Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Hej! Måndags hittadejag och mina kollegor två kaniner utanför förskolan där vi jobbar.. Två härliga sötsaker som är tama och Goa. Hittar inte ägarna och polisen har inte fått in någon anmälan.. Nu bor detta par hemma hos mig eftersm jag inte hade hjärta att låta de vara ute. Jag har både katt och hund samt att min tik ska ha valpar om en månad så jag har ingen plats dör dom här.. Kaniner är fina men det är inte mitt område in msn säger så. Släpper folk bara ut sina djur eller tillhör de någon? Jah kan inte ha kvar dom .. Vad skall jah göra? Mvh Kungsbackabo
jag skall sätta upp lappar i det närmsta bostadsområde där vi hittade dem.. hoppas att de tillhör någon!
Har en fråga ang att få min kanin rumsren. Han är 10v och har valt att bajsa i ett hörn av buren och kissa i toan jag har satt in i buren. Skulle gärna se att han gjorde allt i toan. Har prövat att lägga över bajset i toan men det funkar inte. Har ni något tips eller ska jag ha 2st toalätter?
Har en fråga ang att få min kanin rumsren. Han är 10v och har valt att bajsa i ett hörn av buren och kissa i toan jag har satt in i buren. Skulle gärna se att han gjorde allt i toan. Har prövat att lägga över bajset i toan men det funkar inte. Har ni något tips eller ska jag ha 2st toalätter?

Flytta lådan till andra hörnet :)
Här är jag glad, för min hona som fått två döda kullar iår fick tre levande i fredags, och de lever än! Och en hona boar nu, och en till ska också få närsom. Hoppas på att vakna upp till kaninungar imorgon :)
åå vad härligt
Mina kaninungar har nu blivit över 2 veckor och är ute i buren och springer runt .. så söta
När skall man märka sina kaninungar ? i vilken ålder är bäst ?
Någon som bor i Gävletrakten och vet någon vet som märker och inte söver ?
Ha en bra dag i solen 
Runt sju-åtta veckor brukar jag få mina märkta. Det är bara att du ringer runt till veterinärerna i närområdet och hör vad de använder för sedering :)
ja vad skönt, då var det ingen fara på taket än