Sedek skrev 2009-12-05 23:22:27 följande:
Nej det behöver jag inte. Men man kan välja att lyssna för att vidga sina egna vyer. Det behöver inte betyda att jag tror på eller anammar allt han säger.Hur tänker du om du läser en bok om exempelvis beteendemönster eller självförverkligande? Visste du vem hon den där beteendepolisen var, Elaine Bergkvist? När du läser hennes bok, (om du nu gjort det) gör du det med ett öppet sinne eller hur tar du till dig det hon skriver?Inte för att jag lyssnar på mr Hinn men om jag skulle hamna i den sitsen igen, så skulle jag såklart lyssna och begrunda.
Du har bra inställning och du har även rätt i denna fråga. Nu vet jag inte hur du tänker här, men när jag läser om beteendemönster som du nämnde ovan eller om barnuppfostran så brukar jag först utgå från mig själv och sedan ta ställning. En forskare kan säga att 5 minutersmetoden är det allra bästa för ett barn, men jag kör inte det iallafall för jag anser inte att den passar mitt barn.
Vissa är tvärtom att de gör det bara för att någon "expert" har sagt att man ska.
Men du svarade inte på min fråga, var du hos Hinn i egenskap av livvakt?