• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:22:46 följande:
    Ja, ni är bönder på grund av det geografiska läget. Det säger ju ingenting om Småland för det var ju inte med i diskussionen.Jag menar, om jag är en människa betyder ju inte det att inte du också kan vara en människa. Liksom...
    Grattis till numret Scratchy!
  • Velour
    Sedek skrev 2009-11-20 23:27:10 följande:
    Misstänker att den har drabbat oss alla i tråden... Eller så är det jag som blandar ihop den med mig själv
    Jag tror nog det. Det sistnämnda alltså
  • Scratchy
    Sedek skrev 2009-11-20 23:28:51 följande:
    Pratar du småländska?
    Det händer... mest för att tjejerna i Göteborg smälter för det. Men vanligtvis pratar jag dialektlöst. Jag jobbade med skåningar ett tag och härmade dem väldigt mycket så jag lärde mig det också. Kan till och med lura skåningar att jag är därifrån.

Däremot är öschötskan svår. Är man inte inavlad så går det liksom inte att fejka.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:29:59 följande:
    Grattis till numret Scratchy!
    Ja faktiskt - grattis!

3 sjuor och 3 sjuor

Två kristliga tal på samma gång. Två tresiffriga tal i ett fyrsiffrigt
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:28:24 följande:
    Men det var ju precis det jag skrev. Öschötskan påverkas väl inte av hur bonnig skånskan är. Allt kan vara bonnigt.Anledningen till att öschötskan är mobbad är för att du är öschöte och jag väschöte. Så, fattar ju? Det kallas motpartsbild och är hur kul som helst att jobba med om man vill få den reaktionen som du just gav mig.
    OK, ok *viftar med vit flagga* Egentligen ska jag inte blanda mig i east mot west. Jag är utlänning så jag tänker se på utifrån.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-11-20 23:32:01 följande:
    Det händer... mest för att tjejerna i Göteborg smälter för det. Men vanligtvis pratar jag dialektlöst. Jag jobbade med skåningar ett tag och härmade dem väldigt mycket så jag lärde mig det också. Kan till och med lura skåningar att jag är därifrån. Däremot är öschötskan svår. Är man inte inavlad så går det liksom inte att fejka.
    Jag kommer från VG regionen, har bott länge här i Uppsala och några år utomlands vilket har lett till att en del misstänker mig för värmlänning Inte roligt.
Svar på tråden Tråddödare igen....