• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Miss Boring
    Kajsan skrev 2009-09-14 14:38:53 följande:
    Mmm, men man kör inte barnet bättre i en som är grå/svart.
    Nej, inte alls. Men kanske inte sämre heller.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • sara1981
    Jossanjo skrev 2009-09-14 14:39:35 följande:
    En fråga, såg något om den red edition vagnen. Finns det några bilder? blev helt lyrisk, och då jag regelbundet har just flera grejer bla Ipod. Tror jag kan motivera detta riktigt bra för min man oxå, det är ju för en god sak. Hur länge kommer försäljningen pågå? En annan ssk, såg att någon skrev att ni rek en emmaljunga citycross om man skulle gå i terräng ibland. Jag är 163 och väger 45 kilo. Ingen stor tjej liksom. Jag tycker Emmaljungavagnarna är monster. Ev kan jag kanske hitta en beg på blocket till skogsprom. Men det jag gillar med Buggan är att den verkar lätt. Är den lätt att fälla och lyfta in i biilar osv? Min enda tanke jag har som gör mig tveksam är att jag bor i Visby och vi har kullerstenar inne i gamla Visby dvs innan för ringmuren,... tror ni svirvelhjulen kommer klara detta? Dock är inte centrum där med tex alla affärer och så. Bor inte innan för muren heller. Så svårt att fråga folk då jag inte vet någon på hela ön som har en bugga. Den säljs inte i vår enda butik här. Alla (med modifikation) på ön har Emmaljunga och Babytravel. Ingen av dessa vagnar tilltalar mig.. Åsikter?
    Kullerstenar är inget problem, eller har inte varit för mig iaf.. Om man inte går långpromenader på det varje dag, då kanske det skulle bli lite skumpigt.
    Det är heller inga problem med typ elljusspår eller bättre stigar..

De problemen jag upplevt är typ sandstrand och rullgrus.. Där kan man ju vända stora hjulen framåt eller dra sådär snitsigt på två hjul (som jag aldrig har behövt)..
    Sen skogspromenad? Finns det någon vagn som funkar i skogen??
  • Miss Boring
    Joddan skrev 2009-09-14 14:33:46 följande:
    Jag är en av ett gäng med Bugaboos( 6-7 pers). Jag är den enda som har både Cam och Bee (mycket underligt med 2 vagnar). Jag är den ända som har 2 baser och flera toptyger, dessutom en hemmasydd suffla. Och alla de andra har grå bas med svart top .
    Ojdå, här sticker man ut rejält bara genom att ha en Bugga öht... Jag råkar ju också ha snöat in på buggor. Har två med sammanlagt sex olika baser... Diverse åkpåsar och topptyger. Egentligen är jag en funktionsmänniska så jag har ändå viss förståelse för de som inte bryr sig om färgen
    Personligen tycker jag buggan är snygg i gråsvart! Sand+brun på olika sätt är jag riktigt trött på.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • BamMyMan
    sara1981 skrev 2009-09-14 14:43:56 följande:
    Kullerstenar är inget problem, eller har inte varit för mig iaf.. Om man inte går långpromenader på det varje dag, då kanske det skulle bli lite skumpigt. Det är heller inga problem med typ elljusspår eller bättre stigar..De problemen jag upplevt är typ sandstrand och rullgrus.. Där kan man ju vända stora hjulen framåt eller dra sådär snitsigt på två hjul (som jag aldrig har behövt).. Sen skogspromenad? Finns det någon vagn som funkar i skogen??
    Nej men precis, i själva skogen orkar man ju inte gå ändå. Men finare grusvägar och sånt fungerar då?
    Har tittat runt på hur många vagnar som helst men hittar ingen som uppfyller lika många behov som Bugaboo...
    Den MÅSTE vara lätt viktmässigt, den måste ha svängbara framhjul så jag kan dra den med en hand (den andra håller i hunden), det ska vara vändbar sits.
  • Stargirl
    En fråga, såg något om den red edition vagnen. Finns det några bilder? blev helt lyrisk, och då jag regelbundet har just flera grejer bla Ipod.Tror jag kan motivera detta riktigt bra för min man oxå, det är ju för en god sak.Hur länge kommer försäljningen pågå?En annan ssk, såg att någon skrev att ni rek en emmaljunga citycross om man skulle gå i terräng ibland. Jag är 163 och väger 45 kilo. Ingen stor tjej liksom. Jag tycker Emmaljungavagnarna är monster. Ev kan jag kanske hitta en beg på blocket till skogsprom. Men det jag gillar med Buggan är att den verkar lätt. Är den lätt att fälla och lyfta in i biilar osv?Min enda tanke jag har som gör mig tveksam är att jag bor i Visby och vi har kullerstenar inne i gamla Visby dvs innan för ringmuren,... tror ni svirvelhjulen kommer klara detta? Dock är inte centrum där med tex alla affärer och så. Bor inte innan för muren heller. Så svårt att fråga folk då jag inte vet någon på hela ön som har en bugga. Den säljs inte i vår enda butik här. Alla (med modifikation) på ön har Emmaljunga och Babytravel. Ingen av dessa vagnar tilltalar mig..Åsikter?
    Du kan ser bilder på bugaboo.com på red denim. Jag har oxå ipod nano från red kollektionen
    Kullerstanar av normalt slag funkar helt OK, sånna extra stora är svårare. Men om det bara handlar om ett par meter så funkar det att dra vagnen efter sig.

