Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Min kanin avled för drygt ett par veckor sedan. Jag orkar inte ens skriva om omständigheterna, det är för smärtsamt.
Har inte ens tagit bort hans grejer...
Först nu har jag börjat fundera på om jag vill skaffa mig en ny liten vän. Även om ingen i världen kan ersätta honom.
Någon det som kan rekomendera något lyckoskott?
Jag kan tänka mig en mindre variant, men ingen hermelin. Dvv eller lejon kanske. Lättskött päls, inget pälsmonster. Lugn och harmonisk tillgiven kelegris och sådana chanser är ju större om föräldrarna är wonderful såklart.
Kram.
Nån som känner till kaninkullen.se föresten?
Jag bor i västergötland...
har inte hört talas om dem... men gå annars in på kanin-net. nu minns jag inte adressen men det är nog inte så svårt att söka rätt på.
På deras forum kan du söka efter vad du vill ha, och det finns många uppfödare i Västergötland vet jag! :)
Åh, dag 31 idag, tycker min Barbie kan se till att få de där ungarna nu! :P
Ramses bur blev klar för några dagar sedan.
www.familjeliv.se/hem/littlemum/gallery/phpgxkzz6.jpg
Ramses ser ut att gilla sin bur
www.familjeliv.se/hem/littlemum/gallery/phpvn7pll.jpg
Tunneln är en av favoriterna
www.familjeliv.se/hem/littlemum/gallery/phpq0ms4x.jpg
Vi har just fått en ny kanin. En viltfärgad dvv hona som heter Doris. Sedan tidigare har vi en svart dvärgvädur (Hoppe), och till i våras hade vi en lejonkorsning, men han blev nog uppäten av nån. Locket på buren var nedvält och massor med päls låg kvar i buren men ingen kanin så långt vi letade. Stackars barn de saknade honom så himla mycket.
Så nu har vi fått överta Doris. Det var en bekant som frågade om vi behövde en kanin då hon går i skola och inte hade tiden.
Doris är en lite äldre hona. Hon är mycket kelen och glad i barnen, ibland har man tur.
hej jag behöver hjälp.i våras fick vår jättesnälla speciella kanin flytta pga allergi,.stampe kom till en barnfamilj och han har bott ute hela sommaren.vi skulle hälsa på stampe framöver
idag fick jag ett mail från nya ägaren att stampe plötsligt lutar huvudet mot ena sidan och kan inte stå upp,de ska till djursjukhuset med kaninen.
just nu är jag gråtfärdig,för denna kanin är så speciell,han är mer som en hund än en kanin.bla han lekte med ena katten och ena hunden hemma hos oss
vet nån vad kaninen kan ha fått?kan det vara en fästingsjukdom?vi hade alla i familjen sett fram emot att få hälsa på kaninen inom kort och får detta sorgliga besked
hur ska man förklara för barnen att deras fd stampe kanske har fått somna in?
Nu har jag en undran jag har två honkaniner 20 veckor gamla. Idag när jag skulle g dem lite käk så sätter de på varann!? De jag köpte dem av kollade kön massa gånger o jag har kollat flera gånger för att inte få några ungar men varför parar dom sig
Detta har blivit ett dårhus för papegojan sitter hela dagarna o parar sig med en plingleksak. Jag vet inte vad som hänt!?