• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • Puma87
    na96gen skrev 2011-07-03 09:13:57 följande:
    hur gammal är han ?
    Han är 3månader och 1vecka.
    Kitty 081003
  • Puma87

Kan även tillägga att det är en hermelin om det spelar någon roll. Har hört att åldern kan variera beroende på ras.

Kitty 081003
  • na96gen

kan han vara könsmogen ...  ? ....
    vet faktiskt inte så mycket om kulor på kaniner.. bara på hundar

han kanske har blivit vuxen hihi.. nä allvarligt vet inte men tror inte man kollar kulorna på kaninhanarna ens då man ställer ut som man gör med hundar så de kanske inte kan bli kryptochida ... nä jag vet inte .. Har du googlat ?

• Puma87

Jag har googlat och har hittat att könsmognaden brukar komma mellan 3-5månader på mindre raser men jag vill ju veta om man ska hålla ögonen öppna och känna efter ordentligt om kulorna har trillat ner eller liknande. Vet ju absolut inget om kulor på hankaniner. Har bara erfarenhet av människor haha Flört

Kitty 081003
  • na96gen

nä det har jag aldrig hör något om så .. det tror jag inte ..  Flört

• Puma87
    na96gen skrev 2011-07-03 22:15:28 följande:
    nä det har jag aldrig hör något om så .. det tror jag inte ..  Flört
    Okej då litar jag på det. Vill ju veta då jag inte vill göra fel med honom liksom.
    Kitty 081003
  • na96gen

när skall man ta bort kaninungarna från mamman ?
    de har hunnit bli 6 v men dias fortfarande  - en helt underbar syn att få se Tyst

• mlinz

8v väntar jag till, de som jag sparar brukar bi kvar till 9-10 :)

Imorgon åker jag iväg till utställningen i Alingsås! Höjdpunkten på året för kaninggalna!

• na96gen

ja då kan jag sluta oroa mig

Oooo vad kul .. dit skulle jag oxå vilja åka ,, få se om jag lyckas övertyga gubben .. Men finns det mycket att kika på för barn ? har en 6 åring och en 4 åring som oxå skall med isåfall ... ja även bebisen men hon är lättroad

• mlinz

Det finns massa kaniner :p sedan brukar de ha lite mer grejer :)

Svar på tråden Kanintråd #11