Vanliga eljuspår, gräs, asfalt, grus etc funkar bra. Dock inte sandstrand eller nylagd singelgrus.

Vagnarna släpps i slutet av månaden och det är en limited edition. Inga fler vagnar finns att beställa än det som kommer nu. Så förboka är grejen! Kidzshop.se ska var bra och pålitliga med att skicka etc. Sen så kommer säkert de i sthlm city få ta in vagnen. Så man får vara snabb tror jag.
  • malinkaunitz
    En fråga, såg något om den red edition vagnen. Finns det några bilder? blev helt lyrisk, och då jag regelbundet har just flera grejer bla Ipod.Tror jag kan motivera detta riktigt bra för min man oxå, det är ju för en god sak.Hur länge kommer försäljningen pågå?En annan ssk, såg att någon skrev att ni rek en emmaljunga citycross om man skulle gå i terräng ibland. Jag är 163 och väger 45 kilo. Ingen stor tjej liksom. Jag tycker Emmaljungavagnarna är monster. Ev kan jag kanske hitta en beg på blocket till skogsprom. Men det jag gillar med Buggan är att den verkar lätt. Är den lätt att fälla och lyfta in i biilar osv?Min enda tanke jag har som gör mig tveksam är att jag bor i Visby och vi har kullerstenar inne i gamla Visby dvs innan för ringmuren,... tror ni svirvelhjulen kommer klara detta? Dock är inte centrum där med tex alla affärer och så. Bor inte innan för muren heller. Så svårt att fråga folk då jag inte vet någon på hela ön som har en bugga. Den säljs inte i vår enda butik här. Alla (med modifikation) på ön har Emmaljunga och Babytravel. Ingen av dessa vagnar tilltalar mig..Åsikter?
    Hejsan.
    Jag bor också i Visby och tycker absolut inte innerstan är jobbig.. Så köp en bugga .. Bästa köpet.. Jag ska köpa en red och längtar. SNYGGASTE buggan hittills..
    Lycka till..
  • Jossanjo

Gud, jag vill sååå ha en red,.. har kollat in bilder. Ser så annorlunda ut med det svarta chassit. Om man beställer nu, då betalar man hand penning? hur lång tid tills den levereras? då betalar man resten? Vi bestämde förra veckan oss för att åka på semester till Thailand i nov. Kommer få svårt att motivera igenom köp av vagn redan...

• Stargirl
    Jossanjo skrev 2009-09-14 16:14:32 följande:
    Gud, jag vill sååå ha en red,.. har kollat in bilder. Ser så annorlunda ut med det svarta chassit. Om man beställer nu, då betalar man hand penning? hur lång tid tills den levereras? då betalar man resten? Vi bestämde förra veckan oss för att åka på semester till Thailand i nov. Kommer få svårt att motivera igenom köp av vagn redan...
    www.kopbarnvagn.se kan du delbetala vagnen. vet dock inte om de får in några (RED) vagnar. Men ring och hör. De lägger säkert undan åt dig om du vill.
    Jag tror inte man kan göra annat än att beställa och betala hela summan vid leverans då det är en special edition. Om du inte delbetalar. Det är ju smidigt om man vill ha ngt och det var kanske inte precis budgeterat till denna månaden.
  • BamMyMan

Är red edition chassit exakt lika som cameleons? Det ser lite tunnare/ smalare ut på de bilderna jag sett?

• Stargirl
    BamMyMan skrev 2009-09-14 16:31:44 följande:
    Är red edition chassit exakt lika som cameleons? Det ser lite tunnare/ smalare ut på de bilderna jag sett?
    Exakt samma, fast svart. Kanske gör den svarta färgen att den ser mer slimmad ut?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19