• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • Sogu

Fröken Småland skrev 2009-09-27 22:12:10 följande:
    [citat]
    Jag bor strax utanför G. Miss Borings vagnar skall man köpa! De har varit högt älskade och knappt använda (hur skulle hon hinna slita på en vagn av alla hon har? )

Jaså, vad roligt!! Då bor vi ju jättenära varandra ju!! Är vi kanske i samma ålder med? Jag skriver i din gb istället... lite OT detta kanske...

Då blir nog min kompis jättenöjd!!

• Mammatilltretroll

Hoppas in i tråden då jag är Buggaägare för tredje gången ;)

Jag har haft en Emmaljunga, En Gecko, En Cameleon, En Urban Jungle, En Teutonia Timmy, En Rollerbug och nu en Camelon igen :)

Jag tror jag gjorde ett kap, hoppas jag... vi åkte ända till Dalarna från Sthlm för att hämta vagnen men vi betalar ingen bensin eller så då det går på tjänsteförmån för min man så det var mer tid vi la ner..

Jag betalade 7500 för en Cam som är köpt för 3 månader sen, garanti och kvitto kvar, grå bas och rosa canvas som var använd bara de få veckor vagnen var rullad ute. Ingick gjorde sittdel som alltså var använd typ 5 gånger, oanvänd och inplastad liggdel med madrass, oanvänd Denomsuflett, rött fleecetopset i superskick och en ny rosa Bugga åkpåse.
    Visst var väl det ett kap för 7500?

Nu funderar jag bara på var jag säljer det jag inte vill ha bäst? Och vad är rimligt i pris för? Och hur länge brukar man få ligga ute med annons innan någon nappar?
    Bugaboo rosa åkpåse använd 1 gång
    Rött topset i fleece i superskick
    Denimsuflett oanvänd

• Mammatilltretroll

Just det...undrar ju också ang skötväska.. jag har en som jag älskar och vill behålla, kommer inte ihåg märket, men det är som en lång axelrem man hänger över styret och den glider liksom ner hela tiden..
    Finns det några krokar att köpa till som man kan hänga väskor på?

Och var köper man vinterhjul billigast?

• Denim

Ställer samma fråga här som i Bee-tråden. Jag är en nykomling i Bugaboo världen! Testade min svägerskas bee igår och blev väldigt förtjust (minst sagt ). Jag har BF 9 mars nästa år och skulle gärna vilja ha den nya varianten av bee men frågan är om man vågar chansa på att den hunnit komma tills dess... Vad tror ni, brukar Bugaboo hålla sina tider? Maken ska dessutom till Holland i januari och det hade ju varit alldeles perfekt om han kunde köpa den där då! För de är väl billigare där än här?

• Stargirl
    Denim skrev 2009-09-28 11:15:58 följande:
    Ställer samma fråga här som i Bee-tråden. Jag är en nykomling i Bugaboo världen! Testade min svägerskas bee igår och blev väldigt förtjust (minst sagt ). Jag har BF 9 mars nästa år och skulle gärna vilja ha den nya varianten av bee men frågan är om man vågar chansa på att den hunnit komma tills dess... Vad tror ni, brukar Bugaboo hålla sina tider? Maken ska dessutom till Holland i januari och det hade ju varit alldeles perfekt om han kunde köpa den där då! För de är väl billigare där än här?
    Du kan ha otur....men jag skulle boka hos ngn butik och sedan kolla ca en månad innan hur dte ligger till med leveransen. Då vet de ju mer exakt. Sedan kan du avgöra om det är värt att vänta. Jag hade väntat på den nya iaf.
    Bugaboo är inte mycket billigare i Holland. Ett par hundra men inte märkbart.
  • Denim

OK, tack för svar. Risken är ju att bebisen kommer tidigt och vagnen blir försenad... Avvaktar tills längre fram i höst och kollar sedan med butikerna i stan som säljer Bugaboo om de hört nåt.

• Stargirl
    Denim skrev 2009-09-28 11:31:00 följande:
    OK, tack för svar. Risken är ju att bebisen kommer tidigt och vagnen blir försenad... Avvaktar tills längre fram i höst och kollar sedan med butikerna i stan som säljer Bugaboo om de hört nåt.
    Ja då får du ju ta ett annat beslut och köpa den gamla modellen. Kanske begagnad och sedan satsa på den nya?
    Säkert om du pratar med ngn butik som kan ändra din order ifall vagnen inte hinner komma innan bebisen.
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-09-27 22:12:10 följande:
    Miss Borings vagnar skall man köpa! De har varit högt älskade och knappt använda (hur skulle hon hinna slita på en vagn av alla hon har?)
    Samma gäller för modestys vagnar.
    Säljer hon en så ska man definitivt köpa. Man får en ny vagn till begagnat pris.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19