• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-09-14 10:11:28 följande:
    Åå säg inte så, jag blir ju lockad!
    Hade en kompis som sålde en 3 år gammal CAM med lite tillbehör som åkpåse och en hemmasydd suffla. Hon fick nästan 7000 kr tyckte det var ett bra pris och hon hade en massa som ville köpa vagnen. Dock var den i  fint skick med grå bas och svart canvas.
  • Kajsan
    Stargirl skrev 2009-09-14 10:26:15 följande:
    Hade en kompis som sålde en 3 år gammal CAM med lite tillbehör som åkpåse och en hemmasydd suffla. Hon fick nästan 7000 kr tyckte det var ett bra pris och hon hade en massa som ville köpa vagnen. Dock var den i  fint skick med grå bas och svart canvas.
    Jag hajjar verkligen inte det där med grå bas och svart canvas
    Varför vill alla prompt ha det? Det är ju TRÅKIGT ju {#lang_emotions_undecided}
    Jo just det!
  • starlet
    Kajsan skrev 2009-09-14 13:29:12 följande:
    Jag hajjar verkligen inte det där med grå bas och svart canvas Varför vill alla prompt ha det? Det är ju TRÅKIGT ju
    Aptråkig kombo men är det inte lite typiskt Stockholm?
    "vi får inte sticka ut!"
    Är inte jätteförjust i det gråa...Men svart bas skulle jag kunna tänka mig. Kommer det någonsin att ske?
  • Miss Boring
    Kajsan skrev 2009-09-14 13:29:12 följande:
    Jag hajjar verkligen inte det där med grå bas och svart canvas Varför vill alla prompt ha det? Det är ju TRÅKIGT ju
    starlet skrev 2009-09-14 13:34:47 följande:
    Aptråkig kombo men är det inte lite typiskt Stockholm?"vi får inte sticka ut!"Är inte jätteförjust i det gråa...Men svart bas skulle jag kunna tänka mig. Kommer det någonsin att ske?
    Jag är inte säker på att all måste spica upp sina liv med kul barnvagnar. En del har dem mest till att köra barn i. Weird!{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_dreamer}
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Kavat

Miss Boring skrev 2009-09-14 07:43:28 följande:

Sssschhhh.... Jag försöker bara låta normal. För många människor är två alldeles för mycket. *förundrad*
    Du lyckades nästan dessutom.
  • Kavat
    Kajsan skrev 2009-09-13 22:16:48 följande:
    Ja jag också! men nu känns det som om det är lite onödigt med en som snart är 2 år när den kommer Men attans vad fin den ser ut!
    Min kille är över 2 år och jag köpte en Cam förra veckan och ny klädsel nyss! Allt är försvarbart bara man har kul!
  • Joddan
    starlet skrev 2009-09-14 13:34:47 följande:
    Aptråkig kombo men är det inte lite typiskt Stockholm? "vi får inte sticka ut!" Är inte jätteförjust i det gråa...Men svart bas skulle jag kunna tänka mig. Kommer det någonsin att ske?
    Jag är en av ett gäng med Bugaboos( 6-7 pers). Jag är den enda som har både Cam och Bee (mycket underligt med 2 vagnar). Jag är den ända som har 2 baser och flera toptyger, dessutom en hemmasydd suffla. Och alla de andra har grå bas med svart top .
  • Joddan
    Joddan skrev 2009-09-14 14:33:46 följande:
    Jag är en av ett gäng med Bugaboos( 6-7 pers). Jag är den enda som har både Cam och Bee (mycket underligt med 2 vagnar). Jag är den ända som har 2 baser och flera toptyger, dessutom en hemmasydd suffla. Och alla de andra har grå bas med svart top .
    Stockholmare, JAAA
  • Kajsan
    Miss Boring skrev 2009-09-14 14:23:56 följande:
    Jag är inte säker på att all måste spica upp sina liv med kul barnvagnar. En del har dem mest till att köra barn i. Weird!
    Mmm, men man kör inte barnet bättre i en som är grå/svart.
    Jo just det!
  • Jossanjo

En fråga, såg något om den red edition vagnen. Finns det några bilder? blev helt lyrisk, och då jag regelbundet har just flera grejer bla Ipod.
    Tror jag kan motivera detta riktigt bra för min man oxå, det är ju för en god sak.

Hur länge kommer försäljningen pågå?

En annan ssk, såg att någon skrev att ni rek en emmaljunga citycross om man skulle gå i terräng ibland. Jag är 163 och väger 45 kilo. Ingen stor tjej liksom. Jag tycker Emmaljungavagnarna är monster. Ev kan jag kanske hitta en beg på blocket till skogsprom. Men det jag gillar med Buggan är att den verkar lätt. Är den lätt att fälla och lyfta in i biilar osv?
    Min enda tanke jag har som gör mig tveksam är att jag bor i Visby och vi har kullerstenar inne i gamla Visby dvs innan för ringmuren,... tror ni svirvelhjulen kommer klara detta? Dock är inte centrum där med tex alla affärer och så. Bor inte innan för muren heller. Så svårt att fråga folk då jag inte vet någon på hela ön som har en bugga. Den säljs inte i vår enda butik här. Alla (med modifikation) på ön har Emmaljunga och Babytravel. Ingen av dessa vagnar tilltalar mig..

Åsikter?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19