• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:37:33 följande:
    Men var inte problemet att kvinnorna fick göra skitjobbet i form av kaffehämtning och såna hushållssysslor istället för arbetsplatsens sysslor?För det skulle även jag ha problem med om det hellre förväntades av mig att JAG skulle fixa kaffe än Kalle bredvid. Det ska liksom inte spela någon roll vem som hämtar kaffet anser jag.Samtidigt ska man väl inte belasta någon part med för mycket irrelevanta arbetsuppgifter.
    Okej vi tar det igen. Kvinnorna klagade över att de var tvugna att göra alla hushållssysslor, men männen slapp.

Men i verkligheten var det tvärt om. Det var männen som gjorde större delen av detta jobb, kvinnorna blev bättre behandlade och fick fokusera på sina uppgifter, medan männen var tvugna att hämta kaffe och sånt. Men kvinnorna kände ssig orättvist behandlade trots att de hade det bättre än männen. Förstår du nu?
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-20 21:42:36 följande:
    Okej vi tar det igen. Kvinnorna klagade över att de var tvugna att göra alla hushållssysslor, men männen slapp.Men i verkligheten var det tvärt om. Det var männen som gjorde större delen av detta jobb, kvinnorna blev bättre behandlade och fick fokusera på sina uppgifter, medan männen var tvugna att hämta kaffe och sånt. Men kvinnorna kände ssig orättvist behandlade trots att de hade det bättre än männen. Förstår du nu?
    Jaaaaaaaaaa, jag förståååååååååååååååååååår.

Men hur kom kvinnorna fram till att de behandlades sämre då?
  • Velour

På tal om manligt och kvinnligt!

Den är så jävla bra!!

• Sedek
    Velour skrev 2009-12-20 21:42:08 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 21:38:56 följande: Jo, jag vet om det med androgyna kvinnor. I männens fall är androgyn väl som så att männen ser ut som en blandning av man och kvinna? (och samma för androgyna kvinnor?)
    En tonåring (kille) har mycket androgyn aktivitet i kroppen. Om jag skulle få för mig att knapra vissa piller eller sätta testosteron injektioner på mig själv så skulle min androgyna ratio öka och jag skulle få ökad kroppsbehåring, ökad förekomst av manligt håravfall samt finnar

Ett led i detta är att även min östrogena nivå skulle öka, en del av de manliga könshormonerna omvandlas till östrogen i kroppen speciellt när man har för mycket av det. Och så får man tuttar, bitch tits eller gynekomasti som det heter egentligen. Inte snyggt!
  • Scratchy

Hur som helst tycker jag i alla fall inte om jämstsälldhetsdebatten. Har nog med att göra att man i egenskap av man utmålats som elak och ond, fått kollektiv kvarsittning för saker man inte gjort, utsatts för sexuella trakasserier av lärare, försökt anmäla till skolan men fått svaret att killar inte kan trakasseras utan bara tjejer.

Och allt det ignoreras i media och av feminister. Usch!

• Scratchy
    Sedek skrev 2009-12-20 21:46:33 följande:
    En tonåring (kille) har mycket androgyn aktivitet i kroppen. Om jag skulle få för mig att knapra vissa piller eller sätta testosteron injektioner på mig själv så skulle min androgyna ratio öka och jag skulle få ökad kroppsbehåring, ökad förekomst av manligt håravfall samt finnar Ett led i detta är att även min östrogena nivå skulle öka, en del av de manliga könshormonerna omvandlas till östrogen i kroppen speciellt när man har för mycket av det. Och så får man tuttar, bitch tits eller gynekomasti som det heter egentligen. Inte snyggt!
    Men nu menar du väl androgEEEEEn?
  • Sedek
    Scratchy skrev 2009-12-20 21:48:06 följande:
    Men nu menar du väl androgEEEEEn?
    Ja...

Trodde att det hette androgen på engelska och androgyn på svenska... Har läst en hel del om detta fast all litteratur jag läst är på engelska.

Mvh
    En som inte ska bli tolk
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-20 21:46:33 följande:
    En tonåring (kille) har mycket androgyn aktivitet i kroppen. Om jag skulle få för mig att knapra vissa piller eller sätta testosteron injektioner på mig själv så skulle min androgyna ratio öka och jag skulle få ökad kroppsbehåring, ökad förekomst av manligt håravfall samt finnar Ett led i detta är att även min östrogena nivå skulle öka, en del av de manliga könshormonerna omvandlas till östrogen i kroppen speciellt när man har för mycket av det. Och så får man tuttar, bitch tits eller gynekomasti som det heter egentligen. Inte snyggt!
    Alltså en blandning av man och kvinna?

Fast nu pratade jag om utseende. Ta Ola Salo t.ex., han räknas som androgyn, men det är hans artistiska alias (troligtvis).
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:44:14 följande:
    Jaaaaaaaaaa, jag förståååååååååååååååååååår.Men hur kom kvinnorna fram till att de behandlades sämre då?
    Det var kvinnornas subjektiva upplevelse. Männen behandlades illa men tyckte att det var normalt. Kvinnorna behandlades bättre men upplevde det som jobbigt och tyckte det var jobbigt.

Undersökningen visade så att männen var så vana vid att behandlas på det sättet ända från barndomen att de inte reagerade på det. Men kvinnorna hade inte råkat ut för den behandlingen förrän de var i 20-25-årsåldern och kom ut i arbetslivet.
  • Velour
    Scratchy skrev 2009-12-20 21:46:59 följande:
    Hur som helst tycker jag i alla fall inte om jämstsälldhetsdebatten. Har nog med att göra att man i egenskap av man utmålats som elak och ond, fått kollektiv kvarsittning för saker man inte gjort, utsatts för sexuella trakasserier av lärare, försökt anmäla till skolan men fått svaret att killar inte kan trakasseras utan bara tjejer.Och allt det ignoreras i media och av feminister. Usch!
    Precis det jag tänker.
Svar på tråden Tråddödare igen....