och de stämmer ju inte?? Har kollat igenom påsen där liggdelen låg i och där finns inget rosa förutom locket till liggdelen.Så hoppas att butiken löser detta??
    absolut, kontakta buktiken, de måste ha missat att skicka med det bara!
  • Senap
    annlu748 skrev 2009-11-10 11:23:27 följande:
    Kolla vilket flygbolag du ska flyga med, för olika flygbolag har olika regler för om man får ta med sig vagnen efter incheckningen eller inte. När vi flög fanns inget att låna iaf, men vi fick en stor plastpåse att lägga vagnen i (hade en billig sulky då). Trevlig resa
    Nej, det är flygplatsen som bestämmer - inte flygbolaget.
    På Arlanda får man inte ha med sig vagnen till gate utan den måste checkas in.
    Det går att köpa plastpåsar att transportera vagnen in men jag skulle köpa/låna en väska.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    annlu748 skrev 2009-11-10 11:23:27 följande:
    Kolla vilket flygbolag du ska flyga med, för olika flygbolag har olika regler för om man får ta med sig vagnen efter incheckningen eller inte. När vi flög fanns inget att låna iaf, men vi fick en stor plastpåse att lägga vagnen i (hade en billig sulky då). Trevlig resa
    Flygplatsen bestämmer det INTE flygbolaget. På Arlanda saknas "kanor" vid gaterna så därfår får man inte checka in ngt vid gaten alls på Arlanda. Vissa andra flygplatser har andra regler dock.
  • Senap
    Stargirl skrev 2009-11-10 13:18:50 följande:
    Flygplatsen bestämmer det INTE flygbolaget. På Arlanda saknas "kanor" vid gaterna så därfår får man inte checka in ngt vid gaten alls på Arlanda. Vissa andra flygplatser har andra regler dock.
    T.ex Malaga.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-11-10 13:29:57 följande:
    T.ex Malaga.
    Tex Mallorca, Amsterdam, Teneriffa, Barcelona......är de jag kan komma på på rak arm.
  • modestyclara
    Stargirl skrev 2009-11-10 13:32:24 följande:
    Tex Mallorca, Amsterdam, Teneriffa, Barcelona......är de jag kan komma på på rak arm.
    Bulgarien också, vad nu den flygplatsen heter
  • Tre små älsklingar

Måste höra med experterna
    Kan man ha en bugaboo babynest i Gecko liggdelen?

• Stargirl
    Tre små älsklingar skrev 2009-11-10 14:24:21 följande:
    Måste höra med experterna Kan man ha en bugaboo babynest i Gecko liggdelen?
    Javisst kan man det. Det blir nog riktigt gulligt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19