Kanintråd #11
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!
Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..
ALLA ÄR VÄLKOMNA!
Min söta bebis Trombens Gladys som kommer stanna här :) Fotat alla 20 ungar idag + redigerat fotona och uppdaterat hemsidan. Man får så mycket gjort på lediga dagar :D
En av mina kaniner har fått kommit ut på "sommarbete" redan, hon går ute dygnet runt och gräver gångar, äter gräs och bara njuter :D
Verkar komma kaninungar lite varstans nu om man kikar i tråden, då är sommaren verkligen på väg :D
imorse fann jag en till även den död... nu verkar det vara klart iallafall och jag är glad över att Kajsa är pigg 
i tisdags morse fann jag en död kaninunge i Kittys bur och kände mig helt övertygad om att det inte blivit nått. Så igår städades kaninburarna men för säkerhetsskull dubbellollades kittys bolåda och tur var det. för där var det bebisar. vågade inte kolla hur många men wow vi har kaninbebisar .. yippie
är det någon mer som har dvärgvädur rex?
Köpte ett avelspar som jag ska ta första kullen på nästa vår. Ska bli så himla spännande. Pälsen är ju helt underbar på dem!
(utöver har jag en bunt hoppkaniner som är vädurar är i 2,5-3kgs klassen).
Jag fick hem en hona för drygt 3v sen, som sällskap åt mina tanter i boxen. Igår såg jag att hon sprang med hö i munnen, men jag tänkte att hon bara har skendräktig.
Idag så märkte jag att magen var jätterund och spänd, och hon hade dragit päls och lagt i ena hyllan. Satte henne i en egen bur, så vi får se vad som händer. Ägaren sa att hon hade haft en hane som smitit men att han inte varit in till någon. Jaja, vi går se vad som händer :)