• Coming Soon

Kanintråd #11

Ni är välkomna till vår 11:e tråd om våra fantastiska skuttande vänner!

Här diskuteras ALLT om kaniner! Vi som håller till här är både erfarna uppfödare och oerfarna nybörjare..

ALLA ÄR VÄLKOMNA!

• Svar på tråden Kanintråd #11
  • na96gen

ja kaniner gillar de Tyst 
    vilken dag är roligast att åka på .. för åskådare alltså .. är det söndagen ?

• mlinz

Bedömningen är ju imorgon. Men kan skriva här igen imorrn eller skriva till dig på fb när jag sett program :)

• na96gen

måste bara fråga er som hållt på länge Tyst
    Har nu tagit min första kull, fick tre ungar varav vi behåller en..
    Men hur gör jag för att lyckas sälja dem .. vilket är ert bästa tips  ? Solig
    (om man nu får fråga sådant i detta forum )

• Thelma08

Hej vi är lite inne på att köpa en kanin... Har sedan jag va flicka velat ha en kanin... Nu bor vi så vi bara kan ha kaninen inne... Ja den kan få gå ut med koppel ibland om den vill...
    Går det att ha den inne!?
    Sen har vi katt me en jätte lugn katt som säkerligen inte kommer gå nära kaninen men hur brukar det gå!?
    Hur stor bur tycker ni man behöver?
    Lagen säger 100*50 cm e inte det lite lite?
    Ska man ha en hona eller hane??
    Vi vill gärna ha en långhårig kanin vad ska man ha för ras?

Oj det blev många frågor nu men vill veta sp mycket det går innan vi skaffar en liten sötnos

• H Raheb
    Thelma08 skrev 2011-07-13 14:12:54 följande:
    Hej vi är lite inne på att köpa en kanin... Har sedan jag va flicka velat ha en kanin... Nu bor vi så vi bara kan ha kaninen inne... Ja den kan få gå ut med koppel ibland om den vill...
    Sen har vi katt me en jätte lugn katt som säkerligen inte kommer gå nära kaninen men hur brukar det gå!?

Oj det blev många frågor nu men vill veta sp mycket det går innan vi skaffar en liten sötnos
    Nu är jag inte jätteerfaren på kaniner, men jag har en, och jag har också 4 katter och de går lösa med varandra dygnet runt eftersom kaninen visat sig vara omöjlig att stänga in. Den är rumsren och gör bara ifrån sig i buren. Har inte provat med koppel eftersom vi har en stor tomt där den får vara ute i hage. Vet inte hur stor buren är, men den är mer än 100x50 kansek 120x60? Ja den är större än marsvinsburen iaf som är 100x50. Den har den ju endast som toalett och får sitt hö där, så jag vet inte, den känns liten då min kanin är ganska stor. övriga frågor ska jag nog  hålla mig från då jag är novis i ämnet. 
  • Thelma08

Ja måttet 100*50 var för kaniner under 3 kg

• na96gen
    Thelma08 skrev 2011-07-13 14:12:54 följande:

Ja det går jättebra att ha kanin inne
    Bur mått beror ju av vad du får för kanin, minsta måttet måste du ha så klart men det finns ju större att köpa. Så det är la det bästa för kaninen måste ju först bli rumsren innan du vill ha den utanför buren hela tiden. Inte så kul om den kissar och eller bajsar överallt.
    Hona eller hane, spelar ingen större roll. Hanarna doftar lite mera, och skvällter lite .. men jag tycker de är lika goa.. både honor och hanar.
    Långhårig .. nä där har jag inget bra svar än att hänvisa dig till att söka på nätet och kolla i böcker .. för att se vilka raser du är intresserad av., Gå på en utställning kanske.
  • Thelma08

Tack för informationen vi vill bara ha en liten kanin. Ja det hade ju vatt bra och gå på en utställning o prata med uppfödarna tack för tipset

• na96gen

håller på och inreder i kaninhotellet men behöver flera höhäckar
    Vad har ni för höhäckar och var kan man handla dem ?
    eller bygger ni egna ?

Svar på tråden Kanintråd #11