• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • straw2008

livet från ljusa sidan skrev 2009-11-18 19:57:15 följande:

Jo angående detta med vagn och in i bilar, jag menar naturligtvis inte att hela vagnen borde få plats utan chassit bara och ha liggdelen inne i bilen.... Menar ni också så eller menar ni alla delar i bagagen?
    man "ska" väl ha allt i bagaget.. skulle kännas väldigt otryggt med en stor liggdel i baksätet som fluger omkring OM man skulle krocka ordentligt.
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-11-19 08:14:50 följande:
    livet från ljusa sidan skrev 2009-11-18 19:57:15 följande: man "ska" väl ha allt i bagaget.. skulle kännas väldigt otryggt med en stor liggdel i baksätet som fluger omkring OM man skulle krocka ordentligt.
    Klart man ska, och man skall också ha lastnät så att inget kan flyga fram i kupén (tänk vilken enorm skada en flygande liter mjölk kan göra på en spädis). Helst skall man så klart också ha en större/krocksäker bil men många kör ju ändå runt i småbilar med barn i och då får man göra det bästa av situationen.

Själv spänner jag alltid fast lösa saker om jag transporterar dem i bilen och har aldrig matkassar i kupén. Sittdelen/liggdelen är busenkel att spänna fast genom att trä bältet genom lyftbygeln.
  • straw2008

Fröken Småland skrev 2009-11-19 08:58:13 följande:

Klart man ska, och man skall också ha lastnät så att inget kan flyga fram i kupén (tänk vilken enorm skada en flygande liter mjölk kan göra på en spädis). Helst skall man så klart också ha en större/krocksäker bil men många kör ju ändå runt i småbilar med barn i och då får man göra det bästa av situationen.Själv spänner jag alltid fast lösa saker om jag transporterar dem i bilen och har aldrig matkassar i kupén. Sittdelen/liggdelen är busenkel att spänna fast genom att trä bältet genom lyftbygeln.
    Absolut, håller med, vi har lastnät samt en platta man drar över det som är i bagaget.

vi kan inte ens ha barnvagnsdelar i vår bils baksäte eftersom vi har en (snart två) bilbarnstolar där plus min man då...

Urk vill inte tänka på ett paket mjölk på något levande.. eller en konservburk :O(

Göra det bästa av situationen skulle faktiskt enligt mig vara att ha en liten vagn som då får plats i babaget, en bee tex :O) kan ju nyfödda åka i.
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2009-11-19 09:03:56 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-11-19 08:58:13 följande: Absolut, håller med, vi har lastnät samt en platta man drar över det som är i bagaget. vi kan inte ens ha barnvagnsdelar i vår bils baksäte eftersom vi har en (snart två) bilbarnstolar där plus min man då... Urk vill inte tänka på ett paket mjölk på något levande.. eller en konservburk :O( Göra det bästa av situationen skulle faktiskt enligt mig vara att ha en liten vagn som då får plats i babaget, en bee tex :O) kan ju nyfödda åka i.
    Fast allt som är fastspänt är ju säkert. Glöm inte att spänna fast det större barnets stol t ex (om det är en lös bältesstol eller kudde) om bara lilla barnet åker med.
  • straw2008

Fröken Småland skrev 2009-11-19 09:07:45 följande:

Fast allt som är fastspänt är ju säkert. Glöm inte att spänna fast det större barnets stol t ex (om det är en lös bältesstol eller kudde) om bara lilla barnet åker med.
    Båda sitter fast hela tiden, orkar absolut inte flytta omkring stolar så de sitter där de sitter.
  • Asereht

Nu har suffletmönsterförsäljaren fått blodad tand måste jag säga! 6 nya auktioner på T.

För att vara lite elak så skulle man rita upp ett par mönster själv och lägga sig en hundring billigare. *he he* {#lang_emotions_djavulsk}

Fast jag undrar lite över copywrighten där, mönstret lär ju vara en avritad originalsufflett och det är ju Bugaboos mönster. Det borde väl infalla under plagiering eller? Fast copywrightreglerna är så snåriga så både allt och inget kan vara förbjudet.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-11-19 10:09:56 följande:
    Nu har suffletmönsterförsäljaren fått blodad tand måste jag säga! 6 nya auktioner på T. För att vara lite elak så skulle man rita upp ett par mönster själv och lägga sig en hundring billigare. *he he* Fast jag undrar lite över copywrighten där, mönstret lär ju vara en avritad originalsufflett och det är ju Bugaboos mönster. Det borde väl infalla under plagiering eller? Fast copywrightreglerna är så snåriga så både allt och inget kan vara förbjudet.
    Shit,  betyder det att jag måste springa sex gånger till?

Tror också att det är mönsterskyddat men det är nog svårt att hålla koll på.
  • myHappiness

Nån som har bild på gecko med barn i sittdel?

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-11-19 10:15:31 följande:
    Shit,  betyder det att jag måste springa sex gånger till? Tror också att det är mönsterskyddat men det är nog svårt att hålla koll på.
    Yupp, minst sex gånger till. Kanske ännu fler om människan fortsätter!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & snart lilla Sladdens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • panzermensch
    Asereht skrev 2009-11-19 10:09:56 följande:
    Nu har suffletmönsterförsäljaren fått blodad tand måste jag säga! 6 nya auktioner på T. För att vara lite elak så skulle man rita upp ett par mönster själv och lägga sig en hundring billigare. *he he* Fast jag undrar lite över copywrighten där, mönstret lär ju vara en avritad originalsufflett och det är ju Bugaboos mönster. Det borde väl infalla under plagiering eller? Fast copywrightreglerna är så snåriga så både allt och inget kan vara förbjudet.
    När jag hade kontakt med en bugaboo representant sa de att man får inte tillverka och sälja kopior av bugaboos egna sufletter då det är olagligt så någon kan ju roa sig med tipsa bugaboo om detta
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19