• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Sedek

Ord blind skrev 2009-11-13 09:49:44 följande:

Stövkanin har jag aldrig hört under de åren jag bodde i Oslo, dock hybelkanin. I vilken del av landet säger man stövkanin?
    Kom att tänka på detta när jag jobbade idag..., du har rätt, det heter Hybelkanin
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2009-11-13 11:10:13 följande:
    Men du Sedek, är det dam eller damm du menar För det är en jäkla skillnad på att dammsuga och damsuga Pula betyder här i Malmö att antingen äta (lokal slang) eller pilla/fixa med något. Dessutom kan man säga puligt och mena att något soft/coolt Men vad det innebär i Norge vet jag inte? Dagens föreläsning sponsras av Fröken Tönts förkylning
    Just det, pula betyder knulla

Så när ni är i Norge, säg inte att ni "pulat med brorsan i garaget" för allt i världen...
  • Scratchy
    Just det, pula betyder knulla Så när ni är i Norge, säg inte att ni "pulat med brorsan i garaget" för allt i världen...
    Jaha... du håller sånt för dig själv?
  • Velour
    Vad elakt!
    Scratchy skrev 2009-11-13 21:42:44 följande:
    Jaha... du håller sånt för dig själv?
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-11-13 21:48:33 följande:
    Vad elakt!
    Ja, jag har kommit på att jag är en ganska elak människa. Jag ska jobba på det så snart jag tagit examen. Mitt nyårslöfte var många år att bli snäll, men det har inte gått så himla bra (som ni kanske märkt)...
  • Scratchy

Jag vill bara påminna om att jag faktiskt fick #1316 och nu tog jag #2316. Om ni vill får ni gärna säga att mitt minne är sjukt konstigt eftersom jag kommer ihåg sånt, men det är lugnt. Jag är van vid att höra det och ja, jag ska gå i terapi för det.

• Velour

Det menar du inte! Får hoppas det går bättre nästa år.

Scratchy skrev 2009-11-13 21:50:23 följande:
    Ja, jag har kommit på att jag är en ganska elak människa. Jag ska jobba på det så snart jag tagit examen. Mitt nyårslöfte var många år att bli snäll, men det har inte gått så himla bra (som ni kanske märkt)...
  • Scratchy

Men om nu pula betyder knulla på norska...

*upptäcker att jag inte kan fortsätta meningen utan att det blir satsbyggnadsfel, men skit samma, här kommer fortsättningen*

... kom jag att tänka på när jag var i Danmark och var på ett konditori och skulle köpa frallor med pyllor på. I alla fall här i Jönköping är det helt normalt att kalla fröna på frallorna för pyllor, men det slog lite snett hos tjejerna som jobbade där. När skrattkrampen i magen på dem hade släppt så mycket att de kunde ställa sig upp igen så pekade jag istället på frallorna jag ville ha. Tjejerna bakom disken vägrade berätta vad pyllor betydde, men en svensk tant jag träffade senare (som försökte ge intryck av att hon var språkkunnig) sa att pylla betyder höna på danska. Det är ju möjligt att det gör, och det skulle ju i och för sig ha varit lite roligt, men med tanke på tjejernas reaktion var det nog något lite konstigare än höna. Nu när jag hört pula på norska så blir jag ju lite misstänksam...

• Velour

Söta dig! Var är alla lika rara killar IRL? På FL verkar de flöda, men ute i verkligheten är de frånvarande. Hur kommer det sig?

Nä, nu blev jag deprimerad igen...

Sedek skrev 2009-11-13 19:53:44 följande:
    Äh! Du har ju full koll på exakt vad du gör "fel" och varför du reagerar som du gör. Tycker du verkar högst förnuftig och om jag var du skulle jag inte oroa mig speciellt mycket.De humörsvängningar du beskriver är en droppe i havet av vad jag upplevt. Men jag förstår även att du upplever det jobbigt, och det är ju din upplevelse man ska utgå ifrån såklart eftersom det är det som är din verklighet ( i bästa Elaine Bergqvist anda )
Svar på tråden Tråddödare igen....