Inlägg från: Sedek |Visa alla inlägg
  • Sedek

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-11-30 23:16:36 följande:
    Men du har ju utbildning sen innan? Det är ju mäkta tur att jag inte behöver ha med matte att göra *phu* Jag vet, jag borde sova snart. Har ju både grupparbete och vanligt arbete efter det. Alltså kommer jag att gå upp tidigt imorgon, börja grupparbetet vid 10, sluta när det är dags för att sedan börja med marknadsundersökningen kl.16 och sluta kl.21.
    Oj ska du redan börja kl 10.... stackars.....

Är marknadsundersökningen stressigt? Är det skoj?

Nej jag har inte så mycket utbildning sedan innan, inte så mycket formell utbildning på universitet, och det är det jag skaffar mig nu.

Förutom alla dessa 1000 kurser inom läkemedel, medicin och behandling. Men det ger ju inga poäng eller liknande.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:19:00 följande:
    Bra på vilket sätt? Hela evangelistideologin eller att filmen gjordes på ett bra sätt?
    Söker och söker men jag hittar inte, ska nog komma på vad den heter snart. Han som spelade huvudrollen är samma som polisen i filmen "Jagad" med Harrison Ford.

Bra för att den är bra, den framställer en figur (predikanten, huvudrollen) på ett väldigt bra, intressant, rörande sätt. Äh, vet inte hur jag ska förklara men filmen är helt klart sevärd. Har inget med evangelisering att göra, inte en "nu ska vi sprida ett kristet budskap" film, överhuvudtaget inte.

Återkommer i ärendet.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:17:54 följande:
    Ja, det skulle jag absolut vilja veta! Du kan väl skona den här harmlösa själen?
    Hm, om du säger snälla
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:25:46 följande:
    Jag vet, kl.10 är nästan lunchtid för dig Marknadsundersökning är inte ett dugg stressigt eller roligt, det är tråkigt så få! Blä! Men det är nog inte meningen att studentlivet ska vara mycket roligare än så (om man inte har ett roligt jobb sen innan, som du). Så du har gått på en hel del kurser inom läkemedel, medicin och behandling men att inga av kurserna har varit på universitetet? Har det varit internkurser på företag och så?
    Japp, internkurser, internutbildningar, kongresser. Vissa mer seriösa än andra.

De som säljer läkemedel går en kurs som heter LiF, vet inte vad förkortningen står för men det kan säkert Queen of Google ta reda på. Vi har liknande kurser i vårt företag, i olika etapper. Väldigt seriöst och proffsigt. Det är därför jag gillar att titulera mig Dr... Jag kan asmycket om en pytteliten bit inom medicinen.

Jag har iaf bestämt mig att vara trevlig mot nästa undersökningsmänniska som ringer och vill ha 30-60 minuter av min tid mitt i middagstid med skrikande barn i bakgrunden
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:29:46 följande:
    Menar du Tommy Lee Jones? (kommer inte ihåg riktigt). Intressant och rörande...hm..det beror på hur man ser det. Som ateist skulle jag nog inte bli rörd, men kanske att det skulle vara intressant för mig att få lite inblick i det hela som handlar om predikanten.
    Ah, kanske det är han?! Ska googla i morgon. Jag måste lägga mig nu... Kan inte du också säga att du ska det, så blir det lättare för mig att logga ut?

Filmen vänder sig som sagt inte till vare sig ateister eller troende av något slag, det är bara en helt vanlig bra film som handlar om en predikant.

Ungefär som att en film om en polis som löser svåra brott inte bara vänder sig till poliser eller brottslingar, utan till alla som vill se en bra film.
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:32:10 följande:
    Nu är vi dominanta här ser jag!
    Jag har bara lagt beslutet hos dig, det är väl inte dominant!!!?
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:42:47 följande:
    Nog är det dominant alltid! "Bara om du säger snälla" Ja, jag har ett val här och det är att antingen ignorera detta eller helt underkasta mig din dominans om jag vill veta. Valet är lätt och det är inte det du vill att det ska vara.
    Åh du skulle bara veta hur spännande den historien är, seriöst, din förlust och min förlust blir det ju då. Hur tänker du nu? Jag får inte höra att någon ber mig "snälla" och du får inte höra en helt out of this world historia.

• Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:40:24 följande:
    Nä, jag ska vara kvar en stund till Jag ska se om jag kan få Scratchy på bättre humör! Men OK.. en bra film. Men jag har fortfarande svårt att bli rörd när det gäller evangelister
    Ajdå, men jag måste lägga mig... organ och allt det där.

Hälsa Scratchy att hans uppenbarligen dåliga humör med största sannolikhet beror på sömnbris och det där vakenmaratonet han hade för några dagar sedan.

Ha det så bra, kram, godnatt och sov så gott
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:47:53 följande:
    Hahah! Det gööööör inget. Kom bara ihåg detta när jag en dag säger A men inte B och du så gärna skulle vilja veta...heheh.....
    Attans, ett mothugg.

Vi kan köra byteshandel nån gång. När du sitter inne med nått så har vi lite hårdvaluta att handla med här
  • Sedek
    Velour skrev 2009-11-30 23:48:58 följande:
    Men nu får du faktiskt gå och sova herr doktor
    Jag är på väg...
Svar på tråden Tråddödare igen....