Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Coming Soon skrev 2009-09-23 12:59:48 följande:
Jemina:
Min hona morrade när hon var dräktig och vi kom för nära eller skulle försöka ta henne. Men sen hon födde har hon inte morrat något alls.
Det kanske är ett ljud dom gör om dom är rädda eller arga/irriterade.
Hm, hon kanske redan är dräktig och det är därför hon är så irriterad på hanen? De kanske parade sig i smyg när de var i uteburen. I så fall borde det ju märkas snart i alla fall.
ja, dräktiga honor brukar bli ursinniga på andra kaniner :P
Fast morra och göra ljud för sig kan de göra ändå. speciellt honor. jag har två honor som bodde ihop tidigare (mor o dotter) och när de var brunstiga så lät de som ett hönshus i deras bur, båda kluckade som hönor. hahaha.
Lustiga djur, kaniner... har haft hanar förut och trodde jag visste allt omkaniner, haha! Aldrig är det för sent att lära sig nåt nytt.
Någon mer på fl som håller på med eller har provat kaninhoppning?
Världens roligaste hobby, haha
Coming Soon skrev 2009-09-19 21:33:39 följande:
Kanske ska förtydliga:
BB= inte gul
bb= gul
CC=inte brun/havanna
cc= brun/havanna
GG= viltfärgad
gg=enfärgad
Vad kan man ta betalt för kaniner, som inte är renrasiga? Eller är det bästa att ge bort dom gratis?
Verkligen en tråd för mej.
Har aldrig haft kanin innan.
Köpte i fredags en kanin till mina töser på 10 och 7 år.Köpte kaninen av en djuraffär och hon är 14v.Har en 1,20 bur till henne.När hon kissade i ett hörn satte jag in toan där som jag la kutterspån i samt litte spill och kiss.Hon bajsar ändå överallt i buren och toan har hon bara brukat en gång annars ligger hon bara i den ibland.Annars ligger hon i sitt andra hörn.Tar det ett tag för henne att lära sej lådan eller tror ni att hon kommer fortsätta bajsa överallt i buren.Snälla hjälp mej med det hur jag får henne rumsren.
Tänkte jag skulle få henne att bara göra på lådan.
Hon älskar att ligga i knät men hon kommer inte fram till bur gallret och pratar.Varför gör hon inte det tror ni.är hon fortfarande för ovan oss.