• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • BamMyMan

Måste fråga er profffs!
    Jag bor i Värmland, det är några snö/ slask månader, men oftast plogar de ju något sådär ok.
    Har hund så det blir en del promenader, ibland på elljusspår.
    En äldre son så besök på fotbollsplaner kommer inträffa.

Funkar det med en bugaboo trots att jag inte alltid har asfalt under hjulen? Vet att det finns vinterhjul och att det går att vända den med de stora hjulen först, men försvinner inte lite av smidigheten då?

Har kollat på andra modeller också, men återkommer hela tiden till denna vagnen då den är lätt, går att vända sittdelen på, osv.

• modestyclara
    BamMyMan skrev 2009-09-13 21:01:06 följande:
    Måste fråga er profffs! Jag bor i Värmland, det är några snö/ slask månader, men oftast plogar de ju något sådär ok. Har hund så det blir en del promenader, ibland på elljusspår. En äldre son så besök på fotbollsplaner kommer inträffa. Funkar det med en bugaboo trots att jag inte alltid har asfalt under hjulen? Vet att det finns vinterhjul och att det går att vända den med de stora hjulen först, men försvinner inte lite av smidigheten då? Har kollat på andra modeller också, men återkommer hela tiden till denna vagnen då den är lätt, går att vända sittdelen på, osv.
    om man ska ut i terräng ofta så skulle jag ha en emmaljunga city cross istället *duckar för ruttna tomater*
  • Miss Boring
    modestyclara skrev 2009-09-13 21:02:35 följande:
    om man ska ut i terräng ofta så skulle jag ha en emmaljunga city cross istället *duckar för ruttna tomater*
    Sätter mig bredvid Modesty och duckar. Och tipsar om alternativet att faktiskt ha två vagnar så får man allt
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • modestyclara

Miss Boring skrev 2009-09-13 21:16:39 följande:

Sätter mig bredvid Modesty och duckar. Och tipsar om alternativet att faktiskt ha två vagnar så får man allt
    varför bara två?
  • imsa

jag kollade med bonti, dom hade reserverat men visste inte hur många de skulle få och de visste inte heller när de skulle komma...dom verkade inte så pigga på att lämna ut info!

Stargirl skrev 2009-09-13 15:52:21 följande:
    Man kan förboka (RED) denim i butiker som får in den i slutet av September iaf i Sverige. De kommer i en mindre upplaga så kan vara bra att vara tidigt ute. Hade jag behövt en hel vagn eller haft ett yngre barn hade jag definitivt köpt en!
  • imsa
    det är klart att jag vill! efter att ha bytt chassi 4-5 gånger så finns det ju ingen mening med att hålla på så eftersom jag bara kan göra det till januari isf. bättre iaf och häva hela köpet, få pengar tillbaka och isf köpa en ny vagn som har två års ny garanti. ifall det nu är så att de jäkla chassina fortfarande strular...

malinkaunitz skrev 2009-09-13 20:52:55 följande:
    Vill du lämna tillbaka hela vagnen eller?
  • skrutthumlan2

en liten fråga: när vi köpte vår bugaboo för 2 år sedan fick vi med ett kit med pump och olja till vagnen. får man inte det om man köper en vagn idag?

• Kajsan
    Stargirl skrev 2009-09-13 15:52:21 följande:
    Man kan förboka (RED) denim i butiker som får in den i slutet av September iaf i Sverige. De kommer i en mindre upplaga så kan vara bra att vara tidigt ute. Hade jag behövt en hel vagn eller haft ett yngre barn hade jag definitivt köpt en!
    Ja jag också! men nu känns det som om det är lite onödigt med en som snart är 2 år när den kommer Men attans vad fin den ser ut!
    Jo just det!
  • skrutthumlan2

va cool vagnen är med svart chassi och röd broms! hur mkt kostar den vagnen?

• thj
    skrutthumlan2 skrev 2009-09-13 22:18:35 följande:
    va cool vagnen är med svart chassi och röd broms! hur mkt kostar den vagnen?
    Samma som denim gjorde tidigare,minns jag rätt om det var 10 540:-
    Visst är den läcker,vill ha en med men då får jag lägga katten där i
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19