• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • SeriousGangBang
    SeriousGangBang skrev 2009-11-11 16:01:35 följande:
    har för mig att jag har sett sån muff som man sätter fast på handtaget för att ha händerna varma.. vart hittar ja såna?
    hittade
  • vinterkatt
    SeriousGangBang skrev 2009-11-11 16:01:35 följande:
    har för mig att jag har sett sån muff som man sätter fast på handtaget för att ha händerna varma.. vart hittar ja såna?
    Såg en sån på Babyproffsen Backa i Gbg, på en teutonia-vagn, det kanske är en teutonias grej då.
  • Gnoccikungen
    Stargirl skrev 2009-11-11 16:34:34 följande:
    Buggans nya väskor verkar hur bra som helst. En helsvart finns och den passar ju med alla toppfärger du än vill byta till i framtiden. Bra att ha en sån väska som funkar med alla färger. Jag har den gamla varianten som är OK men inte alls som den nya som jag gärna hade haft.
    Ja de är fina, men de hänger ju jättedåligt på vagnen, och i butiken där jag var så sa de att den inte ska hänga på vagnen utan på axeln, att man inte ska hänga väskor på bugaboon och därför är den inte utförmad så att den hänger bra på vagnen.
  • SeriousGangBang
    vinterkatt skrev 2009-11-11 16:22:17 följande:
    Såg en sån på Babyproffsen Backa i Gbg, på en teutonia-vagn, det kanske är en teutonias grej då.
    japp
    hittade på köpbarnvagn
  • modestyclara
    tezzi152 skrev 2009-11-11 14:36:23 följande:
    sambon tror dock inte jag kommer bli nöjd, han tror jag kommer vilja ha en Cam efter 1 månad igen... Hmm, har gör inte mitt val lättare!Men tror jag står fast vid Frogen... Eller? Vad har Cam som inte Frog har o tvärt om?
    cam har reglerbar höjd på handtaget, i allt annat är frog bättre, skönare att köra och jag tycker frog känns säkrare då man slipper oroa sig för handtagsglidning...
  • ami
    tezzi152 skrev 2009-11-11 14:36:23 följande:
    sambon tror dock inte jag kommer bli nöjd, han tror jag kommer vilja ha en Cam efter 1 månad igen... Hmm, har gör inte mitt val lättare!Men tror jag står fast vid Frogen... Eller? Vad har Cam som inte Frog har o tvärt om?
    Vi hade först Frog ett halvår, sen en Cam pga att den var längre i ramen (5 cm). Sålde den efter 1 år och har nu köpt en ny Frog
    Tycker Frog är överlägsen att köra och styra, iaf med större (1 år och äldre) barn i. Innan spelar det nog kvitta. Frogen känns mycket mer stadig och stabil. Rejälare hjul på att gå på skogspromenader med (iofs lufthjul, men har aldrig haft punka vilket alltid hände med våra UJ tex..). Nackdel att ramen är kortare, men frågan är om 2,5 cm på huvudhållet spelar nån roll. Isf kan man ju sätta på en cam-ram. . Eller också tar man bort sittplattan i trä så får man 10 cm längre ryggstöd Att handtagete inte är reglerbart ser inte jag som en nackdel, tvärtom (efter att ha reklamerat camens glidande handtag..). Men det kan ju vara eftersom den då tar lite större plats i bilen. men fortf kan vi ställa in Frogen i bagaget (kombi) och bara fälla handtaget. Till vår 3-åring används vagnen nu som sulky utan suflett. Hittar ingen smidigare "sulky". Har också haft Bee, men inte ens den är i närheten av Frog.
    Enl mig klart bästa vagnen alla kategorier!
  • tezzi152

Skönt att Frogen har fått så gott betyg av er! Då måste jag ju bli nöjd..
    Får med ligg och sittdel i färgen aubergin (stava?) och en sitdel i svart.. Är auberginfärgen fin IRL??
    Jag älskar att den kommer vara HELT svart när det blir dags för sittvagn för min Bella Då ska jag köpa en rosa åkpåse!! *me liiiike*

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-11-11 19:22:06 följande:
    Reagerade också på den.
    Blir den såld för det priset så skall jag banne mig springa naken runt 1klass i Jönköping en lördag förmiddag *lovar*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19