• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-12 23:07:24 följande:
    Okej, vi gör ett nytt försök med reportage. svtplay.se/v/1734050/sportspegeln/18_10... Den finns tillgänglig tills på onsdag. Reportaget jag var med och gjorde börjar vid 25:10 in i programmet. Jag syns inte, vilket är duktigt av mig eftersom jag stod precis bredvid kameran hela tiden. Hur som helst så var jag en av initiativtagarna till projektet så det var kul att vi hittade en person som så bra exemplifierar syftet med projektet: att hjälpa ungdomar att ta sig bort från våldet och drogerna.
    Kollade in reportaget Men det var ju trist att inte se dig, men spännande projekt helt klart.
  • Ord blind
    Sedek skrev 2009-11-13 00:00:59 följande:
    Tillbaka med några nya norska riktiga ord:StövkaninBärsPulaGissa på ni bara Och så måste även jag säga godnatt, blir väckt av en liten 2 åring kl 6 antar jag.
    Stövkanin har jag aldrig hört under de åren jag bodde i Oslo, dock hybelkanin. I vilken del av landet säger man stövkanin?
  • Jagbyttenick

Men du Sedek, är det dam eller damm du menar
    För det är en jäkla skillnad på att dammsuga och damsuga

Pula betyder här i Malmö att antingen äta (lokal slang) eller pilla/fixa med något. Dessutom kan man säga puligt och mena att något soft/coolt
    Men vad det innebär i Norge vet jag inte?

Dagens föreläsning sponsras av Fröken Tönts förkylning

• Ord blind
    Jagbyttenick skrev 2009-11-13 11:10:13 följande:
    Men du Sedek, är det dam eller damm du menar För det är en jäkla skillnad på att dammsuga och damsuga Pula betyder här i Malmö att antingen äta (lokal slang) eller pilla/fixa med något. Dessutom kan man säga puligt och mena att något soft/coolt Men vad det innebär i Norge vet jag inte?Dagens föreläsning sponsras av Fröken Tönts förkylning
    Pula=knulla
  • Velour

Jag hatar vården ibland. Min diabetessjuka syster har åkt fram och tillbaka hos akuten och vårdcentralen sedan igår pga smärtor på höger sida, där blindtarmen sitter. Hon får inte äta mat trots att hon är diabetiker, pga att det kan bli aktuellt med operation. Samtidigt är det ingen som ser till att något händer, så hon har nu sedan tidigare idag suttit på akuten i väntan på läkare, hungrig och med onormala insulinnivåer. Det ska inte gå till så!

• Polly S

fan, vad illa! är det ett stort sjukhus? (jag räknar liksom med att små har sämre resurser och att det kan köra ihop sig om det blir för många patienter, men ett stort? nope.)

Velour skrev 2009-11-13 16:06:30 följande:
    Jag hatar vården ibland. Min diabetessjuka syster har åkt fram och tillbaka hos akuten och vårdcentralen sedan igår pga smärtor på höger sida, där blindtarmen sitter. Hon får inte äta mat trots att hon är diabetiker, pga att det kan bli aktuellt med operation. Samtidigt är det ingen som ser till att något händer, så hon har nu sedan tidigare idag suttit på akuten i väntan på läkare, hungrig och med onormala insulinnivåer. Det ska inte gå till så!
  • Velour

Ja, det är ett stort universitetssjukhus. Och det är jävligt illa för ett sådant stort och erkänt sjukhus att hålla en diabetessjuk i så lång väntan utan mat. Hon kan ju få anfall eller liknande plus att hon kan råka ut för komplikationer under operation om det nu blir någon operation.

Polly S skrev 2009-11-13 16:14:40 följande:
    fan, vad illa! är det ett stort sjukhus? (jag räknar liksom med att små har sämre resurser och att det kan köra ihop sig om det blir för många patienter, men ett stort? nope.)
  • Polly S

vad säger de om det, har de ngn förklaring till varför det blir såhär?
    Velour skrev 2009-11-13 16:18:14 följande:
    Ja, det är ett stort universitetssjukhus. Och det är jävligt illa för ett sådant stort och erkänt sjukhus att hålla en diabetessjuk i så lång väntan utan mat. Hon kan ju få anfall eller liknande plus att hon kan råka ut för komplikationer under operation om det nu blir någon operation. Polly S skrev 2009-11-13 16:14:40 följande:
  • Velour

Nej, inga förklaringar, utan man får till svar "Alldeles strax"...

Polly S skrev 2009-11-13 16:26:08 följande:
    vad säger de om det, har de ngn förklaring till varför det blir såhär?
  • Polly S

hmmpf!

hoppas hon får hjälp snart!

Velour skrev 2009-11-13 16:30:37 följande:
    Nej, inga förklaringar, utan man får till svar "Alldeles strax"... Polly S skrev 2009-11-13 16:26:08 följande:
    annars då, på bättre humör idag, eller lindar du dig fortfarande runt elementet?
Svar på tråden Tråddödare igen....