• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Asereht
    malinkaunitz skrev 2009-11-09 14:53:19 följande:
    sand helt klart..
    Tack, tänkte det men ibland får man sån där matchningsångest och undrar om annat vore att föredra.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Peak
    Peak skrev 2009-11-09 14:52:50 följande:
    Hej på er experter Vet ni vem som är distributör för Bugaboo i Sverige?
    ja eller alla butiker är väl egentligen distributörer, menar vem som tar in dem i Sverige och som butikerna tar dem ifrån, eller finns ingen? Om man inte vill prata med butiken själv utan de som säljer till butikerna, vet nå´n vilka det är?
  • Stargirl
    Peak skrev 2009-11-09 14:52:50 följande:
    Hej på er experter Vet ni vem som är distributör för Bugaboo i Sverige?
    Finns ingen distrubutör. Bugaboo har försäljnings chef och säljare i Norden men de har dem själva anställda ist för att använda sig av en extern distributör. Så verkar de jobba i alla länder. Vill man komma i kontakt med Bugaboo i Norden kan man maila genom ett formulär på bugaboo.com.
  • Peak
    Stargirl skrev 2009-11-09 15:02:57 följande:
    Finns ingen distrubutör. Bugaboo har försäljnings chef och säljare i Norden men de har dem själva anställda ist för att använda sig av en extern distributör. Så verkar de jobba i alla länder. Vill man komma i kontakt med Bugaboo i Norden kan man maila genom ett formulär på bugaboo.com.
    okej tack
  • maja777

Hej där!

Väntar min första bebbe med BF 4mars och har nu bestämt mig för en bugaboo cameleon! Ska nog beställa den på eurotrader.eu

Jag undrar dock..vad behöver man mera till sin vagn förutom det som ingår(chassi/ligg/sittdel)...kommer det madrass med eller köper man till det? Vad mer? åkpåse, filt, kudde..??!
    Som sagt..första barnet och har inte 100% koll på vad som kan tänkas behöva i samband med barnvagsköpet, så är tacksam för alla tips!

• Senap
    maja777 skrev 2009-11-09 15:57:50 följande:
    Hej där! Väntar min första bebbe med BF 4mars och har nu bestämt mig för en bugaboo cameleon! Ska nog beställa den på eurotrader.eu Jag undrar dock..vad behöver man mera till sin vagn förutom det som ingår(chassi/ligg/sittdel)...kommer det madrass med eller köper man till det? Vad mer? åkpåse, filt, kudde..??! Som sagt..första barnet och har inte 100% koll på vad som kan tänkas behöva i samband med barnvagsköpet, så är tacksam för alla tips!
    Madrass ingår.
    Jag tycker man behöver en åkpåse och flaskhållare (parasoll på sommaren)
    Sedan är det upp till dig hur du vill bädda. Jag har fleeceoverall på i vagnen för jag tar ofta upp dottern och bär i sjal/sele.
    Kudde är bra för att undvika platt bakhuvud.
    My sugar is raw
  • Stargirl
    maja777 skrev 2009-11-09 15:57:50 följande:
    Hej där!Väntar min första bebbe med BF 4mars och har nu bestämt mig för en bugaboo cameleon! Ska nog beställa den på eurotrader.euJag undrar dock..vad behöver man mera till sin vagn förutom det som ingår(chassi/ligg/sittdel)...kommer det madrass med eller köper man till det? Vad mer? åkpåse, filt, kudde..??! Som sagt..första barnet och har inte 100% koll på vad som kan tänkas behöva i samband med barnvagsköpet, så är tacksam för alla tips!
    Mugghållare och parasoll skulle jag köpa och bädda med täcke och kudde på våren med fleeceoverall. Nåsta vinter behöver du en åkpåse men inte om du får barn i mars.
  • Gnoccikungen

Fröken Småland skrev 2009-11-09 07:13:31 följande:

Du får inte efterlysa saker i tråden, det gillas inte av FL:s regler. Men för att svara på din fråga så tycker jag absolut inte att du behöver köpa nytt chassi för att bromsen gått sönder. Kontakta service@bugaboo.se">service@bugaboo.se och beskriv problemet. De kan antagligen hjälpa dig med reservdelar och/eller hänvisa till någon butik i närheten som utför reparationer. Tyvärr får du ju pröjsa för reparationen eftersom du saknar garanti på vagnen men jag tror inte att det blir så himla dyrt, definitivt inte dyrare än att köpa ett nytt chassi Lycka till och berätta gärna hur det gick!
    Problemet är bara det att återförsäljarna inte får reparera bugaboochassin eller bromsar.
    Så kunderna är hänvisade att köpa nya bara.
  • shims

Gnoccikungen: Cykelstaden på Birger Jarlsgatan har reparerat mitt chassi två gånger då en del i navet tyvärr gått sönder. De kan säkert laga din broms, hör med dem i alla fall. Min vagn köpte jag på Blocket så jag hade ingen garanti. Reparationskostnaden var inte så farlig jämfört med vad ett nytt chassi kostar.

• daphniamagna

Idag kom mitt gröna toptyg i fleece, bytte direkt och det passar så bra ihop med brunt! är tokkär!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19