• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:19:16 följande:
    De får göra vad de vill. Men efter att garantin gått ut gör det sådant som de VILL göra och inte det de måste enligt garantin göra. Om de har en verkstad och de vill laga saker får de göra som de vill. Men många har kanske varken verkstad eller tid till kunder som har en garanti som gått ut. Jag skulle vända mig till en cykelverkstad. De är ofta snitsiga på att laga vagnar. Vissa butiker tar en summa för att laga en vagn när garantin gått ut medan andra inte har kapacitet till det. Vissa lagar till och med gratis. Men det är ju beroende på både det ena och det andra. Oftast om det är en "god" åtrkommande kund kan de sträcka sig till att göra lite extra. Men det är ju som med allt annat....ma gör det man måste. Jag tror butikerna skulle ha det svårt att gå ihop om de blev en verkstad också.
    Oj, är det så? Jag har också hört att butikerna inte får för Bugaboo...just när det gäller chassin och bromsar. Typ nya regler.
  • modestyclara
    daphniamagna skrev 2009-11-09 17:57:40 följande:
    okej, jag skulle vilja ha orange fleece, även fast jag har orange canvas, för jag gillade materialet och hur det såg ut på vagnen :) och så känns det varmt och mysigt nu på vintern, även fast det säkert inte gör nån skillnad :)
    jag tycker inte det ser konstigt ut med orange fleece och orange canvas, det har jag haft, med ett grönt parasoll till såg det ut som en apelsin
  • modestyclara
    modestyclara skrev 2009-11-09 18:23:49 följande:
    jag tycker inte det ser konstigt ut med orange fleece och orange canvas, det har jag haft, med ett grönt parasoll till såg det ut som en apelsin
    eller vänta nu, du har brun bas, då var det ju inte så du tänkte isåfall så är det nästan exakt samma
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-11-09 18:21:26 följande:
    Oj, är det så? Jag har också hört att butikerna inte får för Bugaboo...just när det gäller chassin och bromsar. Typ nya regler.
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar.
    Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:32:20 följande:
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar. Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
    Jag är kocko , trött och jävlig.
    Jag vet ju det du skriver, men jag läste för snabbt och tänkte inte längre.
    Jag tänkte ju på vagnar som _har_ garantin kvar

Och vilken bra ide! Lådbilsbugga
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-11-09 18:32:20 följande:
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar. Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
    Men det finns väl ingen aukoriserad buggaverkstad i Sverige?
  • galgbacke

Hej tjejer, behöver lite råd ang försäljning av åkpåse! :)

OBS INGEN ANNONS

Ska sälja min bruna bugabooåkpåse. Köpt förra vintern men inte använd så mycket.
    Hur mycket kan man ta för en sån?

Har även en rosa som är trasig i ena dragkedjan MEN båda dragkedjorna funkar om man sätter ihop den med en annan åkpåse. Så jag har använt den när jag velat ha en tvåfärgad(Brunt och rosa var sjuk snyggt ihop btw:D) Iaf...är det nån idé att försöka sälja en sån? Superbilligt typ?

i love me
  • Noiis
    galgbacke skrev 2009-11-09 18:40:08 följande:
    Hej tjejer, behöver lite råd ang försäljning av åkpåse! :)OBS INGEN ANNONSSka sälja min bruna bugabooåkpåse. Köpt förra vintern men inte använd så mycket.Hur mycket kan man ta för en sån?Har även en rosa som är trasig i ena dragkedjan MEN båda dragkedjorna funkar om man sätter ihop den med en annan åkpåse. Så jag har använt den när jag velat ha en tvåfärgad(Brunt och rosa var sjuk snyggt ihop btw:D) Iaf...är det nån idé att försöka sälja en sån? Superbilligt typ?
    Ja de tror jag. vet att de finns flera som köper för att bygga ihop åkpåsarna
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-11-09 18:37:36 följande:
    Men det finns väl ingen aukoriserad buggaverkstad i Sverige?
    Nej, sanning! Därför så länge det går under garantin så ersätter Bugaboo kunden med en ny fungerande del, som inte går att laga då det inte finns ngn auktoriserad person/verkstad. När det är utanför garantin får vem som helst laga utan problem. Det är ingen evighetsmaskin så jag tror en snitsig cykelverkstad klarar att laga det mesta på en Bugga.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-11-09 18:36:05 följande:
    Jag är kocko , trött och jävlig.Jag vet ju det du skriver, men jag läste för snabbt och tänkte inte längre.Jag tänkte ju på vagnar som _har_ garantin kvar Och vilken bra ide! Lådbilsbugga
    Aaaah, har man garantin kvar så behöver man inte oroa sig för att laga ngt. Bugaboo står ju för nya delar om ngt felar. Det är ju knappast ditt fel att de gjort en broms som vanliga dödliga inte kan laga.....att göra för komplicerade grejer biter en i svansen till slut
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19