• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    daphniamagna skrev 2009-11-09 17:19:03 följande:
    Idag kom mitt gröna toptyg i fleece, bytte direkt och det passar så bra ihop med brunt! är tokkär!
    Mmmmm. Den gröna går så fint ihop med brunt. Vilken tur du hade och fick en av de finaste fleece färgerna.
  • Fröken Småland
    daphniamagna skrev 2009-11-09 17:19:03 följande:
    Idag kom mitt gröna toptyg i fleece, bytte direkt och det passar så bra ihop med brunt! är tokkär!
    Brunt och grönt är faktiskt riktigt läckert
  • Fröken Småland
    Gnoccikungen skrev 2009-11-09 16:55:59 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-11-09 07:13:31 följande: Problemet är bara det att återförsäljarna inte får reparera bugaboochassin eller bromsar.Så kunderna är hänvisade att köpa nya bara.
    Stämmer det Stargirl?
  • Gnoccikungen
    shims skrev 2009-11-09 17:06:17 följande:
    Gnoccikungen: Cykelstaden på Birger Jarlsgatan har reparerat mitt chassi två gånger då en del i navet tyvärr gått sönder. De kan säkert laga din broms, hör med dem i alla fall. Min vagn köpte jag på Blocket så jag hade ingen garanti. Reparationskostnaden var inte så farlig jämfört med vad ett nytt chassi kostar.
    Mitt chassi funkar perfekt, och visst kan man anlita cykelverkstäder-på egen risk.
    Men återförsäljarna får inte laga...
  • daphniamagna
    Stargirl skrev 2009-11-09 17:21:35 följande:
    Mmmmm. Den gröna går så fint ihop med brunt. Vilken tur du hade och fick en av de finaste fleece färgerna.
    Fröken Småland skrev 2009-11-09 17:23:41 följande:
    Brunt och grönt är faktiskt riktigt läckert
    Fick faktiskt välja som tur är :)

Skiljer färgerna nånting mellan canvas & fleece?
  • malinkaunitz

Jag vet minst 4 återförsäljare som lagar om man inte har garanti kvar..

• modestyclara
    daphniamagna skrev 2009-11-09 17:28:33 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-11-09 17:23:41 följande:
    Fick faktiskt välja som tur är :)Skiljer färgerna nånting mellan canvas & fleece?
    ja lite eftersom det är olika typ av tyg, just grön finns väl inte i canvas till cameleon vill jag minnas...
  • daphniamagna
    modestyclara skrev 2009-11-09 17:45:29 följande:
    ja lite eftersom det är olika typ av tyg, just grön finns väl inte i canvas till cameleon vill jag minnas...
    okej, jag skulle vilja ha orange fleece, även fast jag har orange canvas, för jag gillade materialet och hur det såg ut på vagnen :) och så känns det varmt och mysigt nu på vintern, även fast det säkert inte gör nån skillnad :)
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2009-11-09 17:24:31 följande:
    Stämmer det Stargirl?
    De får göra vad de vill. Men efter att garantin gått ut gör det sådant som de VILL göra och inte det de måste enligt garantin göra. Om de har en verkstad och de vill laga saker får de göra som de vill. Men många har kanske varken verkstad eller tid till kunder som har en garanti som gått ut. Jag skulle vända mig till en cykelverkstad. De är ofta snitsiga på att laga vagnar.
    Vissa butiker tar en summa för att laga en vagn när garantin gått ut medan andra inte har kapacitet till det. Vissa lagar till och med gratis. Men det är ju beroende på både det ena och det andra. Oftast om det är en "god" åtrkommande kund kan de sträcka sig till att göra lite extra. Men det är ju som med allt annat....ma gör det man måste. Jag tror butikerna skulle ha det svårt att gå ihop om de blev en verkstad också.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19