• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • anne h
    Anna86 skrev 2011-05-13 22:40:34 följande:

Min söta bebis Trombens Gladys som kommer stanna här :) Fotat alla 20 ungar idag + redigerat fotona och uppdaterat hemsidan. Man får så mycket gjort på lediga dagar :D 

En av mina kaniner har fått kommit ut på "sommarbete" redan, hon går ute dygnet runt och gräver gångar, äter gräs och bara njuter :D

Verkar komma kaninungar lite varstans nu om man kikar i tråden, då är sommaren verkligen på väg :D

Hur gör ni för att kaninerna inte ska rymma när de gräver? Våra förra grävde ju upp hela trädgården, var på rymmen titt som tätt (varvid räven kom en natt och tog dem båda, därför får de vi har nu inte vara ute på nätterna längre utan endast dagtid och då i hagar som har nätbotten.. men de får ju inte samma härliga liv som de andra hade då de grävde sina hålor och hade ett verkligt gott liv)
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    na96gen skrev 2011-05-18 15:21:37 följande:
    hur vet jag om en hona har gått tom ?
    Kajsa hade dag 30 i måndags......
    vår dv v hona gick 37 dagar sist.. SEN kom det 9 små ungar.
    Nu ska hon ha vilken dag som helst, hoppas det itne är lika många denna gång.. 
  • na96gen
    anne h skrev 2011-05-22 09:33:00 följande:
    vår dv v hona gick 37 dagar sist.. SEN kom det 9 små ungar.
    Nu ska hon ha vilken dag som helst, hoppas det itne är lika många denna gång.. 
    i natt kom en bebis som hon placerade i toalådan.. så den var död
    Men hon låter fortfarande så jag vet ej om det kommer flera eller inte ..
    Vi har precis haft begravining för den döda.. så tråkigt ...
  • na96gen

imorse fann jag en till även den död... nu verkar det vara klart iallafall och jag är glad över att Kajsa är pigg Solig

• na96gen

i tisdags morse fann jag en död kaninunge i Kittys bur och kände mig helt övertygad om att det inte blivit nått. Så igår städades kaninburarna men för säkerhetsskull dubbellollades kittys bolåda och tur var det. för där var det bebisar. vågade inte kolla hur många men wow vi har kaninbebisar .. yippie

• Cecci
    na96gen skrev 2011-05-26 09:17:33 följande:
    i tisdags morse fann jag en död kaninunge i Kittys bur och kände mig helt övertygad om att det inte blivit nått. Så igår städades kaninburarna men för säkerhetsskull dubbellollades kittys bolåda och tur var det. för där var det bebisar. vågade inte kolla hur många men wow vi har kaninbebisar .. yippie
    Grattis Solig
  • Tudor 05

är det någon mer som har dvärgvädur rex?
    Köpte ett avelspar som jag ska ta första kullen på nästa vår. Ska bli så himla spännande. Pälsen är ju helt underbar på dem!
    (utöver har jag en bunt hoppkaniner som är vädurar är i 2,5-3kgs klassen).

• mlinz

Jag fick hem en hona för drygt 3v sen, som sällskap åt mina tanter i boxen. Igår såg jag att hon sprang med hö i munnen, men jag tänkte att hon bara har skendräktig.

Idag så märkte jag att magen var jätterund och spänd, och hon hade dragit päls och lagt i ena hyllan. Satte henne i en egen bur, så vi får se vad som händer. Ägaren sa att hon hade haft en hane som smitit men att han inte varit in till någon. Jaja, vi går se vad som händer :)

• anne h
    mlinz skrev 2011-05-28 22:08:28 följande:
    Jag fick hem en hona för drygt 3v sen, som sällskap åt mina tanter i boxen. Igår såg jag att hon sprang med hö i munnen, men jag tänkte att hon bara har skendräktig.

Idag så märkte jag att magen var jätterund och spänd, och hon hade dragit päls och lagt i ena hyllan. Satte henne i en egen bur, så vi får se vad som händer. Ägaren sa att hon hade haft en hane som smitit men att han inte varit in till någon. Jaja, vi går se vad som händer :)
    Låter ju lite misstänkt..
  • Puma87

I tisdags flyttade Kompis hem till mig och min dotter. Är jätte nyfiken på vad hans färg heter då jag inte sett den förut. Någon här inne kanske vet. Han är grå/vit/beige spräcklig på båda sidor av kroppen och ansiktet ser ni ju =)
    Kitty 081003
Svar på tråden Kanintråd #11