• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Diana och Thea
    Stargirl skrev 2009-11-11 12:16:00 följande:
    Detta kom från Bugaboo Friends idag. Det står om att man kan vinna en Bugaboo Bee och få en Good Bag.....? Men säkerligen värt ett besök. Då de har dubbla poäng fram till sista November är det ju värt om du samlar NK poäng
    Heeeey! Jag hade ju hört det. Vad är Bugaboo Friends? Varför är inte jag medlem???
    Jag vill gärna ha en Good Bag. Vad det än är verkar den vara gratis och det är alltid kul. Jag behöver ändå en åkpåse så jag väntar till dess och vill gärna vinna EN till Bee Det skulle inte skada.
  • Tre små älsklingar

Idag kollade jag runt efter en skötväska, hade en OiOi till dottern i en färg som jag bara älskade, tyvärr så sålde jag den och nu har den utgått

Men hittade många fina idag men sambon är lite tråkig och säger nej jag vill inte gå med en väska som är blommig och sånt så nu lutar det mot en skip hop, i svart...

• Diana och Thea
    lappstockholmska skrev 2009-11-11 12:28:09 följande:
    kastar in en liten fråga, är jätte sugen på bugaboo då den verkar smidig o att man kan vända barnet mot sig...MEN jag funderar om de små hjulen fungerar i snö? Nån som har provat?
    Vi bort i sthlm, aldrig har det varit ett problem med de små hjulen. Som Stargirl säger finns det dagar då det är svårt att köra vagn öht. Men de är lätträknade. Vi behöver bara vinterhjulen då vi åker till svärisarnas stuga i Åre. Då det är ski in ski out så är det inga direkta vägar så då behövs vinterhjulen (om vi inte tar pulkan)
    Hellre en dag om året då det är lite svårare än 364 dagar med en tung och klumpig vagn
  • Bellbox
    Stargirl skrev 2009-11-11 12:37:07 följande:
    Ja sedan 2004 Är det kramsnö som inte är oplogat så kan det bli lite knepigt. Du kan i värsta fall vända de stora hjulen fram för kortare strapatser med snö eller terräng. Det är dock inte det mest bekväma sättet att köra en Bugga. Vi bor i sthlm och behöver inte vinterhjulen som finns att köpa till (fasta  stora framhjul) Vi behöver alltså inte vinterhjulen och de små funkar finemang. Men det kan komma dagar då du måste iväg tilll BVC kl 07:00 och det är oplogat med kramsnö, då kan det bli lite trögt. Men de dagarna är ju inte många. Kall snö (när det är minusgrader) funkar däremot fint.
    Jag undrar en sak; om man teoretisk har ett barn i sittdelen och man kommer till ett krångligt kortare parti med snö eller sand; kan man inte fälla stolen ett snäpp från upprätt eller till fullt liggläge och tilta vagnen lite mot sig så att man puttar vagnen framför sig på enbart de stora hjulen?
    (då hamnar ju barnet i en mer upprätt position men man skjuter den bara på de stora däcken)
    Eller blir det för stor belastning på chassit tror ni?
    *bara grunnade på detta en gång och kom aldrig fram till något*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan 08 & Lill-Stump*n BF 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • panzermensch
    Tre små älsklingar skrev 2009-11-11 12:47:26 följande:
    Idag kollade jag runt efter en skötväska, hade en OiOi till dottern i en färg som jag bara älskade, tyvärr så sålde jag den och nu har den utgått Men hittade många fina idag men sambon är lite tråkig och säger nej jag vill inte gå med en väska som är blommig och sånt så nu lutar det mot en skip hop, i svart...
    ha en var?
  • Diana och Thea
    Bellbox skrev 2009-11-11 12:51:44 följande:
    Jag undrar en sak; om man teoretisk har ett barn i sittdelen och man kommer till ett krångligt kortare parti med snö eller sand; kan man inte fälla stolen ett snäpp från upprätt eller till fullt liggläge och tilta vagnen lite mot sig så att man puttar vagnen framför sig på enbart de stora hjulen?(då hamnar ju barnet i en mer upprätt position men man skjuter den bara på de stora däcken)Eller blir det för stor belastning på chassit tror ni?*bara grunnade på detta en gång och kom aldrig fram till något*
    Ja det kan man. Man kan även bygga om vagnen till en kärra. Men då måste man ta loss sittdelen först och sätta tillbax den. Så har vi dragit vagnen flera ggr i svår terräng. Ex när vi skulle plocka blåbär i somras då ville ju dottern rakt in blad buskar och rötter (alltså ifrån stigen) det funkade perfekt och jag är så glad att vi har en så flexibel vagn till skillnad från många andra.
  • Tre små älsklingar
    Stargirl skrev 2009-11-11 12:56:08 följande:
    Men då.....köp en enfärgad Bugga skötväska till maken. De nya är skitsnygga!! Sedan köper du en blommig till dig själv!
    panzermensch skrev 2009-11-11 12:53:10 följande:
    ha en var?
    Hehe det är min plan Är ju så sugen på en OiOi igen
  • Noiis
    Tre små älsklingar skrev 2009-11-11 13:06:45 följande:
    Hehe det är min plan Är ju så sugen på en OiOi igen
    vilken oioi va de? *nyfiken*
  • Tre små älsklingar
    Noas mamma skrev 2009-11-11 13:24:05 följande:
    vilken oioi va de? *nyfiken*
    som jag hade? minns inte vad den hette, har bara en bild kvar... Nu har jag kollat på flera men ingen som jag fastnat direkt för...
  • modestyclara
    tezzi152 skrev 2009-11-11 08:40:00 följande:
    Åhhh... Idag bestämmde jag och en tjej att jag ska köpa hennes Frog! Superglad!!Hoppas jag hinner få den innan helgen, hon skulle hinna skicka den imorgon med bussgods. Vad tror ni?
    Älskar frog!
    3småttingar skrev 2009-11-11 10:04:13 följande:
    Tänkte fråga om nån har nått bra sköteväske tips? Har en Skiphop Dash Deluxe men den är röd och det matchar sådär med det rosa och gråa Det funkar ju men vill ha nån annan.. Elodies stroller shopper, sitter dom bra?
    ju ju be eller petunia säger jag eller storksak
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19