• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • mlinz

Torv ska finnas på Granngården :) men jag tycker det ser så skitigt ut..

• na96gen

kom på att jag måste bygga en bolåda.
    Någon som har mått och tips på hur man skall bygga så det blir bra Solig
    Har en men tycker den verkar något liten ....
    jag har dvärgvädur

• mlinz

Kanin-net.se :)

Här fick jag en till kull igår på tre ungar, gick åt helvete med den med :( börjar tro att mitt foder är knas, där fick snåljåpen! Bytte foder i våras, till rabbfor på Granngården som kostar lika mycket dom edel som jag hade förut, men 1 mil bort istället för 7.. Får se hur de går med resten av kullarna som ska komma i veckan.

• na96gen

nä fy vad trist !!

jag har några veckor kvar tills planerat leveransdatum.. jag håller alla tummar jag har ..Båda honorna vilar mycket och boar och fixar och trixar i burarna. Så de verkar iallfall ha bebisar i magen. Skall ta och klippa klor snart och passa på och hålla handen på magen få se om jag kan känna något Solig

• Anna86

Snabbaste och enklaste bolådorna; bygg en ram av 4 plankor, klart!

Jag har spån i skitlådorna och hö i resten av burarna just nu, men finast är ju att ha spån tycker jag

• na96gen
    Anna86 skrev 2011-05-02 10:45:23 följande:
    Snabbaste och enklaste bolådorna; bygg en ram av 4 plankor, klart!

Jag har spån i skitlådorna och hö i resten av burarna just nu, men finast är ju att ha spån tycker jag
    de kastar inte iväg dem då ?
    Damerna kastar runt allt nu.. vänder på matskålarna etc.. full fart på dem.. på gott o ont
  • Anna86
    na96gen skrev 2011-05-02 11:11:13 följande:
    de kastar inte iväg dem då ?
    Damerna kastar runt allt nu.. vänder på matskålarna etc.. full fart på dem.. på gott o ont
    Mina har inte lyckats hittills iaf :) Däremot har dom lyckats lägga skålar m.m i bona? Tokar! :P
  • na96gen
    Anna86 skrev 2011-05-02 22:46:46 följande:
    Mina har inte lyckats hittills iaf :) Däremot har dom lyckats lägga skålar m.m i bona? Tokar! :P
    ja de är så söta
    Yngsta honan satt och tryckte ut näsan nyss och ville mysa... kärlek
  • Hallon4

Fått kaninungar för en vecka sedan. Ser tre ungar i boet. När de föddes var det ganska varmt ute.
    Men nu har det varit så kallt på nätterna så jag blir orolig.
    Kan de dö när det är någon minusgrad? De ligger i boet, men borde jag ta in dem?
    Eller stör de dem mer?

• mlinz

Om de är en vecka har de ju börjat få päls, då är de ingen fara :)

Svar på tråden Kanintråd #11