Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Min ena hona Kajsa är på dag 19 och har börjat gräva som en tok i pottan... pottinnehållet ryker åt alla håll.
Skall jag låta henne hållas eller skall jag ställa in en bolåda eller har ni några tips ?
Låt henne hållas, att dr börjar gräva son tokar brukar vara ett tecken på att de är dräktiga. Men du kan ställa in en låda om du vill :)
Jag hittade 6 levande kaninungar i en kull idag! Den ena tror jag dock dör, superliten och svag..
En råga, Min kanin har bärjat äta sitt bajs. vad saknas i maten tror ni? det är en okastrerad hane på 2½ år.
han får fri tillgång till hö,(väldigt bra hö som luktar gott och är friskt) sen får han ½ dl pellets (carrier från granngården) och han får antingen lite äpplebitar eller morot när jag lämnar hemmet. Han har alltid tillgång till vatten som jag byter morgon å kväll. Ser inte vad som kan saknas.
Han får lite annat ibland lite mer då och då, tex, persilja, kaningodis (torkat bröd som finns i djuraffären) och gurka ibland.
Vad glad jag blir! En hel tråd om våra älskade vänner.
Har fått kaninungar för en vecka (imorgon) sen. Som det ser ut nu så är de 6 stycken.
Dethär är första kullen efter många försök så det är ganska spännande :)
Väntar bara på att de ska växa och öppna ögonen :) Dwe har just börjat få hår och är jättesöta.
Jag har inte vågat ta i dem ännu så honan inte ska göra nåt dumt.
Hon äter jättemycket nu just och verkar må jättebra.
Nu går vi och väntar och väntar .. Kajsa har dag 30 på måndag .. så det kan hända när som helst