• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon
    Bee
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    www.bugaboo.com
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

Bee-tråden:
    hittar du här.

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-29 19:28
    Ny svammeltråd: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48266807.html
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19
  • jippy
    Stargirl skrev 2009-09-28 13:26:32 följande:
    Aaaah, kanske menar de på att i tidiga produktioner fanns det risk att handtaget glider lite ur sina positioner. Men alla har ju fått sina utbytta.
    Själva teleskop handtaget? 
  • jippy

En annan fråga om chassit. Jag monterade ihop vår nya bugga i helgen och handtaget (hela) går att vicka på lite, sitter liksom inte helt fast. Ska det vara så? 

• Miss Boring
    jippy skrev 2009-09-28 13:27:36 följande:
    Själva teleskop handtaget? 
    Ja, några gled (=förlängdes ofrivilligt) vid t ex körning i trappor (som man inte ska göra...) Gällde nya modellen med snäppfästen, men ska nu vara utbytt för de drabbade + tillrättat i produktionen. Var dock inga problem på det sk gamla (som många tycker fulare) chassit. På det stora hela är chassina mycket lika varandra och alla delar är kompatibla te x.
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Stargirl
    jippy skrev 2009-09-28 13:29:54 följande:
    En annan fråga om chassit. Jag monterade ihop vår nya bugga i helgen och handtaget (hela) går att vicka på lite, sitter liksom inte helt fast. Ska det vara så? 
    Ja det ska vara så.
  • jippy
    Miss Boring skrev 2009-09-28 13:32:51 följande:
    Ja, några gled (=förlängdes ofrivilligt) vid t ex körning i trappor (som man inte ska göra...) Gällde nya modellen med snäppfästen, men ska nu vara utbytt för de drabbade + tillrättat i produktionen. Var dock inga problem på det sk gamla (som många tycker fulare) chassit. På det stora hela är chassina mycket lika varandra och alla delar är kompatibla te x.
    Jaha. Okej. Så om man har en ny så finns det ingen risk för det då? 
  • Stargirl
    jippy skrev 2009-09-28 13:37:15 följande:
    Jaha. Okej. Så om man har en ny så finns det ingen risk för det då? 
    Nej det tror jag inte. Men du har ju garanti i 2 år så inget att bekymra sig om.
  • Miss Boring
    Stargirl skrev 2009-09-28 13:35:08 följande:
    Ja det ska vara så.
    Hihi... sa till mina köpare igår att ni kommer säkert att undra över handtaget, om det ska vippa så där. Jag sa att det ska det =D och att de annars kan skriva i bugabootråden på Familjeliv och fråga för det gör alla andra :) Jag har gjort det också
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • jippy
    Miss Boring skrev 2009-09-28 13:39:07 följande:
    Hihi... sa till mina köpare igår att ni kommer säkert att undra över handtaget, om det ska vippa så där. Jag sa att det ska det =D och att de annars kan skriva i bugabootråden på Familjeliv och fråga för det gör alla andra :) Jag har gjort det också
    Stargirl skrev 2009-09-28 13:35:08 följande:
    Ja det ska vara så.
    Hi hi! Vad kul. Fick lite gliringar från min kille nämligen att jag inte hade monterat den rätt....{#lang_emotions_tongue_out} Typ -Vågar man köra med den här nu då...! 
  • Stargirl
    jippy skrev 2009-09-28 13:44:11 följande:
    Man vänjer sig. Inget man funderar över senare. Det är en del av fjädringen på ngt sätt. Alla buggor är så (inte Bee dock)
  • Vickan I

Var och köpte mig en PF-åkpåse idag och ville bara säga till andra som kanske funderat på en också att de är 100 kr billigare på Bonti än på Kidzshopen eller NK .

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19